Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under mars 2011

Av Aamor & Tina - 17 mars 2011 20:22

Nu i kväll är jag helt slut men jag måste och vill meddela mig om min dag!


Blåste och regnade i morse när jag gick iväg och jag var trött redan då så jag tyckte att vi kunde gå in igen men matte skulle tvunget till jobbet!

Lugn dag hos syrran, vi är ju vuxna nu så vi kan inte busa hela tiden men lite gör vi när vi känner för det.

Vi har legat på bordet och käkat flingor, mumsigt att få äta dom där uppe.


Matte hämtade hem mig direkt efter jobb och vi fick Affi med hem. Mattefar hade ont i foten så det var därför hon följde med oss.

Jag ville leka med henne direkt när vi kom hem här men hon ville inte, antingen ville hon sitta i hallen och glo eller så skulle hon sitta i knäet på min matte.

Hon var väl rädd att hon skulle få stanna hos oss, hihi!

Efter 1,5 timme så sa matte att hon skulle bort och att jag skulle vara hos matteföräldrarna igen.

Bortlämnad och utan matte, kan man bli annat än ledsen?

Jag låg så jag kunde se ytterdörren hela tiden så jag inte skulle missa mattes återkomst.

Som tur var kom hon ganska snabbt tillbaka, hon var borta i ca 2,5 timme så det är väl okej!

Blev så otroligt glad när hon kom och efter hälsningarna så satte sig matte ner ett litet tag i soffan och jag satt bara och tittade på henne och när matte tittade på mig viftade min svans glatt!


Vilket väder vi har, gräset är vitt av snökorn, inte hagel, snö eller regn men nått mitt i mellan. Gör ont när det piskar mot en eftersom det blåser samtidigt.

Hoppas det har slutat till i morgon!

Tror att jag ska sova lite nu!


Natti Natt....  

Av Aamor & Tina - 16 mars 2011 18:15

Råkade väcka matte i natt för det kliade under hakan på mig och jag låg under sängen och när jag började klia mig så skakade hela sängen, hon blev inte överlycklig precis utan sa till mig att sluta och gå och lägga mig i min säng.

Gjorde som hon sa för det kändes inte som det var läge att protestera!


Lugn dag hos syrran förutom när vi varit ute för då fick vi springfnatt!

For genom hela huset så mattorna för all världens väg, kul var det!

Min syster är en riktig skata!

Inte för att hon är "bestämd", taskig eller annat sånt för det kan hon vara ibland även om hon bättrat sig.

Nä hon stal min mat idag! Mattemor blandade mat till mig och innan jag hann dit så åt hon upp hälften, vilken fräckhet va!

Jag fick äta resterna men jag nöjde mig med det, matte fixade mer till mig när vi kom hem!


Hemma så ville jag att matte och jag skulle gosa i sängen och det gjorde vi et tag men så reste hon sig och kom tillbaka med BORSTEN!

Hon trodde att eftersom jag ville bli kliad på magen att det var okej att borsta den, vilken idé!

Okej nu var det rätt skönt och hon fick bort tovor, gillar inte annars att bli borstad/kammad på magen.

Sen gosade vi igen och busade!


När jag leker sök och är klar påstår matte att jag blir lite knasig för antingen fyller jag munnen med frolicar eller en pipleksak och går runt och piper själv, ibland gömmer jag frolicarna.

Matte tog ett kort på mig för någon dag sen när jag hade en pipleksak i munnen.

  

Jag älskar min dubbelmacka-pipis!


Blåst som attan här idag, inte skönt alls men de där vädernissarna har lovat snö, det vill jag inte ha nu för nu vill jag att våren ska komma på riktigt! 

Av Aamor & Tina - 15 mars 2011 18:10

Om jag har varit trött de andra mognarna var det inget mot i morse.

Jag orkade inte ens gå med matte in på toa, jag kom så långt som till hallen på mitt fårskinn och där blev jag till matte sa att vi skulle iväg!

När vi svängde vänster istället för höger förstod jag att vi skulle åka bil men jag ville ha det bekräftat så jag stannade och tittade på matte, hon sa "ja vi ska åka bil", oj vad bråttom jag fick att pinka och sen ner till garaget!

Har alltid bråttom att titta in i garaget innan matte öppnat det helt, när jag ser bilen så viftar min svans och jag tittar på matte och hade jag pratat så hade jag sagt "där är den!".

Matte skrattar alltid åt mig.


Fick inte åka bil hem för matte lät den stå hos matteföräldrarna för hon hämtade mattemor som lämnat detas på service och sen ska hon köra henne dit i morgon.


Vad har Affi och jag gjort idag då?

Inte mycket utan vi har slappat mycket men när matte kommer så tävlar vi om vem som kan komma närmast henne, matte ser alltid till att vi får gos båda men jag tror att jag får mest, hihi!


Varit hyfsat väder idag men kallt, inga minusgrade men kallt ändå.

  

Av Aamor & Tina - 14 mars 2011 18:40

Idag har det regnat till och från hela dagen, trist med regn!

Jag var allt lite trött i morse när klockan ringde men matte sa att jag fick skylla mig själv för jag hade varit uppe och störat mig flera gånger under natten.

Piggnade till när jag fick morgongos av Peggy när vi kom ut, häftigt att se henne komma springande när hon ser mig och i morse ville hon inte kela med matte utan bara med mig!


Ganska lugn dag hos Affi, vi har busat, sovit, suttit i fönstret, sovit, tiggt godis, varit ute och sovit.

Matte jobbade länge idag så det blev att jag satt och väntade på henne ganska länge innan hon kom!


Idag blev jag klok på att världen inte kretsar kring mig   !

Jag såg två kvinnor som kom gående en bit från mig och matte och jag ville vänta in dom så de kunde se mig och kanske hälsa.

När de kom närmre så gjorde de inget av det!

Matte sa då att allt och alla inte finns till för dig Aamor och att vissa kanske inte vill hälsa på hundar! Vilka konstiga typer!

Okej jag får väl finna mig i det och nöja mig med att jag är mattes mittpunkt, hihi!


Hjälpt matte att äta hennes mat så hon inte åt för mycket, visserligen fick jag bara smaka lite (för lite) men på så vis slapp hon äta det!

Jag har busat lite med matte men hon gillade inte när jag krafsade i soffan.

Nu ska jag pausa med bus och hålla kväll!

  

Av Aamor & Tina - 13 mars 2011 17:58

Sov till 7.30 i morse och sen har jag legat i fönstret och spanat på hundar, fåglar och annat skoj!

Vid 9.30 tyckte matte att jag skulle gå ut så jag fick ju hänga med men det regnade, trist!

Matte ville gå en halvlång runda men jag tyckte vädret var för trist så när matte skulle vika till vänster tvärvägrade jag!

Trodde hon verkligen att jag ville gå när det var ett sånt väder? Vi vek till höger istället för en kortare runda och jag lyckades göra allt jag skulle ändå.


Matte tvättade lite i förmiddags och sen gick vi bort till syrran ett tag.

Jag ville leka men hon är så trist och ville inte busa mer än en kort stund så jag gick och la mig istället på en av mina favorit platser hos matteföräldrarna!

 

 Här under en av stolarna till matrumsmöblerna knör jag ihop mig när de tittar på TV, här har jag full koll på om någon går förbi eller om ytterdörren öppnas.


Nu ska jag och matte bara ta det lugnt och gosa resten av denna helg för i morgon är det jobbedags igen, suck!


Av Aamor & Tina - 12 mars 2011 10:55

Sov ända till klockan 8, det var skönt! Jag sov vidare när matte gjorde sig i ordning för att kunna gå ut och sen låg jag i fönstret och tittade ut och matte for runt med dammsugaren.

Vädret var rätt så okej, ingen sol men ca 3 plusgrader så vi tog en långrunda, var ute i nästan 1 timme.

Till min stora glädje hittade jag snö, visserligen bara en liten hög men jag kunde både sprätta i den och köra nosen där!

  

Kom en dam förbi precis när jag höll på och hon frågade om jag saknade snön, hihi!

Matte tyckte att jag var lite långsam då och då, måste ju nosa på allt så hon gick ifrån mig och gömde sig och då fick jag minsann bråttom!


 

Vi passerade en damm och ankorna stod på iskanten och ville inte riktigt hoppa i, snart är nog all is borta så de kan röra sig fritt i hela dammen!

  

När vi kom hem  fick jag gå in i duschen för jag var svart om tassarna och full med grus men det gör inget för det var så kul att gå rundan!

Av Aamor & Tina - 11 mars 2011 19:40

Jag har sovit i natt som om nån slagit mig hårt i huvudet men så klart har ingen gjort det jag var bara trött!

Tur att det var sista "arbetsdagen" för denna vecka.

När vi gav oss iväg sa matte att vi skulle åka bil och det tyckte jag var ett bra förslag ända tills jag såg Peggy!

Tyckte då att jag kunde stanna kvar där och kela med henne men matte sa att vi var sena så det fick bli snabbkel.


Mattefar blev ganska så irriterad på oss idag för när vi var ute så mötte vi en annan hund och vi tyckte bägge att den skulle få sig en ordentlig utskällning!

Sen påstår mattefar att vi inte hör nått men visst hör vi men vi skiter i att lyssna, hihi!


Matte hade varit och shoppat lite innan hon hämtade mig men det var helt okej för det gör hon väldigt snabbt så jag märkte knappt att hon var sen.

Fick åka bil hem också, trodde att matte hade varit hemma och satt bilen för hon sa att hon eventuellt skulle göra det men hon orkade inte utan tog det snabbaste valet!

Nu är det helg igen, går så fort mellan helgerna men jag klagar inte!

Tror inte att vi ska göra nått speciellt i helgen men det gör inget, har vi tur att vädret blivit som väder-nissarna sagt så får vi sol och då blir det nog några långrundor!

Nu ska matte kolla på TV men jag tror jag ska kalla ner henne på golvet så hon kan gosa med mig!

Av Aamor & Tina - 10 mars 2011 22:13

Idag har jag och syrran varit super snälla och det är inget jag hittar på för mattemor sa det!

Vi har mest legat på bordet och kelat och sovit.

En passande bild är när jag håller bullarna varma men jag sov inte på några bullar idag utan på mattemors arm!

Matte hämtade mig i vanlig tid och vi gick hem strax efter för vi skulle bort sen.

Vi skulle till mattes kollega och hennes man.

De skulle släktforska och de hittade faktiskt några generationer bakåt, kul!

Själv hittade jag nått spännande, 2 kanariefåglar i bur!

Jag ville så gärna snacka med dom men matte sa att jag fick bara titta och sa till mig när jag blev för högljudd för de kunde bli rädda för mig men jag är ju inte farlig!  

Jag vill också ha såna roliga fåglar men matte sa nä att vi ska inte ha några fåglar, fisigt av henne!

Tack för en trevlig kväll, god mat säger matte och sköna pulsvärmare!

Nu ska jag sova ända tills i morgonbitti när klockan drar igång, för sista gången denna vecka!


Natti Natt....

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards