Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under mars 2011

Av Aamor & Tina - 31 mars 2011 18:44

Vaknade tidigt av att jag var smutsig så jag satte igång att tvätta mig. Rätt som det var hörde jag ett ljud bakom mig och där stod matte och glodde!

Hörde först en hostning och sen kom ljudet ur henne "måste du slabba och låta så mycket?"

Ja det måste jag för annars blir jag inte ren, måste ha lite saliv och sen tugga och slicka på pälsen, kan väl inte hjälpa att hon vaknade för jag hade gått ut från sovrummet - visst bara precis över tröskeln men dock utanför!

Var ändå dags att gå upp, 07.15


Regnade i morse så det var ingen höjdarrunda precis, snabbt ut och göra sina måsten och sen in igen.

Vid middagstid låg jag och tittade på matte och pep, hon undrade vad det var men jag var bara uttråkad!

Då sa hon det roliga - att jag skulle få gå bort till Affi ett tag för hon behövde handla lite nödvändigheter.

Vi gick dit och så kul det var att träffa Affi och matteföräldrarna igen, kändes som om det var år sen vi sågs, hihi.

Vi busade lite men sen ville inte Affi busa mer så jag tiggde godis, hade ju en del att ta igen!


Det har regnat till och från hela dagen, mest till!

Matte ska vara hemma hos mig i morgon också, hon hade tänkt jobba först men hostan vill inte ge med sig så hon tyckte det var bäst att stanna hemma.


Har inte fått kela med några katter idag, matte säger att de håller sig inne när det regnar och det tycker jag är fisigt av dom!

  Jag och syrran förra året!

Av Aamor & Tina - 30 mars 2011 18:16

Vaknade tidigt av att matte gick upp och störade sig men jag blev kvar under sängen för jag gillar inte hennes morgonljud just nu!

Gick en morgonrunda redan klockan 8.15, tidigt för att var mig när jag är hemma.

Mötte en av mina kompisar som jag inte vet namnet på, han blev så glad när han såg mig så hans husse knappt hängde med.

Fick även morgonkel av Peggy, gosigt!


Vi har tagit det lugnt hela dagen förutom några rundor som vi gått.

Matte har pratat i telefon med min kära uppfödare Liza i telefon och pratat och pratat, hihi!

Jag höll mig rätt så lugn, ibland säger matte att jag störar mig när hon snackar i telefon men jag tror henne inte!

Jag har legat i fönstret en hel del och spanat, har sett Vicki, en Shih Tzu jag känner, 2 st Kungspudlar, 1 Schäfer och massor av barn.

Matte stekte bacon och ägg till lunch och jag tyckte det luktade gott så jag satte på charmen och fick de två äggulorna, mums!


Nu ska jag ta det lugnt lite mer och sen tvinga ut matte på en runda lite senare!

      

Av Aamor & Tina - 29 mars 2011 17:00

Njöt halva dagen med att vara hemma med matte men när jag fått vilat klart blev jag lite rastlös och ville hitta på saker=bus!

Fick dåligt igång matte så jag påpekade att jag ville gå ut.

Det blev en ganska lång runda i sakta mak och matte tyckte att det var skönt att komma ut trots trånga luftrör!

Snackade med min store kompis Buster, en katt som heter Bebis nosade på mig när matte snackade med kattens husse och matte.


Matte lagade tråkig mat, svampsoppa och sen jordgubbskräm, örk! Hon hittade en påse med frusna gubbar i frysen och kastade dom i en gryta, lät väldigt intressant men fy attans och nä tack sa jag!

Sen gjorde hon en god gärning för hon kokte en kyckling filé till mig och jag fick halva men lite torrfoder i - kycklingen var god och torrfodret låg kvar i skålen, hihi!


Varit ute på en runda nu för ett tag sen, blev en halvlång men vad matte lät efter ett tag, fräste, hostade, harklade sig hela tiden - bara möget lossnar sa hon!

Åt kvällsmaten när jag kom in, gott!

Har varit uppe i mattes säng och bäddat till henne, tur hon har sin lille kille för där var definitivt inte bäddat innan jag fixade det!

   (Bild från förra månaden)

Av Aamor & Tina - 29 mars 2011 09:58

I går kväll vat matte och jag ute och gick och jag tyckte att vi skulle springa upp för en backe så jag satte fart men matte kom inte, jo sakta efter och hostandes.


Jag är glad idag för jag har matte hemma, hon är själv inte så glad över att vara kass igen men vad göra!

Jag njuter i alla fall fast hon kanske inte är den roligaste just nu men hon tar det lugnt så vi kan mysa!

Klockan 03 i natt var hon uppe och störade sig, jag blev kvar under sängen för det känndes inte som det var dags att gå upp.

Hörde henne kraxa och hosta och sen ringde hon någon.Innan hon la sig igen sa hon att vi ska stanna hemma idag.

Mest låter hon som en kråka som satt nått i halsen, låter rätt så kul men hon gillar det inte själv!

På morgonen har matte legat i soffan och jag i fönsterkarmen, matte sa till mig att säga  till när jag behövde gå ut så vid 10 snåret gick vi en kort runda!

Snacka om tur för precis när jag kom ut släpptes Peggy ut så hon kom fram och gosade med mig, jag var lite ivrig idag så matte fick säga till mig!

 

Av Aamor & Tina - 28 mars 2011 17:54

Jag vet inte riktigt men matte säger att jag är helt fel på det och även hon!

På vad?

Jo, det är med klockändringen. I söndags vaknade vi tidigt och nu i morse vaknade jag redan 05.15 och väckte matte fast jag tror egentligen hon väckte mig med sitt hostande!

Hon säger att vi ska vara trötta och vilja sova längre nu men så är det inte, alltså är vi fel på det!!

Trötta är vi i alla fallen men inte så vi sover!


Var lite ovillig att släppa iväg matte i morse, satt i hennes knä och tryckte och när hon skulle sätta ner mig på golvet streta jag emot. Tänk om vi blev ensamma igen fast matte lovade att ingen skulle lämna oss helt idag.

Det har varit väldigt snålt med vårt godis idag för det var helt slut i lådan och snacka om att vi varit sugna!

Som tur var hade matte varit inne och handlat i min affär så hon hade en kasse med sig när hon kom. Åh, så gott det var!


Nu ska vi njuta av att det är kväll och ta det lugnt.

Vädret har varit okej men det hade regnat i natt och sen har det varit mulet halva dagen men nu skiner solen och har gjort det några timmar.

  Gammalt kort men även idag kollade vi godislådan!




Av Aamor & Tina - 27 mars 2011 17:14

I morse vaknade vi väldigt tidigt, redan klockan 6.30 och med tanke på att klockan skruvats fram var det tidigt!

Blev en riktigt lång runda sen, matte hade tänkt gå en halvlång men jag ville svänga på ett ställe där jag aldrig gått.

Himmel vad det luktade gott och nytt där så det blev inte många meter mellan nosningarna!

Rätt så trött när jag kom hem men först skulle tassarna sköljas för de var svarta, är så skitigt ute nu med all grus och annat skrafs!


Senare gick vi bort till Affi för matte skulle hjälpa mattefar ner med husvagnssakerna, mattefar ska helst inte gå för mycket i trappor för höfterna och knäna är utslitna så matte kutade upp och ner, in och ut!

Hade ett himla bekymmer att hålla koll på henne trots att jag satte mig som vakt vid ytterdörren!

Senare provad matte deras nya solstolar och jag ville vara med så matte lyfte upp mig, fällde stolen och jag somnade i hennes famn, så gott och framför allt var hon still då!


Soligt och fint väder men matte tycker att det blåser för kallt, hon frös så hon skakade är nog hennes förkylning som gör sig påmind kan tänkas!

Jag har ätit kvällsmat och ska nu sova, ligger just nu under skrivbordet på mattes fot så jag märker om hon rör sig!

 

Av Aamor & Tina - 26 mars 2011 19:30

I morse gick jag och matte en ganska lång runda, jag ville kolla märjelgraven, den lilla dammen om isen låg kvar.

Matte sa att den var nog borta nu men jag trodde henne inte men hon hade rätt!

Jag försökte trampa ut där men hon stoppade mig!

Sen hr jag upptäckt att jag fått riktigt bra snitz på det där med att sprätta ut mina dofter! Kolla själv!

Senare gick vi bort till matteföräldrarna men jag anade oråd och det visade sig att jag hade rätt!

Klockan 14.30 stack matte iväg och en timme senare gick matteföräldrarna ut, visst mattefar sa att han skulle ut i garaget men efter ett tag undrade jag och Affi om han tänkte bosätta sig där!

Nästan 3 timmar senare kom min matte och hämtade oss, vi blev så lyckliga och hon undrade om vi suttit vid dörren och väntat hela tiden, vi tänker inte svara på det för det kan hon gott undra över!

Skäms på dom att lämna oss helt ensamma hemma!


Matte tog oss bägge med hem, ja självklart att jag skulle med men vi kunde inte lämna Affi hemma!

Nu hade matte varit på barndop, Mio döptes, mattes kusins barnbarn. 

Matte hoppade över kakorna och tårtan för hon gillar inte det särskilt mycket och så tror jag hon saknade mig!

Matteföräldrarna skulle på 100 års kalas, väninna till mattemor och hennes dotter fyllde år och sammanlagt blev det 100 år!

Kunde inte vi fått följa med på nått av det?

Vi åt mat jag och Affi när vi kom hem och nu ska vi vila lite.


Av Aamor & Tina - 25 mars 2011 17:55

Tack och lov att det är fredag för jag hade inte orkat gå upp tidigt en morgon till!

Låg kvar länge i min säng när matte gick upp.

Har nästan slutat blåsa idag och det tycker jag om för blåst klarar jag mig utan.


Syrran och jag har busat en hel del idag.

Hon hade en pipis brevid sig som hon inte lekte med och den ville jag ha och tyckte att det var okej att ta den men där bedrog jag mig verkligen för den var hennes, surmaja hihi!

Mattefar och hans bror var och hämtade hem husvagnen idag så snart ska den på plats, matteföräldrarna börjar längta ut nu!


Blev snuvad på en biltur för jag trodde att jag skulle få åka hem eftersom matte körde till jobbet men hon hade kört hem och satt bilen i garaget innan hon hämtade mig!

Hon sa att det var för att där inte var plats på uppfarten nu när husvagnen stod där men jag vet inte!

Fick gå hem istället!

Har ätit och busat i mattes säng, bäddade väldigt försiktigt för jag såg att hon stod där med kameran, fast jag röjde riktigt ordentligt innan, hihi!


 Nu ska jag njuta av att helgen börjat!


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards