Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 12 maj 2010

Brossor och katter!

Av Aamor & Tina - 12 maj 2010 20:03

Mattes sista jobbedag denna veckan, yeah!

Varit hos Affi och busat men när matte kom och hämtade mig hade vi bråttom hem för vi skulle bort och matte sa att det var hemligt och att jag skulle få se.

Vi körde i ca 30 minuter och när vi kom fram gick vi in i ett hus och där var två hundar och 3 katter! Himmelriket!


Vi var på besök hos mina brossor, Kimzans Big Troy är min helbror fast från en annan kull och Kimzans Don Shuan är min halvbror (samma pappa).

De heter Troy och Gizmo och de var lite busiga i början, ville bestämma men det är inte så konstigt för de var ju på hemmaplan.

Men efter ett litet tag började vi leka lite och jag inspekterade deras soffa.

 

Det är Gizmo som ligger på rygg och Troy närmast.

  

Här är de lite undrande på vad jag gör, Gizmo kunde inte hoppa upp i soffan än.

Gizmo längst bort och Troy närmast.


 Katterna visade sig som hastigast först men när vi skulle köra hem kom Zorro fram och då la jag in min stöt!

Först var han lite avvaktande men jag lyckades flörta med honom så jag fick till och med tvätta hans öra. Ville leka lite med honom men han nöjde sig med att bli kelad med!

     

Efter ett tag kom Troy upp i soffan och visade att det var hans katt men då lyfte jag lite på ena mungipan och stack fram huvudet (som Affi gör ibland mot mig när jag är för närgången) och han blev så paff att han trillade ner från soffan!

Jag är trots allt STOREBROR!

Han hoppade upp igen på andra sidan och då gick det bra!

  

Matte tyckte att de var så gulliga och riktiga pussnosar bägge två!

 
 
lLizal

lLizal

12 maj 2010 21:06

Hej Aamor
Vad kul att du har varit och träffat Troy och Gizmo idag..Fina bilder på er..
Usch vilket åskoväder vi hadde idag..matte tyckte inte om det för hon fick översvämning nere vid pannrummet..Vi hörs..vov och kram..Tanja

http://www.kimzanskennel.se

 
Wille

Wille

12 maj 2010 21:18

Vad skoj att träffa brorsorna. De verkar mysiga de med.
Det förvånar mig inte ett dugg att du lyckades "flörta in dig" hos Zorro. För att vara ärlig, du är ju kattvan. Själv såg jag en katt jag med idag, en grå katt. mne den ville inte hälsa, den tyckte nog jag var lite otäck när jag ställde mig upp och spände ögognen i den. Näe någon hand med katter det har jag inte.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

12 maj 2010 22:00

Men vad skoj att få träffa de dina. Vi tyckte det var jätte skoj att få komma hem till våran mamma, pappa och alla syrror då Husse och Matte var i filippinerna. Man träffar ju dom inte så pfta. Rå nu om Matte de dagar ni är lediga. Ha det så bra

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Hillman

Hillman

13 maj 2010 11:25

Tänk att du är så förtjust i katter, du skulle verkligen ha en egen kattkompis. Kul att träffa sina syskon, mina har jag inte sett sen jag var liten. Helsyskon har jag inte så många kvar men halvsyskon en hel bunt runt om i Norden.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards