Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under februari 2021

Av Aamor & Tina - 28 februari 2021 14:21

Fast det bara är februari, okej sista dagen men dock februari så känns det vårigt ute.
Solen skiner och fåglarna låter annorlunda och vissa samlar pinnar till bon.
Jättehärligt fast jag älskar snön så är det en fin tid vi har framför oss nu.

Har varit sena dagar för matte, först jobbade hon långdag i måndags, i tisdags kom hon senare men vägrade berätta varför, i onsdags handlade hon, i torsdags var hon och köpte godis till oss (den gången förlåter vi) och i fredags kom hon i rätt tid.
Hoppas hon bättrar sig den kommande veckan.

I lördags har vi varit ute, suttit på balkongen och bara tagit det lugnt. Var sånt fint väder.
I dag, söndag slappade vi lite på förmiddagen men sen sa matte att vi skulle gå ut, vi skulle gå till huset och åka bil därifrån.
Matte har vår bil i garaget där.
Matte öppnade garageporten och vi stod bara och tittade och sen tittade vi på matte.
Vår bil var borta!!!
Där stod något vitt när det ska vara rött!
Nu så ska jag berätta sa matte vad jag gjorde i tisdags!
Hon berättade att hon köpt ny bil och hämtade den i tisdags när hon var sen och inte sagt nått till oss!
Den gick att åka i! Pep lite här och där men det tystnade när hon backat ut ur garaget.
Fast den luktade konstigt, inte som vår gamle bil så var den väldigt skön att åka i.
Matte har beställt nytt bälte till mig och även ett till Affi (ej haft innan) så nu ska vi åka lagligt
Matte har inte kört långt innan med oss i, bara i stan när vi hälsade på mattemor men nu ska vi åka kortare sträckor lagligt också. Dock inte idag!

Matte hoppade precis in i bilen efter att ha varit i affären.

När vi kom hem kom matte på att våra koppel ligger kvar i bilen så hon fick fixa andra med snören och halsband som vi har som extra för vi orkade inte gå tillbaka. Vi går oftast lösa men matte har alltid med om de behövs och på morgnarna mån-fre måste vi ha säger hon för annars kommer vi aldrig fram.
Snurriga matte, hihi!

Ha det bra!

Av Aamor & Tina - 20 februari 2021 14:29

Det rullar på för fullt för matte med en massa saker att fixa.
I tisdags var och fick gjort bouppteckningen. Inget strul för det är ju bara matte men där är en del saker ändå, tex huset och annat men skönt att slippa skriva och dona själv med det, mycket nog ändå.

Igår var vi lediga men vi fick ändå vara själva en stund för matte skulle begrava vår mor/mattemor.
Matte sa att det blev fint men hon var ju väldigt ledsen ändå. De var 14 personer där. Vissa kom inte pga pandemin men de skickade så fina blommor.
Matte flankerades av sina fastrar och farbror sen var där 3 av mattemors gamla vänner och de sa såna fina ord om mattemor.
Nu är den biten över och det säger matte känns skönt trots att det var jobbigt.
Matte var helt urlakad på kvällen och vi la oss tidigt men hon hade svårt att somna ändå.
Hon vill tacka alla som kom, skickade blommor och stöttat matte helt allmänt.

Blommorna när de lagts ut!

Idag har vi bara tagit det lugnt, gått en lite längre runda och sen har matte smort in sina vinterkängor i nån goja.
Just nu sitter matte och läser och lyssnar på musik och vi ligger och myser ihop i soffan.

Lite lagom närhet kan vara mysigt om jag bestämmer var och när, hihi!

Solsken idag och det är härligt även om snön försvinner mer och mer, jag gillar ju mjuk snö där jag kan leka mullvad. Affi tycker det bara är jobbigt att ha snö.

Ha det bra och var rädda om er!

Av Aamor & Tina - 14 februari 2021 17:27

Nu är jag tillbaka. Matte tog över i förra inlägget.
Vi har väl så att säga funnit oss i att mattemor/mor bara finns i minnet och hjärtat nu men det känns tungt ändå säger matte, vi saknar vår friska skojiga mor. Hon ska begravas på fredag så då känns det tungt och jobbigt igen.

Vi har vinter, det är både snö och kallt. Vi har haft ca -12 någon morgon och då biter det lite i nosen.
Jag gillar det men mina två töser är lite pipiga, hihi!
Matte vill inte vara ute i vad hon kallar onödan, alltså stå sitta ute en stund när vi gått rundan och syrran vill bara in. Matte brukar släppa in henne i trapphuset medan hon tvingar in mig.
Tur jag har min balkong att ligga på när jag nu inte får vara ute.
Fast när det är för kallt där startar matte både värmefläkten och infravärmaren. Blir för varm där då ju, hela 12 grader.
Kommer in sen och vill ligga i soffan en stund.

Soffmys nu på eftermiddagen.

Ser ni att matte har varit framme med saxen och klippt mig? Hon ska ta mer när hon badar mig nästa gång men hon vill vänta till det är plusgrader ute innan hon blötlägger oss. Kan var minus länge än.

Idag gick vi till huset en stund, matte skulle till affären så hon gick ner till den medan vi vaktade huset.
Hon rör inget i just nu för det är bäst att vänta till bouppteckningen är klar så inget händer där. Det är i och för sig bara matte men bäst att hålla det så till allt är klart ändå.

Matte gjorde nått kul i onsdags men hon säger att vi får veta först den 23:e så vi vet inte vad det är men vi ska berätta sen för er om ni också undrar.

Nu ska vi hålla söndag och ladda inför en ny arbetsvecka, blir bara 4 dagar men matte hade hellre jobbat alla 5.

Hoppas ni alla haft en kärleksfull Allahjärtandsdag!


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards