Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under juni 2017

Av Aamor & Tina - 25 juni 2017 15:35

Yeah, nu har vi semester i 2 veckor! Matte delade upp sin semester i två omgångar i år, jobba 2 veckor och sen har vi 3 veckor ledigt igen.
Blev en extradag i och med det var midsommar så vi är lite fel på dagarna men vem bryr sig för vi är lediga, hihi!

Midsommarafton var väldigt lugn och midsommardagen var vi hos matteföräldrarna och åt lite rester.
Vi har gått långa rundor varje dag. Igår fick jag välja nästan helt fritt var vi skulle gå, var bara när jag ville svänga vänster vid ett ställe som matte sa nä för då hade det blivit en väldigt lång omväg innan vi var hemma igen.
Träffade en liten söt Pudel som heter Isa och när vi skulle skiljas så blev jag lite ivrig och rätt som det var hoppade jag på tre ben med ena frambenet i luften i en konstig vinkel.
Matte blev rädd och sen såg hon att jag bara fått tassen in under halsbandet så ingen skada skedd mer än att matte fick hjärtat i halsgropen.

Sovmorgon då? Nä inte nån direkt för matte har vaknat i vanlig tid runt 06 men idag vaknade hon inte förrän 06.50 så det tar sig, hihi!
Vi behöver ju inte ge oss iväg så morgonen blir lugn och jag får sova så länge jag vill.

Skiftande väder hela helgen, regn, sol och sen skiftar det igen.
Igår gick vi hem från matteföräldrarna när det var uppehåll men jag blev blöt ändå.

Vadå gå? Jag tänker stå här och filosofera tills jag är klar. Hör nog att någon kommer att passera om en kvart, hihi!
Fick följa med matte till slut för hon lockade med att se om katterna var ute.

Idag har vi gjort tråkiga saker. Blivit kammad och matte hittade otrevliga tovor som hon tvunget ville ha, läbbigast var dom på benen och på magen. Matte dammsög och jag höll mig ur vägen och sen har matte tvättat lite så först nu kan jag vila i lugn och ro när matte håller på med maten. Hon gör köttfärssås som står på länge idag.

Ha det bra alla!

PS. Dui och Deco, vi kan inte kommentera hos er för det vi skriver bara försvinner i rymden :-(

Av Aamor & Tina - 18 juni 2017 19:13

Det har verkligen varit härligt väder nu i helgen. Idag har det varit riktigt soligt till och med. Tur att det blåst lite för annars hade det nästan varit för varmt på mina rundor.

Min mattemor kom hem igen i fredags och det känns bra att ha alla samlade igen där de ska vara.
Hennes infektion var så stor att det var nära att hon inte klarade sig sa de på sjukhuset, tur hon kom iväg och fick hjälp.
Matte var och hälsade på henne på måndagen och onsdagen, hon kompade ut på måndagen för att det inte skulle bli så sent.
Varit en jobbig vecka med många sena dagar och återhämtning från helgen innan men allt går ju tills det inte går längre.

En kväll mötte vi en kille matte känner och han frågade matte om hon körde för hårt med mig, hihi! Vi hade gått en lång runda och precis innan vi mötte honom hade jag skällt på en hund så jag var lite andfådd.
Jag passade på att lägga mig ner och vila medan de snackade, sen var jag fit for fight igen när vi gick hem, hihi!

Mötte en gång en tjej med en hund så jag tänkte skälla på den men kom av mig helt och hållet när jag såg att det var en katt i koppel, katter kan jag ju inte skälla på.
Jag vill följa med dom hem men fick inte för matte, hihi!

Igår satt vi ute en lång stund och snackade med grannen och då kom Ollie och kelade med mig, det var mysigt.
Idag gick vi en lång morgonrunda och sen tvättade matte lite. På eftermiddagen gick vi bort en stund och hälsade på syrran och matteföräldrarna.

Är på väg syrran men det tar lite tid för jag måste läsa alla nyheter på alla stolpar, vill ju inte missa nått.

Hemma igen blev det en runda på trimbordet och sen åt jag min mat. Matte frågade mig nån timme innan om jag ville äta men då valde jag att sova en stund istället.

Nu jobbar matte bara en vecka till och sen börjar hon första delen av vår semester, vi är lediga i två veckor. Jag längtar efter att få sova länge och bara njuta.

Ha det bra alla!

Av Aamor & Tina - 11 juni 2017 15:09

En kort arbetsvecka som har känts hur lång som helst men inte för arbetets del säger matte utan för annat.
Det har varit en hård helg, jobbigt värre för mattemor har blivit dålig igen.
Mattefar skickade iväg henne med ambulans i fredags eftermiddag och sen körde matte in till akuten efter jobbet.
Jag stannade självklart kvar hos mattefar och syrran och länge fick jag vänta innan matte kom.
Matte sa att det var så mycket folk på akuten att det var bara att vänta och vänta.
Mattemor blev undersökt, röntgad, stucken mm.
Hon har en stor infektion/inflammation (de vet inte riktigt vilket) och hon fick antibiotika. Sänkan var skyhög men de vita blodkropparna var normalt många så.....
Hon var väldigt smärtpåverkad och inte riktigt med.
Slutade med att mattemor blev inlagd dock inte i Lund utan i Landskrona.
Matte körde ifrån Lund 03.00 och hämtade mig 03.30, var skönt för oss bägge att komma hem.
En zombie kom hem med mig och hungrig var zombien också men fick bara ner en halv macka.
Matte hade endast fått i sig en ost och skinkbulle och en mugg med drickbuljong men så kan det vara säger hon.

Igår sov vi till 09.30 och sen gick vi en lång runda. På eftermiddagen lämnade matte mig hos syrran för hon skulle köra in till mattemor.
Hon var en liten aning piggare men hade fortfarande riktigt ont.
Matte sa att de hon träffade där inne var jättetrevliga och det kändes bra för mattemor.

Idag har vi tagit det lugnt förutom att det har städats lite här hemma. Matte ringde mattemor och idag verkade hon mycket bättre, hade till och med suttit uppe en stund, så gott det känns!
Nu vill vi att de ska hitta felet så hon blir bra.

En hel arbetsvecka framför oss nu som vi hoppas inte ställer till mer bekymmer.

Ligger här och har nästan gett upp hoppet om att få godis men så länge jag är nära påsen det finns i och så länge jag påminner matte så hoppas jag, hihi! (Fick godis sen)

Ha det bra!

Av Aamor & Tina - 3 juni 2017 14:18

Oj oj, nu har vi minsann långledigt igen, härligt. Har varit några "korta" veckor nu ett tag känns det som så gissa om jag var trött torsdag och fredag. De dagarna matte kallade på mig och sa att vi skulle iväg ville jag bara stänga öronen och sova vidare men till slut fick jag masa mig ut till dörren.

Vädret har mestadels varit fint med nån dag då det blåst mycket och regnat lite.
Idag är det rätt skönt men ingen direkt sol.

Igår innan jag och matte körde hem så klippte hon vår hage hos matteföräldrarna, gräset var lite högt och då vill vi inte gå ut där. Högt gräs på andra ställen bryr vi oss inte om men just i hagen ska det vara kort, idéer säger matte.

Jag har fått en ny kompis, hon är snäll och väldigt tyst, tar inga av mina leksaker eller godis så hon är verkligen godkänd. Hon heter Lila.

Hoppas vi inte lurade er, hihi! Matte gjorde en dörrstopp på jobbet i Shih Tzu modell men jag ville inte ha den där hon tänkt, vid sovrumsdörren för där brukar jag ligga så hon hamnade vid skrivbordet så länge.

Har träffat mina andra kompisar under veckan och matte lyckades igår få en bild på mig och Ronja.
Hon försökte även få bild på mig, Ronja och Ollie men han stack iväg när vi bägge ville busa med honom, hihi!
Har kelat med honom idag istället.

Jag och Ronja.

Hon ville inte följa med sin matte in utan stannade kvar hos mig, hon hängde med sin matte halvvägs hem men sen vände hon och kom tillbaka till mig så till slut fick hon bli buren hem, hihi!

Idag har vi gått en lång runda på förmiddagen och sen har matte städat lite men annars har det mest blivit soffhäng.

Ha det bra!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards