Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under juni 2021

Av Aamor & Tina - 27 juni 2021 18:03

Nu har det varit Midsommar och vi var lediga i tre dagar. Härligt!
Vädret var bra och inget regn som det brukar vara.
Först var vi en sväng till huset och snackade och tog en kopp kaffe med grannen där. Matte drack, inte jag.
Hemma sen och tog det lugnt, åt mat och vid 21 gick vi ut och då satt några grannar ute så vi snackade med dom, kom fler efter en stund så till sist var vi 8 st med mig inräknat då så klart.
Vi gick in igen 00.30
Det var trevligt men en som var lite för full och dryg men men, vissa kan inte hålla sig till lagom.
Mycket snack och jag var sår i mina stackars öron sen, hihi!
Valde att sova på balkongen den natten, matte vaknade vid 5 och kom ut och tittade till mig. Jag kunde gå in om jag ville för dörren var öppen.

Sen har vi tagit det ganska lugnt, var en sväng till huset dagen efter också och plockade lite och kollade läget.
Varit ute en hel del och sen har vi slappat på balkongen.

Idag åkte jag på en dusch så jag har varit trött hela dagen. Matte sa att jag smutsar mer mig på jobbet och måste därför tvättas, ja jag får väl stå ut med det för jag vill ju vara med där.
I morgon blir det jobb igen och tydligen en full vecka. Sen är det bara 3 veckor att jobba innan semestern.

Efter jag ätit min mat idag så ville jag upp i soffan för att torka mig ren runt munnen så matte lyfte upp mig, bra service. Kan inte hoppa riktigt så bra som innan längre men matte är okej som hiss.
Torkade snabbt av mig men istället för att sparka mer kuddarna som jag brukar så kallade dom på mig.

Här ligger jag bra matte!

Vadå din plats? Min nu för jag ville ha den alltså MIN!

Ha det bra!

Av Aamor & Tina - 20 juni 2021 14:44

Fy tusan så varmt vi haft nu ett tag. Min gamla kropp gilla inte när det är för varmt. Även när kroppen var ung ogillade det när det var för varmt.

Det är hyfsat svalt på mitt jobb och där kan jag leta upp svalare utrymmen för att komma undan värmen plus att ute i verkstaden/snickeriet är det betonggolv och lite svalare. Fast skönat är det under skrivbordet med öppet fönster i norr.

Mys på hjärtekudden.

Jag har mist en vän, en kille som hette Tyson och var en nästan 16 årig Jack Russel kille har somnat och vi pratade med hans matte igår. Hon var ledsen och kände sig så ensam nu. Jag la mig på hennes fötter en liten stund. Hoppas Affi och Tyson har hittat varandra nu.

Matte anföll mig med saxen idag. Hon påstod att jag behövde tunnas ut och kortas av. Tur hon bara menade mitt hår, hihi även om jag säkerligen hade behövt tunnas ut på annat sätt också men det kan ingen sax göra.

I morgon är det dags att jobba igen. Jag kommer nästan direkt då matte kallar på morgonen att det är dags att åka till jobbet. Hon fick nästan alltid bråka med mig innan när jag och syrran skulle till huset.
Gillar att vara där det är en massa människor även om matte kör iväg lite då och då.

Ha en bra vecka och Glad Midsommar på er!

Av Aamor & Tina - 12 juni 2021 17:57

Fy tusan vad det blåser idag. Det är varmt men det känns som om allt hår blåser av så fort man går ut. Inget kul kan jag lova.
Busken precis våt port anföll mig när jag kom ut och den når inte mig i vanliga fall men den la sig nästan ner när det kom en kraftig vind.

Nu har ännu en vecka gått och jag kan säga att det är skönt att det är helg för det är tufft att jobba och inte sova hela dagen som innan.
I måndags låg jag och tittade på matte när hon och kollegan spikade på taket på ett förråd, matte stod på stege så jag var tvungen att kolla så hon inte föll ner ju så ingen blund i ögonen den förmiddagen.

Matte tog ut min säng i alla fall i verkstaden så jag kunde ligga skönt om jag ville.

I torsdags var jag igång hela dagen och sov nästan inte alls på jobbet. Jag gjorde grundliga kontroller bakom sänksågen och vadade igenom högar med sågspån och sen kollade jag in alla skrymslen så där inte fanns några spindelnät och jag kan säga att det finns inga längre för jag hade nog de flesta i ansiktet när jag kollat färdigt. Matte suckade och plockade bort näten och det mesta av sågspånet, hihi!
Sen höll jag koll på matte när hon sågade i bandsågen och hennes kollega när han sågade i kombisågen. Jag låg nästan utanför där lite spån kom ut baklänges men som sagt bara nästan, matte fick plocka spån igen.

Det fixade kollegan jättebra, tur jag höll koll!
Ni ser förrådet som jag har varit med att göra. Inspektera golvisoleringen och när de satte väggarna och sen när taket spikades. Inte konstigt jag är trött ju!

Igår var jag och gratulerade studenten Hampus, matte är fadder till honom. Jag var snäll nästan hela tiden sa matte. Berättade bara lite då och då att jag ville något annat.
Kan säga att jag var trött när vi sen kom hem.
Tack för att jag fick följa med!

Nu i helgen tar vi det bara lugnt och njuter ute på balkongen och lyssnar på radion på fotbolls EM.

HA DET BRA!

Av Aamor & Tina - 5 juni 2021 13:29

Soligt och varmt ute idag. Matte ville att vi skulle gå ut och sätta oss en stund men efter ett tag sa jag att vi skulle gå in igen fast jag låg i skuggan. Skönare inne och sen kan vi gå ut framåt kvällen istället för då är det gott ute.

Vet ni hur jobbigt det är att vara arbetare? Stört jobbigt men så otroligt kul samtidigt.
Jag går runt och kollar in vad de olika personerna gör och jag håller givetvis ett vakande öga på min matte.
Matte har lämnat kvar mig några gånger på jobbet tillsammans med kollegorna och killarna/tjejerna och det går hur bra som helst. Jag säger inte ett enda pip förrän matte kommer tillbaka, hihi!
Då måste jag berätta för henne en massa och sen måste jag vakta henne så hon inte försvinner igen.
De är jättesnälla mot mig, jag fick korv en dag och sen fick jag lite kött av mattes kollega Per när de åt middag. Det var jättegott.
Alla är så måna om mig och pratar och kelar med mig när jag vill.
Har fått följa med ut på uppdrag några gånger när det inte är för varmt ute. Då sitter jag fast i mitt bilbälte och protesterar vilt när de går ut och ska göra nått och jag inte får följa med.
Sover mindre under dagen när jag är där så jag däckar när vi kommer hem, hihi!

Min söta lilla storasyster kom hem i veckan i en liten träurna. Matte sa att det kändes skönt att få hem lillan igen även om det inte var i den formen vi alla hade önskat.

Jag har även fått min sista veckospruta nu, nu blir det en gång i månaden istället så det ska bli skönt.
Matte fick sin vaccination nr 2 i veckan och det är också skönt.

Här sitter vi och väntar på min spruta.

Måste berätta att jag hjälpte till att göra ett golv till förrådet de bygger på jobbet.
Matte och kollegorna höll på att isolera golvet och jag övervakade så de gjorde rätt.
När de lagt i all isolering tänkte jag inspektera men matte fick snabbt ner mig efter mitt skutt upp i isoleringen. Tur det inte är kliande isolering.
Den såg så mjuk och go ut att jag ville kolla in.
Sen kollade jag även när de spikade på golvbrädorna. Det blev väldigt bra.
Matte sa sen till mig när de skulle resa väggarna att jag skulle hålla mig undan så det gjorde jag.

Igår låg jag och matte ute i gräsen i drygt en timme och bara njöt.



Ha det bra och var rädda om er!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards