Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 17 september 2015

Tid!

Av Aamor & Tina - 17 september 2015 19:20

Nu måste matte skärpa sig och ge mig tid med min blogg för nu var det längesen!
Tiden går åt till mig ändå med kel och mys som jag velat ha mer av nu ett tag, brukar vara så ibland. Tiden har även gått åt till att gå ut med mig och så får vi inte glömma hennes böcker, hihi!
Plus att matte har varit lite trött och haft annat för sig efter jobbet.
På jobbet har hon fått lite nya uppgifter för en kollega har troligen diskbråck och har svårt att sitta nån längre stund och han kör mycket buss, sån där 9 personers så matte och han har bytt nu ett tag, matte har mest ont i sin om hon går långt eller står mycket så det passar bra med det bytet.
Hon tycker det är jättekul men hon är inte van att köra bil så mycket hela dagarna som det blir ibland.
Matte har även varit sent hemma nån dag för annat efter jobbet.

Idag kom hon i tid men istället fick vi hoppa in i bilen och åkte till ett ställe som jag inte varit på innan men jag kände allt att det luktade veterinär när vi kom in så jag tänkte först vända men ångrade mig och gick in.
Det var tydligen dags med min vaccination och jag märkte inget alls gick hur bra som helst. Inte ens syrran reagerade idag.

Efter sticket måste rummet undersökas noga, hihi!

Min stickveterinär hade skaffat sig en ny lokal så därför var jag lite nyfiken var jag hamnat men sen kände jag igen henne och gav henne en puss efteråt.

Vi satt ute ett tag och snackade med några grannar och jag fick mysa lite med Ollie och när vi kom in åt jag min mat och försökte övertala matte att vi skulle gå ut igen men hon bara vägrar.
Ska nog snart lyckas, hihi!

 
 
Laika

Laika

17 september 2015 19:27

Ett fullt ståhej med andra ord. Skönt det ska bli med helg snart, visst? :) Bara en dag kvar. Lite roligt att ibland få byta arbetsuppgifter så, men att jobba med saker man inte är van vid i vanliga fall kan ta rätt mycket på ens energi också, innan man blir van. Jag tror nog att du snart får komma ut igen, i alla fall lagom till kvällspromenaden, hihi.
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

17 september 2015 19:39

Ja det går för fullt här hemma.
Matte är väldigt glad över det "nya" men det är tröttsamt men hon är snart inne i det med.
Jag gick och la mig istället, hihi!

 
Kjelle Bus och  Conrad

Kjelle Bus och Conrad

17 september 2015 19:48

Ja du , kan inte annat än hålla med dig om det där med hopplösa 2-benta som inte ger oss tillräckligt med bloggtid !!
Fast här har det krånglat en massa med det tekniska. Det började med datorn som dog så matte fick köpa en annan , sen har hon ju varit på rymmen ett par dagar igen , på kvällen efter hon kommit hem så åskade det så då kunde man ju inte använda datorn och dagen efter så var internet dött *suck* Peppar peppar så verka det funka idag och ett nytt modem är visst på väg :)
Skönt att det gick bra hos veterinären och att sticket inte kändes !
Conrad fick sin vaccination nr 2 för nån vecka sen och han kände inte den heller :)

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

17 september 2015 19:57

Klödd och klödd med allt möjligt kan göra en trött!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

17 september 2015 20:07

Ibland blir det lite mycket!Skönt att det gick bra hos vettisen, man blir ju nyfiken när det är mycket nytt! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

17 september 2015 20:34

Jag gillar inte lukten hos vettisen men annars är det helt okej.

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

17 september 2015 21:29

Det kan bli lite mycket ibland och tiden inte räcker! Så är det ju för oss alla :)

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

17 september 2015 22:13

Så är det nog.

 
Edith o Hilda

Edith o Hilda

18 september 2015 14:31

Det verkar vara full fart hos er som vanligt. Men att hinna med sina böcker är tydligt viktigt även för vår matte. Vi tycker din matte är duktig och också modig som kör en sådan där buss. Trevlig helg!

http://www.parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

18 september 2015 19:03

Nja inte så mycket men ibland händer det saker. Böcker är mattes bästa avkoppling säger hon.
Matte har kört sån där "buss" i många år nu, man får bara tänka på att den är längre och bredare, svårast är i trånga utrymmen men det går det med säger hon.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards