Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 16 maj 2015

Duktiga!

Av Aamor & Tina - 16 maj 2015 18:57

Tyckte att matte sov lite väl länge idag så jag väckte henne och hennes svar blev "du är hopplös Aamor, klockan är bara 8" och så vände hon sig om och somnade om igen så jag fick gå och lägga mig igen men nästa gång gick hon upp.

Idag har vi varit så duktiga! Vi gick först en riktigt lång runda och jag sprang mycket men bara korta sträckor för jag vill ju inte ta ut mig helt, hihi!
Hemma igen dammsög vi och sen torkade vi golvet, tvättade och städade klart i badrummet.
Jag var helt slut efteråt för det är minsann hur jobbigt som helst att städa eller i alla fall hålla sig ur vägen och samtidigt hålla koll på matte, hihi! Tror de sista sakerna var jobbigast, hihi!

Matte ville även kamma mig idag men efter allt vi gjort avstod jag och inte tyckte jag att det behövdes heller för visst kan jag ha mer hår i ansiktet än vad jag har här, hihi! Ögonen är fria från håret och det är ju viktigast.

Nu ska vi slöa resten av denna lördag och ja jag får väl äta men jag väntar lite till.
Har börjat regna nu så det är ju tur att jag fick ut matte för en stund sen.

 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

16 maj 2015 19:43

Ni var också duktiga och fick mycket gjort!
Amandagör som du, går och lägger sig för att sova när hon tröttnar på att "hjälpa till"...
Ha en mysig lördagskväll!

Kram å puss på söta nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

16 maj 2015 19:47

Amanda och jag är kloka vi, hihi!
Matte kände att nu fick hon allt ta tag i lite här hemma, går inte att slöa för mycket.

 
Dui och Deco

Dui och Deco

17 maj 2015 19:00

Städa är verkligen arbetsssamt.Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

17 maj 2015 19:24

Jättejobbigt, hihi!

 
Laika

Laika

17 maj 2015 20:36

Låter som att du tagit ut dig mer än matte, hihi. Jag vet hur jobbigt det kan vara att hålla koll men samtidigt inte vara i vägen under städandet :)
Så ni har också tråkväder och regn hos er. Vart är solen tro?
Nosgos

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

17 maj 2015 20:52

Ingen sol här idag utan regn och hagelskurar. Igår var det okej, ingen direkt sol men bättre än idag.
Solen har nog tagit semester, hihi!

 
Wille

Wille

18 maj 2015 05:44

Jo du städa det är arbetsamt det, men jag brukar i alla fall slippa bråka med snabeldraken, däremot måste jag ju maka mig emellanåt för att matte ska komma fram med snabeldraken, och DET är jobbigt. men dte är skönt när det sedan är klart.
Har du haft regn igår du med ? Vi hade det och det var jättetrist ute.

http://willebuz.blogspot.se

Aamor & Tina

18 maj 2015 06:31

Städa är sååååå jobbigt!
Skitväder.

 
Laika

Laika

18 maj 2015 19:31

Jättekonstigt, det går inte att kommentera på Måndagsinlägget. Vi försöker och försöker men det bara går inte, så vi får hälsa på detta inlägg igen ;)
Vilken tur att måndagen slutade bättre än den började, annars hade vi blivit oroliga att fortsätta läsa. Läskigt när man får tillbaka provsvar och man vill ju snabbt ögna sig igenom för att läsa resultatet och då kan det lätt bli att man stressar upp sig och tänker först nåt negativt innan man ser att det ju var bra.
Hoppas matten också får sova i natt och inte bara du, hihi
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

18 maj 2015 19:56

Matte har kanske kommit åt nån knapp, hon ska kolla, hihi!
Bättre med bra slut än tvärtom, hihi!
Nu går det, matte hade kommit åt knappen att tillåta kommentarer, klantfia, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards