Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 14 maj 2017

Kom in!

Av Aamor & Tina - 14 maj 2017 12:48

Solig söndag hos oss idag, hur gott som helst!
Var fint även igår men då blåste det lite för mycket för att det skulle vara skönt.
Veckan har varit lite tröttande för mig. Mycket folk som kommer och hjälper mattemor och sen har jag haft ett rött öga.
Matte har tvättat och droppat ögat så det är bättre nu tack och lov så jag slapp åka till veterinären.

Ingen lång dag för matte den veckan som är slut nu för hon hade lång dag förra så hon tog igen det, skönt.
Igår hade vi en lugn hemmadag, ja matte städade och tvättade lite men det tar inte hela dagen som tur är.
Matte tänkte kolla på melodifestivalen på lägsta volym och läsa bok samtidigt för egentligen är hon inte så intresserad av det men det hör till.
Jag tyckte det var en urkass idé och ville ut två gånger under tiden och sen frågade jag när vi skulle lägga oss, hihi! Blev glad när matte gick in i sovrummet men tyvärr bara visade hon mig var jag kunde sova! Inte tusan kan jag sova där själv!
Valde istället att lägga mig i hallen och snackade hela tiden med matte.
Somnade på direkten när hon väl gick och la sig.

Idag har vi varit på slottet. Inte för att besöka det utan för att köpa ägg. De har goda ekologiska ägg där. Vi var egentligen inte på slottet utan i en byggnad som tillhör.
Sen sprang matte in i en affär och handlade en sak till matteföräldrarna och bananer till sig själv.
Jag fick passa bilen.

Kom in i bilen nu matte! Jag vill inte vara här själv längre!

Körde bort till matteföräldrarna och lämnade ett flak ägg och det vi handlade och snackade lite med dom.
Hemma igen och slöar lite. Matte säger att hon snart ska göra nått vettigt men slöa är väl hyfsat vettigt eller?

Ha en bra vecka alla fina!

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

14 maj 2017 18:36

Att umgås och gosa med sin hund räknas absolut inte som slöa! Det är ju viktig tid! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.cm

Aamor & Tina

14 maj 2017 18:54

Ni har helt rätt. Okej jag vill inte gosa hela tiden men att vara nära och ha det lugnt runt mig är viktigt.

 
Amanda å Matte Julia

Amanda å Matte Julia

15 maj 2017 16:08

Så duktig du var som passade bilen alldeles själv!!! Bra jobbat!
Vi missade "Skval- EM" med flit i lördags. Varför titta om man inte är intresserad! Mattes bok var säkert bättre, det var min i alla fall, kombinerat med Amanda-kel och lite klassisk musik.
Det är en mysig lördagskväll för oss.

😻 Kram å puss på sötaste nosen. GullePlutt 🐾

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

15 maj 2017 18:17

Matte tycker om omröstningen och helt krasst kunde de skippat musiken och bara haft omröstningen, hihi!
Visst var jag duktig och matte var i affären jättelänge, tog säkert hela 5 minuter ;-)

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

16 maj 2017 11:22

Hoppas ditt rödöga är bättre nu <3 Förstår att det är trist när matte inte vill sova tillsammans med dig - konstiga vanor de har ibland, de där tvåbeningarna :-)
Bra jobbat med bilvaktandet!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

16 maj 2017 18:14

Mitt öga är helt bra igen till nästa gång jag gnuggar mig och blir irriterad igen. Jag är hopplös med det säger matte, hihi!
Visst var jag superduktig ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards