Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under december 2019

Av Aamor & Tina - 25 december 2019 19:34

Ja jag vet jag har inte varit här på ett tag och inte önskat God Jul men matte har inte haft tid så istället önskar vi er alla en God Fortsättning.

Vi fick varsin leksak i julklapp men enligt Affi så var bägge till henne. Hon försåg sig nämligen med bägge, försökte bära med sig bägge men där gick hon bet, hihi!

Se själv, hon hade aldrig fixat att bära min blåa också.

Jag blev utklädd till tomte, fick luva på och somnade på direkten under vårt köksbord, aldrig att jag kommer fram med en sån på huvudet.

Matte är inte riktigt vettig ibland, hihi!

Vi var och tände ett ljus hos mattefar på julafton. Första gången vi var med där.

Idag när vi kom till mattemor hade hon en gäst, den satt utanför på fönsterblecket.

Matte la lite frö och även lite uppblött havregryn. Den åt av detta och satt där en timme till sen försvann den. Matte såg ingen ringmärkning och hon kunde komma så nära som 10 cm.
Satt och pickade på rutan och tittade på mattemor när vi kom dit.

Julmat är toppen, viss del av maten i alla fall. Jag gillade leverpastejen, leverproven, revbenen och lite kalvsylta.

Matte var lite snål och långsam med att ge mig så jag försökte hypnotisera henne, funkade inte så jag fick berätta att munnen var tom. Syrran vill inte ha men hon var moraliskt tiggstöd, hihi!

Det allra bästa är att vi är lediga till och med den 6 januari. Sen slipper vi höra tvättmaskinen för den pajade och den nya kommer inte förrän den 8:e. Matte blev inte speciellt glad men hon kommer över det, hihi!

Ha det nu så bra så får vi se när vi dyker upp nästa gång!

Av Aamor & Tina - 8 december 2019 18:25

Vi hoppade över förra veckan för vi kände inte för att skriva, vi slöade istället.
Matte känner sig lite trött. Kan vara hösten, kan vara att jag höll på att hosta så hon inte fick sova, kan vara att mattemor är som hon är eller så är det bara behov av lite ledighet.

Snart är det dags med lite ledigt och framförallt sovmorgnar. 2 veckor till och sen är vi lediga till och med den 6 januari. Så skönt!
Vi ska göra så lite som möjligt då, hihi!

Vädret är så trist, regn och rusk och mörkt på morgonen och mörkt på kvällen.
I går var vi hemma hos oss själv ända till 15.30 då vi gick bort en sväng till mattemor.
Vi gick en runda på förmiddagen och sen gick vi här hemma och bara njöt. Matte läste lite men gjorde även lite måsten.
Idag har matte gjort köttbullar och varit och veckohandlat.
Nu ska vi bara njuta av söndagskvällen.

Igår hos mattemor då vi tyckte att matte var för snål med vår efterrätt, hihi! Vi fick mer ;-)

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards