Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 12 maj 2019

Rullar på!

Av Aamor & Tina - 12 maj 2019 18:51

Det rullar på som vanligt här hemma. Matte jobbar och vi passar mattemor under tiden.
Tyvärr tror matte att mattemor börjar bli glömsk och med allt vad det innebär. Hon glömmer vissa dagar mer än andra och gör märkliga saker de dagar som hon glömmer mer. Inte kul alls.

I går gick vi en lång runda och det var riktigt skönt. Blir inte så väldigt långa på vardagarna för då är vi alla trötta. Ibland på kvällen kan det bli en halvlång runda.

Matte sa att Affi var så söt i morse när hon delade kudde med matte. Hon låg nere vid fotändan först men matte vaknade av att hon sparkade till Affi och då kom hon upp. Säkrare ställe, hihi!

Innan matte tog bilden låg hon på kudden med huvudet.

Idag har matte fixat våra tofsar och klippt mina klor. Jag blev ilsk på matte men hon tog priset för hon blev så arg på mig att hon slog i bordet och sa åt mig att lägga av. Jag låg sen helt slapp i hennes famn medan hon klippte mina klor. Gäller inte att reta henne för mycket.

Lite sur blev jag men det gick över när vi fick vars ett tuggben så nu är allt bra igen.

Nu ska vi slappa resten av kvällen, matte med en bok och vi ska nog sova en stund.

Ha en bra vecka!

 
 
Julia

Julia

13 maj 2019 09:04

Dagarna rullarpå här med. Tråkigt att Mattemor har blivit glömsk, med det händer många dessverre.
Hoppas att hon får ha fler bra dagar än glömmiga.
Affi är jättesöt och det är du med. Tänk att du kan bli jättesnäll efter att retat matte liiite för mycket 😮. Busunge!

😻 Kram å puss på de sötaste nosar 🐾

http://www.hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

13 maj 2019 19:18

De misstänker uvi på mattemor och ska kolla det så vi hoppas det är det. Bättre än det andra. Hon har haft det innan och varit likadan. Vi får se.
Gäller att inte reta ilskna tanten fööör mycket, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards