Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 22 juni 2013

Liv!

Av Aamor & Tina - 22 juni 2013 16:47

Det var varmt och gott nästan hela dagen i går men rätt som det var mulnade det och himlen blev nästan svart och vi trodde nästan att det skulle braka loss ordentligt men det blev ingen åska och endast några regnstänk kom och sen klarnade himlen igen men det blåste rätt mycket.

När matte och jag gick hem mötte vi två hundar Zorro, en Border collie och Lilleman, en Kooikerhondje, vi hälsade och sen satte vi oss alla tre och tittade åt samma håll, våra mattar skrattade åte detta.

Vi skulle gå åt olika håll tyvärr så efter lite snack gick vi hemåt.

Självklart satt vi ute en stund för några av katterna var ute.

Rätt som det var blev det ett fasligt liv på några Skator och Kråkor, matte sa att nån av dom hade nog tagit den en av de andra men sen kom Basti gående med en Skatunge i munnen, oj så stolt han var, hihi!


Vi tog en riktig sovmorgon i dag, 9 vaknade vi till ordentligt för då behövde jag gå ut.

Jag åt nämligen mat både på förmiddagen  och kvällen igår, kryss i taket, hihi!

Mer intag kräver mer utgift om man säger så, hihi!

Satt ute en stund men det är betydligt svalare idag, rätt skönt säger jag!


Vid middagstid gick vi bort till syrran och åt lite rester som de hade över, jag åt inget men matte åt lite i alla fall.

Matte klippte mattefar och mattemor klippte topparna på min matte, hon hade själv varit på håret och det blev lite ojämnt där bak, hon lär sig aldrig, hihi!

Satt ute en stund men inga katter visade sig så vi gick in, matte har dragit igång den där tvättmaskinen för tvättkorgen hade blivit full igen.

Ska nog snart äta lite mat och jag tror matte tar nått lite senare.

 

Är lite trött idag (gammal bild)!

 
 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

22 juni 2013 17:44

Här var det också fint väder halva dan , sen mulnade det på och vi fick en rejäl regnskur och det började blåsa som bare den.
Inatt vaknade vi kl. 04:00 av att dieselgeneratorn startade , vilket betyder att strömmen gått. Vi fick gå upp alla 3 och gå o lägga oss på en madrass i hallen , för det luktar diesel i sängkammaren när det brummat ett tag.
Värst vad du käkat i Midsommar då :)
Fortsatt trevlig helg på er !

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

22 juni 2013 18:30

Fidel luktar inte så gott så vi förstår att ni la er på annat ställe!
Ja inland är mat gott, har inte ätit än och matte tror inte att jag kommer att göra det heller men vi får väl se när/om jag blir hungrig!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

22 juni 2013 18:18

Inte undra på att det blev ett fasligt liv bland fåglarna, när Basti tog en av deras ungar...
Härligt att man har en dag till att vila på :)
Ha en lat och mysig kväll! Du har det svalt och skönt på parketten ;-)

=^.^=

Kram och puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

22 juni 2013 18:28

Nä det var inte alls konstigt, matte hade nog låtit värre om mån hade tagit mig, hihi!
Gottigt med alla extra dagar som ger ledigt!

 
Laika

Laika

22 juni 2013 20:29

Hihi, så där ser vår lördag ut också :) Skönt att bara få vila. Vi hade ju hoppats på sol som prognosen lovat, men inte en endaste strimma sol fick vi. En innedag med andra ord :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

22 juni 2013 20:41

Kvällen är mycket finare än vad dagen varit innan.
Just nu har jag suttit ute och kollat efter katter, hälsat på Ollie och Peggy och två hundar Trixie och en "ny" Gizmo, jag älskar att sitta ute för det händer alltid nått!

 
Melody

Melody

22 juni 2013 20:39

Ja visst blir man lite trött efter en sådan här helg och med extra mat i magen!
Jag åt en massa jordgubbar (plockar en hel del själv), köttbullar och prinskorvar!
Och så drömde jag så underbart...
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

22 juni 2013 20:42

Man måste låt maten och magen vila när man ätit så mycket, hihi!
Drömde du? Sköna drömmar är härligt!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

23 juni 2013 15:10

Vilken liten trasselsudd du är Aamor. Vilket är fram och vilket är bak? Hihi

Undrande hälsningar från
BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

23 juni 2013 15:48

Bak till vänster - tror jag , hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards