Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 13 april 2014

Av Aamor & Tina - 13 april 2014 18:16

Matte vaknade ganska tidigt i morse och satte på sin ljudbok men det blev bara att hon somnade om hela tiden så varje gång hon vaknade till fick hon "spola" tillbaka och lät hon bli att starta den somnade hon inte - knäppt va!

Det blev en ganska lång morgonrunda trots att vädret inte har varit eller är det skönaste för det blåser ganska mycket trots att solen skiner.

Jag fick i alla fall gjort det jag skulle.


Hemma igen åt matte frukost och själv hade jag planerat en tupplur men det blev inte så för matte tyckte att min tofs behövdes sättas om och lite småtovor behövde plockas bort, var rätt mysigt för vi kelade en massa också.

Lite senare går matte ut i hallen och jag är snabb på att hänga med och då tittar hon bara på mig och säger att hon ska bara köra till en affär och jag kunde väl stanna hemma!

Det tänker jag absolut inte göra för jag hörde ordet köra och då ska jag med så för att övertyga henne dansade jag lite, hihi!

Nu drev hon bara med mig som tur var för jag skulle med för affären vi skulle till var en sån som jag får följa med in i.

Vi hamnade på Arken Zoo för mitt "efter maten" godis var slut och det får det ju inte vara, hihi!

Jag hälsade på en kvinna där som sa att jag var en glad prick, kan man vara annat när man kommer in i en sån affär.

Hade tur för mitt "efter maten" godis var på rea 3 st för 119:-, kostar annars 49:- st.

Helt plötsligt får jag syn på en papegoja som klättrar på ett rep och blir helt stel förutom i svansen för den börjar vifta men då hör jag att det prasslar från en hage precis sidan om mig och där är kaniner och marsvin - hjälp var ska jag titta!

Matte, vi kan väl stanna här hela dagen!

Tyvärr kunde vi inte det sa hon men hon fick jobba lite för att få med mig ut, hihi!


Hemma har inget lika skojigt hänt så jag förstår inte varför vi skulle hem. Matte lagade till en köttgryta som hon fryst in i portioner och sen har vi slappat.

 

Kudden är skön att bara ha huvudet på också, hihi!


Har lyckat få med matte på några rundor i hopp om att få syn på nån katt eller bara träffa nn kul typ men tyvärr är inga katter ute och de kuliga typerna är nog inne dom också, hihi!


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards