Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 28 juni 2013

Fredag!

Av Aamor & Tina - 28 juni 2013 19:30

Det kan inte bli mycket bättre än att det är fredag idag och jag får ha matte hemma hela helgen!

Äntligen säger vi bägge för det har varit en trött vecka för oss.


Haft en bra dag hos syrran.

Kelat massor med mattefar och Affi tillät det ovanligt länge, jag älskar att gnugga hela ansiktet i hans bröstkorg, är uppe på bordet då och han sitter på kökssoffan.

Efter att vi hade varit ute och rastat mattefar sprang jag direkt in till mattemor och visade henne var godislådan är, när hon först inte fattade nös jag och buffade med nosen på henne och sen på lådan och då förstod hon vad jag menade, tror hon lurades lite med mig och fattade hela tiden vad jag ville ha, hihi!


Matte var sen idag för först väntade hon på en taxi som var nästan en timme sen från tiden den skulle komma och sen körde hon och handlade på Ö&B.

Jag fick åka i min bil hem (min nu igen när matte betalt lagningen, hihi) och bara det är ju toppen.

Jag ville sitta ute en stund men matte hade en hel del saker att bära så vi gick in först för att sen gå ut en stund.

Såg några katter men de gick bara förbi mig.

Inne fick jag mat och den slank ner fort och sen började matte störa sig!

Hon började plcka och dona överallt, tvättmaskinen drogs igång och samma sak med diskmaskinen, sängen blev renbäddad och då hjälpte jag till att släta ut madrassen, hihi och efter det kom dammsugaren fram och jag la mig i en av mina sängar.

Matte sa att golvet inte var så vackert med klippt gräs, torra blomknoppar från träden utanför och en del annat men hon har inte orkat innan i veckan men nu är här fint igen, fixar jag snabbt till igen, hihi!

Nu är matte trött i ryggen och vi ska strax sätta oss i soffan och slöa resten av kvällen, tvätten ska bara hängas när maskinen är klar och jag ska ut en gång till men det är inte så mycket.


Trevlig helg alla goda vänner och alla andra som tittar in här utan att lämna ett avtryck!

 

Gammal bild när jag hjälper matte att bädda men det är samma bäddst som kom på idag!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

28 juni 2013 20:17

Trist att behöva vänta extra länge på taxin (eller färdtjänsten).
Så bra att matte fick hjälp med sängen idag också. Extra braigt när hennes rygg är trött.
Ha nu en mysig och lat fredagskväll!

=^.^=

Kram å nospuss

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

28 juni 2013 20:38

Nu ska här latas på kors och tvärs, hihi!
Jag är bra på att hjälpa till om jag själv får säga det ;)

 
Laika

Laika

28 juni 2013 21:11

Visst är det väl skönt med fredag och ledig helg som väntar :) Oj vad vi ska njuta. Ja, hur tydlig ska man behöva vara ibland för att ens matte ska förstå vad man vill ha, hihi. Samma lika här, ibland får jag sitta och pipa i köket jättelänge innan matte hämtar mig därifrån och säger att jag inte alls får fler godisar, suck.
Hoppas inte bilen blev en dyr historia, vill ju inte att dina godisar äventyras :)

Ha en jätteskön helg :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

28 juni 2013 21:23

Aha, du ger dig inte heller så lätt när det gäller gottis, hihi!
Bilen blev lite dyr men det var nödvändigt att fixa men jag tänker inte dra in på nått gott, det får matte göra i stället för det är ju hennes bil vid betalningar, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

28 juni 2013 23:06

Visst är dom tröga ibland dom där 2-benta som inte fattar direkt att det är gottis vi vill ha !
Här brukar jag få riva burken i golvet ibland för att mina 2-benta ska fatta :)
Inget fungerande internet eller telefon än , men matte hade visst en del hastighet kvar på sin telefon och sen får hon ju ny hastighet på måndag :)
Vi ska visst få låna ett mobilt bredband gratis av Telia eftersom det dragit ut så på tiden med vårt internet och telefon.

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

28 juni 2013 23:25

Vad bra att ni får låna ett, det är det minsta de kan göra!
Min matte har slut på sin hastighet nu så det är tur ny kommer på måndag, hihi och att hon kan wi-fi hemma!
Måste du verkligen riva ner burken? Nu får de skärpa sig, hihi'

 
Melody

Melody

29 juni 2013 06:50

Men jösses vilken energi din matte hade kvar fastän det var fredagskväll!
Så duktiga ni är som städar och fixar allt före helgmyset!
Här somnade både matte och jag i soffan, vilket jag behövde för hon hade stört mig två nätter med att ligga och hosta i mitt öra! Ha nu en riktigt skön helg med matte och hoppas att ni har bättre väder än vi, för här ösregnar det nu!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

29 juni 2013 09:12

Nä nån energi hade hon inte men hon var tvungen för hon hade nog inte orkat sen i helgen!
Matte skulle lägga sig tidigt sa hon men började dumt nog se en film och ja sen var det kört, 00.30 kom vi i säng!
Regnar nog här också, bi ligger än fast klockan är över 9, skönt'

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards