Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 28 april 2014

Vardag?

Av Aamor & Tina - 28 april 2014 18:18

Igår vaknade matte tidigt, väldigt tidigt och till och med 15 minuter innan klockan skulle ringa detta hörde jag henne mumla om fast själv ville jag inte vakna alls.

Jag hade en undran och det var bara "det är väl inte vardag idag?"

Det verkade så även om det kändes som det var tidigare än en vanlig vardag.

Vi gick till matteföräldrarna och det var ljust ute så det är svårt att hålla sån koll men vi såg inte en enda levande varelse - jo en hare och några fåglar men de är alltid ute.

Matteföräldrana låg när vi kom - hmmmmm, strunt samma för jag la mig också och sen sov jag, hihi!


Vi var ute hela dagen i stort sätt och när klockan var 15.40 gick jag ut i hallen för att vänta på matte men hon dröjde så jag gav upp.

Hon kom först 19.10

Där var en massa saker till matteföräldrarna och till syrran men inget till mig!

Syrran fick en söt åsna som lät som en sån också och jag blev riktigt förtretad att där inte var någon till mig men jag följde ändå med matte hem.

Det första jag såg när jag kom in var en jättestor kasse/bag eller vad man nu kan kalla nått sånt stort, matte hade fått plats i den, hihi!

Fick bråttom dit och kolla och undersöka, gick upp i den också och vet ni vad. Där var en likadan åsna till mig - tack matte!


Matte hade varit i Ullared med 3 kollegor och haft en heldag där och matte var såååååå trött så bara en lätt uppackning fixades till så kassen kom bort.

Tiden mattevaknade var 04.15 sa hon och jag kom till syrran 05.45 för de skulle köra 06.00


Idag är det i alla fall vardag och det har varit en otroligt varm och fin dag. Vi har varit ute hela dagen och bara njutit, helt underbart.

Matte jobbade inte länge idag så hon kom lite tidigare och det är bra för mig, hihi!

Nu har hon packat upp det sista och tvättmaskinen går för att tvätta de kläder och annat hon köpte i tyg.

Jag har inte ätit än för jag tog en tupplur och matte sa till mig att säga till när jag känner för det - vi får väl se, hihi!

 

Från feb. i år!

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

28 april 2014 19:16

Vi vill allt se din nya åsna, så be matte att ta en bild på er!!!
Den är säkert jättesöt :)
Tur att ni båda fick var sin leksak, fast jag undrar lite om inte Affis åsna får följa med dig hem nångång.
Pssst... *viskar tyst så matte inte hör* Du får skylla på att den vill leka med den du har hemma ;-)

=^.^=

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

28 april 2014 19:18

Matte ska ta kort på oss men idag sov jag och hon ville inte störa mig, hihi!
Kan hända att hennes följer med mig nån gång, hihi!
Affi hade sin uppe i sängen i natt :-)

 
Dui och Deco

Dui och Deco

28 april 2014 19:27

Bra att matte hade present med sig när hon var borta hela dagen! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

28 april 2014 19:28

Hade inte släppt in henne annars, hihi! Jo det hade jag gjort ändå!

 
Laika

Laika

28 april 2014 20:03

Åh, en åsna... hade jag haft en åsna hade den hetat Hector :D Nu vill jag ju se din nya fina åsna :D Vilken tur att du fick fortsätta sova när din matte åkte iväg :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

28 april 2014 20:05

Bild kommer på min åsna nån dag men idag är vi väldigt trötta.
Har inte kommit på nått namn på åsnan än!

 
Melody

Melody

28 april 2014 20:26

Lyckliga du som fått en åsna! Min matte har aldrig varit i Ullared, så hon har ingen aning om vad man handlar där. Men om hon någon gång åker dit, så ska be att hon köper en åsna till mig också! Det var faktiskt väldigt länge sedan jag fick någon present, men kanske det beror på att det var länge sedan matte reste ifrån mig!
Skönt att vara hemma igen och veta att du finns ganska nära mig!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

28 april 2014 20:48

Oj oj tydligen kan man handla allt där uppe för matte kom hem med allt möjligt.allt ifrån tekniksaker, hundsaker, kläder, roll-on mm mm allt finns där i stort sätt.
Du kan få present utan att matte behöver åka ifrån dig, hihi!

 
Edith

Edith

29 april 2014 08:43

Min matte har aldrig varit i Ullared, men hon har sett ett TV-program därifrån. Finns tydligen jättemycket att handla där. Vilken snäll matte du har som gav en sån fin åsna till dig. Jag förstår att matteföräldrarna nästan sov när du kom så tidigt hihi.

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

29 april 2014 10:46

Finns tydligen i stort sätt allt möjligt. Bara jag får nått kul är jag nöjd.
De filmar oftast de lite udda folken säger matte som handlar där men det är väl för att få bra TV.

 
Jenny

Jenny

29 april 2014 15:47

Hej Tina & Aamor!
Jag följer din blogg och tycker den är riktigt bra! :)

Jag har ett förslag om en generös rabatt för dig och dina läsare! Maila mig om du är intresserad, friends@zoozoo.com :)

Varma hälsningar,
ZooZoo-Jenny

http://www.zoozoo.com

Aamor & Tina

29 april 2014 19:17

Tack så mycket

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards