Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 14 maj 2010

Dags igen!

Av Aamor & Tina - 14 maj 2010 15:16

Vilken jä*la dag jag haft hittills!

Det började med att matte vaknade redan 06.30 och hon gick upp då.

Vi var ute vid 8 snåret och det var skoj så det kan jag inte klaga på.

Sen började det igen.

Matte ringde ett samtal och när klockan var 10.30 satte vi oss i bilen och körde iväg, spännande trodde jag!

Kom till ett ställe och där fick jag hälsa på en hund som satt med sin matte, kul tyckte jag.

Sen fick jag och matte gå in i ett rum och en trevlig man kom och hälsade på oss, så långt okej men.....

Rätt som det är sticker han mig i låret, VA?

Jag blev lite trött men kämpade emot allt vad jag orkade, när jag tydligen borde sova så var jag vaken så jag fick ett stick till!

Men jag tänkte minsann inte sova, inte ordentligt i alla fall.


Förklaring:

Jag har nämligen börjat klia mig i öronen igen och matte ville kolla snabbt så det inte var öroninflammation igen.

Att de gav mig lite (mycket) lugnande var för att de skulle rensa upp i mina öron ordentligt.

Veterinären drog lite hår men där var inte så mycket för matte har ju hållt på med mig och sen fick jag "rengöringsmedel" i öronen men de var faktiskt rena, inget syntes på topsen och padsen sa matte.

Men.... jag har öroninflammation igen! Så nu är det dags igen med droppar i öronen, i 14 dagar, suck!


Halvt i dvala var jag när matte skulle hämta medicinen på apoteket och inga lediga platser utanför så hon tänkte lämna mig hemma själv men tyckte inte om det eftersom jag var vinglig och lite så.

Istället ringde hon till sin moster så jag fick vara där medan hon hämtade medicinen.

Tur var väl det för de var på nr 218 när hon kom in och matte fick nr 244 och med den takten de jobbar hade det kunnat ta hela dagen men som tur var hade några gått iväg så vissa nr bara rullade förbi.

Tack moster för jag fick vara hos dig och det passade ju bra eftersom du hade ärende på apoteket så matte fixade det.


Nu ska jag sova "ruset" av mig!


 
 
Julia

Julia

14 maj 2010 15:54

Stackars liten... öroninflamation, igen. Inte roligt. Hoppas att du blir frisk snart igen sötnos!

http://hjulia.bloggplatsen.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

15 maj 2010 11:50

Visst blir man vinglig när man varit vid kossadoktorn men vi tycker det är lite konstifikt att du ínte kände på dig var som var åfärde. För alltid när vi ska till kossadoktorn så tycker vi det är kul att åka bil men när vi åkt åt det håll som veten finns så börjar vi protestera. Så klart vi är äldre än dig men i alla fall, sånt känner man ända ut i klospetsarna.

Taxkramisar och krya på dig.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Hillman

Hillman

15 maj 2010 11:53

Matte ville oxå säga nåt, när din matte rycker dig i öronen så bör du inte bada förrän hålet efter stråna har läkt, annars är det lätt att det blir inflammation.

Jag och brorsan blir alltid klippta i öronen efter att en vett talade om för matte att det kan bli öronflammigt eller va det heter.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Wille

Wille

16 maj 2010 10:57

Men vilken tur att din matte var så observant så du slapp gå och få ont i öronen först innan hon märkte något. Krya på dig nu !

http://willebus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards