Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under januari 2018

Av Aamor & Tina - 28 januari 2018 20:13

Vi har det rätt så bra eller mer än rätt så bra egentligen för vi har vant oss vid att ha varandra dygnet om nu. Okej att jag blir lite trött på syrran lite då och då när hon försöker sno min matte.
Som idag när mattemor la sig och vilade en stund så gick även matte och la sig på madrassen som hon sov på när vi sov över hos matte mor. Matte tänkte ligga och läsa en stund men det blev inte så mycket av det då vi la oss i det hela.
Först i sängen var jag så jag fick plats närmast matte.

Låg och mös på hennes arm en stund men rätt som det var kom syrran och trampade rakt upp på mig så jag fick flytta mig för att inte bli helt platt!
Hon skulle pussa matte och då får inget eller ingen vara i vägen!

Jag la mig i fotändan istället och syrran valde till slut att lägga sig vid huvudändan bredvid mattes huvud.

Veckorna springer iväg och vi är mindre tid hemma nu för matte och mattemor äter ihop på kvällarna. Mattemor väntar fortfarande på elrullstolen eller i första hand utprovningen av den och hon ringer och ringer men personen ringer inte upp. Så dåligt rent ut sagt för en elrulle hade gett henne andra möjligheter att klara vardagen mer själv.
Vi morrar på denna personen som inte kan ringa - morr morr!

Syrran vräker sig i mattes säng, kolla själv, hihi!

Hon har egen filt och kudde.

Nu ska matte hänga upp tvätten så hon har inte tid mer att hjälpa mig här!
Ha en bra vecka!

Av Aamor & Tina - 21 januari 2018 20:18

Vi har fått snö, inte så mycket men det ligger lite på marken och framförallt finns det många snöklumpar som vi måste undersöka noga för där är massor av spännande nyheter på dom.
Matte tycker vi är dödryga för det kan ta en evighet när vi är ute och går.

Ett par nätter i veckan sover Affi uppe i mattes säng och nu har jag med velat komma upp där. Ligger gärna och myser en stund men inte hela natten för jag blir varm plus att jag rör mig från ett ställe till ett annat hela natten.
Har till och med fått matte att ligga och mysa en stund i sängen när vi kommer hem på kvällarna. Jag kan jag med, hihi!

I kväll har matte kammat oss men det tyckte vi bägge var helt onödigt för vi var inte väldigt rufsiga. Okej jag hade en tova vid mitt framben men den störde nog matte mer än mig, hihi!

Affi här: Jag tycker det är okej hos Aamor och min andra matte för jag får vara nära brorsan hela tiden. Han är lite svårflörtad inland men trägen vinner för ibland, dock sällan ligger han kvar när jag lägger mig nära och det kan till och med hända att han kommer till mig.
Jag får träffa min första matte varje dag och det gillar jag men samtidigt blir jag glad när jag får följa med hem till mitt nya hem.
Gillar att sova i mattes säng men inbland slåss hon, hon rör sig mycket på natten och har jag otur så kommer en hand eller ben flygande. Tar inte så hårt och matte vaknar och så kelar vi en stund istället.
Gillar nog egentligen att bo här rätt så bra när jag tänker efter.

Syrran snodde några rader och det är typiskt henne, hihi! Hon är faktiskt helt okej och jag har nästan vant mig vid att ha henne här hemma men det hade inte gjort nått om matte glömt ta med henne nån gång, hihi!

Här var det otroligt nog jag som la mig nära syrran men jag låg närmast matte så i det stora hela vann jag, hihi!

Ha en bra vecka!

Av Aamor & Tina - 14 januari 2018 19:51

Har varit blåsigt och kallt denna vecka, ingen snö men regn några dagar så inget ovanligt väder precis.

Ännu en vecka som passerat och det är en hel månad sen mattefar dog.
I fredags så gick mattemors handtag till ytterdörren sönder så matte fick köpa ett nytt och sätta fast det. Det gick bra.

Jag är aldrig ensam nuförtiden. Innan kunde jag vara ensam fast matte var hemma, jag hade min plats och ingen tog den.
Var nästan glad att Affi sov uppe hos matte på nätterna för då snodde hon inte min favoritnattsäng men nu har hon sovit nere några nätter och givetvis snott min säng!
Jag följer alltid med matte in på toa och ligger vid tvättmaskinen och där fick jag också vara ifred tills idag!

Hon försökte nästan sätta sig på mitt huvud!
Ingen respekt för den personliga sfären där inte, hihi!
Nu är hon inte bara jobbig för det är lite kul ibland att ha henne här.

Jag äter och hon står bredvid. Hon hade ätit innan och då lät jag henne vara.
Har kommit på ett ställe jag får vars ifred på och det är på balkongen för där är kyligt och hon har inte lika tjockt hår som jag så hon stannar inte där så länge, hihi!

Idag fick syrran bada och jag var lite rädd att även jag skulle åka på det men matte lovade att jag slapp idag men det blir nån helg snart ändå. Hoppas matte glömmer!
Åkte dock på en genomkamning och lite kloklipp när vi kom hem från mattemor.

Ha en bra vecka alla go vänner!

Av Aamor & Tina - 7 januari 2018 19:40

Som jag sagt innan har syrran hittat hem här hos oss men själv vet jag inte riktigt vad jag tycker om det!
Kan jag vara avundsjuk?
Matte påstår det i alla fall.
Syrran sover i hennes säng, jag provade det en kväll men tyckte att det blev för varmt så jag hoppade ner.
Syrran tuggar på tuggben längre tid än vad det tar mig att äta mitt och då tycker jag att det är orättvist att jag inte har nått.
Matte säger att jag kan ta ett av de som ligger på golvet men de vill jag inte ha ju.
Lite kul är det att ha syrran här ändå för vi kan tjata på lite bus och tjata lite tillsammans på matte, hihi!

Igår tjatade jag så mycket på matte att hon blev irriterad och satte mig på trimbordet så jag fick min genomkamning och tofs omsatt, hon hade tänkt vänta till idag men tyckte det var lika bra att bryta tjatpelle (mattes ord).
Syrran blev friserad idag.

Vi underhåller mattemor om dagarna och det funkar bra. Matte kör hem på middagen och går en liten runda med oss och sen kör hon och jobbar igen.
Vi har varit hos mattemor idag och kom hem för ett tag sen, matte körde igång tvättmaskinen och nu tänker hin slappa lite, om jag tillåter det, hihi!

Så här nära vill Affi vara hela tiden, lite jobbigt för jag vill ha lite space!

Se ingen rast och ingen ro!

Ha en bra vecka!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards