Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2015

Funderingar & beslut!

Av Aamor & Tina - 30 augusti 2015 15:45

När jag börjar tänka efter så är det inte klokt så många beslut man som hund ska ta och då ska vi inte snacka om alla funderingar eller jo det ska vi göra.

Det börjar direkt på morgonen när jag vaknar innan matte, då funderar jag på om jag ska väcka henne eller försöka somna om och idag blev beslutet att väcka henne.
Andra beslut som jag som hund måste ta är vilken väg jag vill gå när vi är ute, inte lätt alla gånger.
Även en sån sak som att gå efter matte om hon går på toa, ska jag hänga med eller stanna kvar.
Ibland beror det på hur lång tid det tar dit hon går, hamnar hon i köket kan det ta sin lilla tid och då måste jag ju kolla efter.
Vilken säng som ska väljas när det är dags att vila är ett stort beslut och ibland ångrar jag mig och måste byta mitt i allt.
Egentligen är det inte konstigt att jag är en "Trötter" för alla dessa beslut tar på krafterna, hihi!
Ett av de största besluten jag tar om dagarna är om jag ska äta eller inte och oftast krävs det en hel del funderingar innan så det blir rätt beslut.

Idag valde jag att äta hyfsat snabbt, funderade nog bara på det i 5 minuter, hihi!

En massa funderingar på livet har jag också.
Varför är det så skönt när det är helg? Har kommit fram till det självklara och största och det är givetvis för att jag får umgås med matte hela dagen då men även för att det är "min" tid på helgen.
Tiden finns oftast då till att göra som jag vill, gå vart jag vill och sitta ute så länge jag vill eller så länge matte är med på det, hihi!
Klockan väcker inte oss klockan 06 och skulle vi vakna tidigt så behöver jag inte ge mig iväg, bara det är skönt.

Jag måste också lägga ner en del tid att fundera ut på hur jag ska gå tillväga för att få godis när jag är sugen. Måste ha tänkt färdigt innan jag blir sugen för annars går det inte lika lätt att övertala matte.
Egentligen ägnar jag bar pyttelite tid till att sova för när jag ligger tänker jag mycket - jo så är det!
Nu är detta bara en liten del av alla funderingar och beslut för det finns många fler.

Tänkande hund - stör ej!

Jag lurade ut matte på en runda för en stund sen och vi hade den stora glädjen att få sällskap med en av mina små tvåbenta vänner, han cyklade med och när vi satte oss på ett ställe blev han kvar och klappade mig.
Matte och jag har även undervisat om hundar nu när vi var ute för det kom 4 killar, ca 10-12 år gamla som ville klappa mig, två var rädda men den ene vågade klappa mig efter ett tag.
De hade massor av frågor om hundar och matte svarade så gott hon kunde.
Var rätt kul.

Nu ska jag fundera lite och har beslutat att bakom soffan är ett bra ställe att fundera på, hihi!

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

30 augusti 2015 17:27

Det är inte konstigt att man blir trött med alla beslut som ska fattas hela tiden! När man sen ska hjälpa till att lära tvåbeningar umgås också så är det inte konstigt om man blir helt slut! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

30 augusti 2015 18:21

Ja det är utmattande, hihi!

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

30 augusti 2015 18:29

Inte lätt att vara en liten Aamor. Tänk så många beslut du måste göra varje dag, det är nog bäst att du vilar lite mellan alla och tänker lite till ;-)

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blospot.se

Aamor & Tina

30 augusti 2015 19:40

Ja jag är bra på att tänka, hihi!

 
Laika

Laika

30 augusti 2015 18:33

Först vill vi passa på att gratta i efterskott! Gå på lite kalas är alltid roligt :)
Klart att du inte bara sover, man ligger och tänker så mycket på allt, hela tiden och det om något kan man bli trött av, hihi.
Visst är det härligt att bli klappad av småbarn :D De brukar alltid undra en så himla massa, tur att jag stänger mina öron, hihi.
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

30 augusti 2015 19:42

Just nu tänker jag högt säger matte, tänker så högt att det låter som snarkningar men det är viktiga tankar just nu, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

2 september 2015 21:53

Jisses vad mycket du tänker Aamor !
Jag tänker mest på om jag ska sova eller om jag ska sova :)

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

2 september 2015 21:58

Det är en väldigt viktig tanke, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards