Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 25 juni 2017

Semester!

Av Aamor & Tina - 25 juni 2017 15:35

Yeah, nu har vi semester i 2 veckor! Matte delade upp sin semester i två omgångar i år, jobba 2 veckor och sen har vi 3 veckor ledigt igen.
Blev en extradag i och med det var midsommar så vi är lite fel på dagarna men vem bryr sig för vi är lediga, hihi!

Midsommarafton var väldigt lugn och midsommardagen var vi hos matteföräldrarna och åt lite rester.
Vi har gått långa rundor varje dag. Igår fick jag välja nästan helt fritt var vi skulle gå, var bara när jag ville svänga vänster vid ett ställe som matte sa nä för då hade det blivit en väldigt lång omväg innan vi var hemma igen.
Träffade en liten söt Pudel som heter Isa och när vi skulle skiljas så blev jag lite ivrig och rätt som det var hoppade jag på tre ben med ena frambenet i luften i en konstig vinkel.
Matte blev rädd och sen såg hon att jag bara fått tassen in under halsbandet så ingen skada skedd mer än att matte fick hjärtat i halsgropen.

Sovmorgon då? Nä inte nån direkt för matte har vaknat i vanlig tid runt 06 men idag vaknade hon inte förrän 06.50 så det tar sig, hihi!
Vi behöver ju inte ge oss iväg så morgonen blir lugn och jag får sova så länge jag vill.

Skiftande väder hela helgen, regn, sol och sen skiftar det igen.
Igår gick vi hem från matteföräldrarna när det var uppehåll men jag blev blöt ändå.

Vadå gå? Jag tänker stå här och filosofera tills jag är klar. Hör nog att någon kommer att passera om en kvart, hihi!
Fick följa med matte till slut för hon lockade med att se om katterna var ute.

Idag har vi gjort tråkiga saker. Blivit kammad och matte hittade otrevliga tovor som hon tvunget ville ha, läbbigast var dom på benen och på magen. Matte dammsög och jag höll mig ur vägen och sen har matte tvättat lite så först nu kan jag vila i lugn och ro när matte håller på med maten. Hon gör köttfärssås som står på länge idag.

Ha det bra alla!

PS. Dui och Deco, vi kan inte kommentera hos er för det vi skriver bara försvinner i rymden :-(

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

25 juni 2017 19:05

Vad härligt med semester! Det är ju så skönt att få vara tillsammans hela dagarna och göra lite som man vill!
Ta lite sovmorgon imorgon också, det ska vi göra!Konstigt att det inte går att kommentera, förstår inte varför men det är kul att ni tittar in!
Nosbuffar

http://duideco.blogspot.cm

Aamor & Tina

25 juni 2017 19:20

Periodvis går det inte att kommentera från mattes Ipad men vi tittar in hos er.
Vi försöker ta sovmorgon alltid vid ledighet, hihi!

 
Amanda å Matte Julia

Amanda å Matte Julia

25 juni 2017 20:53

Härligt med semester, speciellt om man kan få nån extra ledig dag "på köpet". Ni får ta det lugnt och bara vara. Om matte vaknar tidigt är det ju bara att ligga kvar med en trave 📚 och läsa. Du kan ju sova så länge du vill 😉!
Ha en jätteskön och lat semester!!!

😻 Kram å puss på sötaste nosen 😘

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

25 juni 2017 21:15

Jo matte blir kvar i sängen med sin bok och jag snusar vidare.
Vi ska försöka slöa så mycket vi kan.

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

29 juni 2017 12:30

Så fiffigt av matte att dela upp semester, känns ju som mycket mer ledighet då :-) Vi håller tassarna att matte får riktigt sköna sovmorgnar - och du med, förstås :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

29 juni 2017 13:48

Det blir rätt så lugna morgnar nästan så jag blir lite rastlös, hihi!
Vädret är ju inte på sitt bästa humör men det är ändå skönt att vara ledig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards