Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 21 januari 2018

Jag med!

Av Aamor & Tina - 21 januari 2018 20:18

Vi har fått snö, inte så mycket men det ligger lite på marken och framförallt finns det många snöklumpar som vi måste undersöka noga för där är massor av spännande nyheter på dom.
Matte tycker vi är dödryga för det kan ta en evighet när vi är ute och går.

Ett par nätter i veckan sover Affi uppe i mattes säng och nu har jag med velat komma upp där. Ligger gärna och myser en stund men inte hela natten för jag blir varm plus att jag rör mig från ett ställe till ett annat hela natten.
Har till och med fått matte att ligga och mysa en stund i sängen när vi kommer hem på kvällarna. Jag kan jag med, hihi!

I kväll har matte kammat oss men det tyckte vi bägge var helt onödigt för vi var inte väldigt rufsiga. Okej jag hade en tova vid mitt framben men den störde nog matte mer än mig, hihi!

Affi här: Jag tycker det är okej hos Aamor och min andra matte för jag får vara nära brorsan hela tiden. Han är lite svårflörtad inland men trägen vinner för ibland, dock sällan ligger han kvar när jag lägger mig nära och det kan till och med hända att han kommer till mig.
Jag får träffa min första matte varje dag och det gillar jag men samtidigt blir jag glad när jag får följa med hem till mitt nya hem.
Gillar att sova i mattes säng men inbland slåss hon, hon rör sig mycket på natten och har jag otur så kommer en hand eller ben flygande. Tar inte så hårt och matte vaknar och så kelar vi en stund istället.
Gillar nog egentligen att bo här rätt så bra när jag tänker efter.

Syrran snodde några rader och det är typiskt henne, hihi! Hon är faktiskt helt okej och jag har nästan vant mig vid att ha henne här hemma men det hade inte gjort nått om matte glömt ta med henne nån gång, hihi!

Här var det otroligt nog jag som la mig nära syrran men jag låg närmast matte så i det stora hela vann jag, hihi!

Ha en bra vecka!

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

22 januari 2018 15:03

Bra att Affi trivs så bra och att ni verkar ha roligt.
Klurigt av dig att både ligga närmast matte och få Affi att tro att du vill ligga nära henne.

😻 Kram å puss på söta nosar 🐾

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

22 januari 2018 19:32

Gäller att vara lite smart, hihi!
Funkar väldigt bra i det stora hela att hon bor hos oss.

 
Dui och Deco

Dui och Deco

22 januari 2018 16:22

Det är lite mysigt med snön ändå. Så skönt att det blir bra för er! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

22 januari 2018 19:32

Vi tycker det är hur kul som helst med snön bara matte som blir lite gnällig på oss för vi ska nosa överallt.

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

25 januari 2018 11:11

Så bra att det funkar så fint nu, ni verkar ha hittat er melodi för samlevnad :-) Jättemysig bild på er <3
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

25 januari 2018 19:06

Funkar till 99% så snart är vi uppe i 100% men det kommer först när syrran ger mig lite mer space och det lär hon aldrig göra, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards