Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 29 juni 2013

Lat dag!

Av Aamor & Tina - 29 juni 2013 19:01

Efter en välbehövlig sovmorgon, matte råkade börja se Con Air i går och ville se slutet fast hon tydligen sett den innan, så gick vi upp vid 9 och när matte var klar med sitt gick vi ut en runda.

Matts skulle kasta sopor och då tyckte jag det passade att jag kunde kolla garaget men det var tomt, ingen Peggy men min bil stod där.


Det har verkligen varit en lat dag här hos oss idag för det har regnat och vem vill vara ute då, hihi!

Matte har tvättat en maskin tvätt och under tiden la hon sig på soffan och lyssnade på bok och då vet vi alla vad som händer - Zzzz Zzzzz, hihi!

Jag ska inte säga nått för jag sov i min säng, så skönt!


Vi vill tacka vår vän Julia för inspirationen med vår mat idag, hihi! Vi läste att du köpt nytt våffeljärn och då blev matte sugen på våfflor.

Innan hon startade med gräddningen fick jag min mat men jag misstänkte att hon gjorde nått gott så jag satte mig ner och inväntade resultatet på vad hon gjorde!

Jag åt nästan 2 våfflor, inget extre på för det hade inte matte heller, gillar dom som de är, det var sååååå gott!


Jag har fått tofsen omsatt också idag men det gick fort men jag var på trimbordet länge för matte och jag kelade först, nästan så länge att jag somnade på hennes arm.

Just nu skiner solen men jag känner inte för att gå ut nu!

 

Bild från maj när matte och jag kelade på trimbordet, vi gör det ofta men inte lika länge som det blir ibland!


 
 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

29 juni 2013 19:23

Här har jag och husse haft en latdag , medans matte varit på rymmen med en kompis och kompisens brorson.
Ni får läsa om det på bloggen imorgon :)
Matte o Husse var i förmiddags inne på Teliabutiken och hämtade det mobila bredbandet. Givetvis så konstaterade min matte att det INTE fungerade när hon kopplade in det på datorn. Eller det fungerade väl egentligen , men det blev inte tillräcklig hastighet för att kunna göra nåt.
Så nu surfar vi med hjälp av mattes mobiltelefon igen :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

29 juni 2013 19:30

Skönt att du fick ha husse hemma i alla fall, hihi!
Nä vad trist att det blev så kasst, hoppas nu att de "ruckar till fortning" som vi brukar säga!

 
Melody

Melody

29 juni 2013 19:38

I dag har det verkligen varit ömsom sol och ömsom regn! Matte försökte trotsa sin förkylning och gav sig ut att rensa ogräs, så nu är hon riktigt snuvig igen efter blivit genomvåt i regnskurarna! Och inte sviker jag matte, så lika våt blev jag. Men precis som hos dig lyser solen nu och det är riktigt skönt ute, men nu vill matte vara inne och kurera sig i soffan! Hur trist får man en matte vara?
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

29 juni 2013 19:43

Kanske inte det bästa att bli genomblöt när matte nu är förkyld men vad snällt av dig att hålla henne sällskap.
Matte behöver nog kurera sig så du vår krypa ner till henne och pussa massor på henne! Mysigt det med för man behöver inte hålla igång hela tiden Melody - tips från en latmask, hihi!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

29 juni 2013 19:42

Vi får vänta på våra våfflor till nästa vecka, men trevligt att ni blev sugna och åt våfflor redan idag ;-)
Ha en lika lat lördagskväll!

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

29 juni 2013 19:45

Ja ni får vänta men det var gott redan idag!
Mattes våffeljärn och brödrost är också gamla nu för hon fick dom när hon fyllde 20.
Vi ska göra vad vi kan för att ha en lat kväll - blir nog inga större problem för oss, hihi!

 
Laika

Laika

29 juni 2013 22:36

Matte tittade också på con air och vaknade också klockan nio, hihi.
och vi har inte heller sett några katter idag och våfflor bara älskar jag med. Nästan två våfflor var verkligen inte illa :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

29 juni 2013 23:20

Vad lika det blev, hihi!
Jag åt aldrig min riktiga mat men godis har jag fått!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

30 juni 2013 12:03

Regn, regn och så ännu mera regn! Matte och jag var jenomblöta hela dagen, kändes det som. USCH säger jag, vill ha sol, sol och ännu mera sol!!!

Blöta hälsningar från
BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

30 juni 2013 12:17

Det är så trist med regn, likadant idag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards