Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 13 maj 2013

Tjuv!

Av Aamor & Tina - 13 maj 2013 18:28

I går gick vi en lång runda, vi kollade in om där var många människor i sina kolonier och det var där, de jobbade hårt och vissa satt och njöt, vi bara passerade för inga bjöd in, hihi!

 

Solen sken och maskrosorna blommar för fullt!


Satt ute en stund och kollade om några katter ville hälsa på en trött hund men jag bara hörde dom så vi gick in och jag åt min kvällsmat!

Efter lite sömn, eller mycket sömn satte jag mig och tittade på matte och då förstod hon vad jag ville, hihi!

En liten film hur jag gör när matte ställer en speciell fråga till mig. Tyvärr är den rätt mörk men det syns ändå!


 

Då var det dags att jobba igen för matte och själv skulle jag till syrran, hala dagen för matte jobbade länge idag.

Har mest slöat, ville inte ens gå ut när mattefar frågade mig, var bara ute på trädäcket och vände så när matte kom visste de inte ens om jag pinkat på hela dagen, hihi!

Gömde mig under sängarna när mattefar ville gå ut med oss i koppel, hihi!

Pinkade när matte och jag sen gick hem.

Matte säger att jag är en lite tjuv, hihi för jag snodde med mig Affis ena "bebis" och eftersom jag gick före matte tog det en stund innan hon såg den.

Får väl ta med den till Affi i morgon!

Bar den hela vägen hem och var så koncentrerad på det att jag hade inte tid för nått annat.

La den en stund i gräset när jag kollade efter katterna men när matte sa att vi skulle gå in tog jag den snabbt igen!

 

Den sötaste tjuven som finns sa matte, hihi!


Varit fint väder hela dagen men nu på eftermiddagen började det mulna och det regnade lite när vi kom hem!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

13 maj 2013 19:03

Gullig film matte gjorde, men vi tror att du var mer intresserad av bus än sök just då.
Visst är du den sötaste tjuven :)
Hoppas att Affi inte saknar sin "bäbis" som du "råkade" få med dig hem ;-)

=^.^=

Kram och puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

13 maj 2013 19:10

Nä jag ville leka sök först för jag gör såna knasiga saker då och efteråt då ska det busas, hihi!
Matte har ringt och sagt till och de sa att hon hade fler så hon klarar sig, bra va!

 
Laika

Laika

13 maj 2013 19:40

Hihi, ja verkligen den sötaste tjuven :) Så där kan jag också göra ibland, fast med mina egna nallar. För då har jag bestämt att de ska följa med ut.
Vilken gullig film på dig :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

13 maj 2013 19:46

Syrran tar alltid med sig en pipis på kvällen när hon ska ut, mattefar får stå och vänta medan hon väljer vilken hon ska ha med sig eller så ska hon tugga i sig frolic innan de ska ut och då får han också vänta!
Tror inte jag hamnar i för stor onåd hos syrran och skulle det bli så får jag blinka med ögonen lite, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

13 maj 2013 20:51

Igår var det verkligen en härlig dag! Låter som matte kört slut på dig när du var så seg hos syrran! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

13 maj 2013 21:41

Jag är rätt så slö ofta, lite lat rent ut sagt!

 
Melody

Melody

13 maj 2013 21:44

Roligt med en liten film!
I dag har jag i alla fall fått se en katt, en svart liten kisse som
inte alls ville hälsa på mig! Han sprang ut när jag kom och det
var nog en himla tur att matte hade koppel på mig för annars
hade jag nog sprungit efter den än!
Ha det gott!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

13 maj 2013 21:53

Du ska inte jaga katterna Melody för då springer de iväg och du lär aldrig känna nån. Jag har precis haft 7 katter runt mig och det var kul!

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

13 maj 2013 23:57

Mjau, vilken söt liten tjuv du är, *Fniss* Men du kanske ska lämna tillbaka den lilla leksaken du har där.

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

14 maj 2013 06:32

Ska återlämna den nu idag men matte får bära den tillbaka för det är inte lika kul, hihi!

 
Frasse

Frasse

14 maj 2013 14:14

Det märks att du trivs framför kameran, du skulle säkert kunna bli hundskådis om du ville! Den nya Lassie, fast man och lite mindre :-)
Det gör nog inget att du fick med dig "bebisen", Affie kan ju få tillbaka den nästa gång ni träffas :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

14 maj 2013 17:51

Hade gärna varit skådis men jag gör som jag vill och tar inga order, hihi!
Affi blev glad när hon fick tillbaka sin bebis!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards