Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 15 maj 2016

Sant!

Av Aamor & Tina - 15 maj 2016 11:45

Vi har haft en helt underbar vecka med ett härligt väder, till och med så pass varmt att jag inte har velat gå ut, hihi!
Ett par dagar har matte fått höra när hon hämtat mig att jag har bara gått ut till dörren för att sen stanna där. Ja jag vet vad jag vill, hihi!

I går så hittade matten en otäcking på mig, den hade bitit sig fast uppe vid min tofs, en fästing, örk!
Matte tog den och sen fick jag mig en omgång med borste och kam för att se om där var fler men inga fler hittades.
Hade lite svårt att vara still när matte höll på men då sa hon att vi skulle få besök på kvällen så jag fick ju vara lite fin. Trodde inte riktigt på henne men det var bara för mig att vänta och se.

Vid 18.30 kallade jag ner matte på golvet för lite gos och när vi legat och myst ett tag ringde det på dörren.
Jag var snabbt uppe och försökte skynda på min långsamma matte, tog ju en hel evighet för henne att komma upp! Hjälpte kanske inte att jag sprang ivägen för henne, hihi!
Då matte äntligen kom fram till dörren var jag snabbt ute för tänk om personen hunnit gå igen men jag hade tur.
Det var Pernilla som kom, en granne några hus bort som kom hem till mig. Hon hänger med mig ut ibland när vi går en runda så jag känner henne.
Det var sant det matte sa att vi fick besök så det kändes okej att bli kammad, hihi!
Matte och hon kollade på Melodifestivalen och snackade. De kom fram till att den som vann var dålig men annars hade de olika favoriter. Matte gillade Cyperns låt, matte gillar ju rock.

Jag hade hoppats på att sova länge i morse eftersom det blev sent igår men tyvärr hade matte den dåliga smaken att vakna strax efter 07 trots att hon låg och läste till 03 i natt!
Hoppas hon kojar tidigt i kväll!

Gammal bild.

Ha en underbar vecka!

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

15 maj 2016 18:48

Visst var det härligt med värmen! Äcklisarna slipper man ju gärna! Mysigt med besök.Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

15 maj 2016 18:55

Precis så är det!

 
Amanda å Matte Julia

Amanda å Matte Julia

15 maj 2016 20:34

När fulingarna dyker upp måste du finna dig i att matte letar igenom allt lurv med kam å borste. Dom måste bort, bläää...
Kul med besök, bra att matte inte lurade en liten lurifax som heter 🐕 Aamor 🐩

🐾 Kram å puss på nosen 🐈

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

15 maj 2016 20:37

Jag brukar kunna berätta för matte om jag har en fästing för då kliar jag mig mer där. Ibland funkar det tyvärr inte men rätt ofta.
Besök är kul!

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

17 maj 2016 16:17

Underbart med värmen, synd att den inte stannade så länge! Fyjam för fästingar, dem är vi inte kompis med!
Hoppas värmen kommer tillbaka i helgen :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

17 maj 2016 17:20

Nä de är inte våra vänner heller fast de verkar vilja vara våra!

 
Edith o Hilda

Edith o Hilda

18 maj 2016 08:10

Fy farao för fästingar. Matte hittade en på Hilda för ett tag sen. Då åkte hon till apoteket och köpte fästinghalsband åt oss. Så nu har vi klarat oss bra. Nospussar

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

18 maj 2016 16:58

De är några otäcka typer.

 
Laika

Laika

18 maj 2016 19:31

Vad roligt att det stämde att ni fick besök :D
Fy hundan för de där otäckingarna. Jag fick också en på precis samma ställe, ja om jag hade haft en tofs där ;) Matte fick knappt bort den, blää. Inga fler tack.
Nospussar

http://laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

18 maj 2016 20:06

Nä inga fler, sitter som berget också när de biter fast där uppe!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards