Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 13 september 2015

Farlig!

Av Aamor & Tina - 13 september 2015 18:11

Idag hade vi verkligen hoppats på fint väder för vi skulle upp och titta på hundutställningen men tyvärr var vädret inte på vår eller utställningens sida för det började regna.
I hopp om att det skulle dra över fort gav vi oss ändå iväg.
Vi parkerade och jag fick syn på en hund direkt och frågade vad den gjorde där och sen gick vi en liten bit och fler hundar kom och även dom fick samma fråga men då sa matte till mig att lägga ner frågandet för vi skulle se många fler och jag kommer att trötta ut mig fortare än kvickt om jag skulle hålla på så.

Vi tittade runt lite i regnet som inte ville ge med sig när matte hör någon ropa hennes namn och undra om hon är lite högfärdig. Klart jag är svarade matte, hihi! Det var en fd kollega som har nu två stycken Grosser Schweizer Sennen hundar. Det var bara den yngste som skulle ställas ut, han hade blivit Champion förra veckan så grattis.
Jag ville hälsa på honom men han tyckte nog jag så farlig ut, hihi för han backade undan och ville knappt titta på mig. Ja vad hade han att sätta emot mig med sina 52 kg mot mina 9, hihi!
Han var jättefin även om han antingen blev skraj för mig eller tyckte jag var liten och luden.
Vi tog en runda om shoppingtälten och snackade med en matte känner som har en Dobberman men efter några rundor till så gav vi oss hem. Vi väntade inte ens på när Shih Tzu skulle in i ringen för vi var rätt blöta plus att där var ingen av de matte känner som ställde ut.

Vi körde till matteföräldrarna och fikade istället och så tiggde matte till sig lite potatis, lök och morötter för hon tänkte koka soppa och hade inte de grejorna hemma.
Lät bilen stå hon matteföräldrarna så vi kan gå dit i morgon.

Så fort vi kom hem hoppade jag ner i min säng och där har jag stannat för jag blev helt slut av att se alla hundar och traska runt i regnet i 1,5 timme.

Skönt med lugn och ro, hihi!

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

13 september 2015 18:36

Spännande med alla hundar! Du är verkligen läskig, förstår ju att stora hundar blir rädda för dig ;-) Skönt med lite vila fram på dagen! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

13 september 2015 18:37

Jag är nog läskig, hihi!

 
Laika

Laika

13 september 2015 19:54

Så synd att vädret inte var på er sida för det hade ju varit spännande att se sina egna på utställning :) Fast det är bra att du visade var skåpet ska stå till den där 52kilos hunden, hihi.
Hoppas ni torkat upp och återhämtat er från regnvädret, kanske matte värmde sig med lite soppa och du med ditt sköna täcke :D
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

13 september 2015 20:01

Jag visade inte ens hur tuff jag är så det var nog inte därför han backade, hihi!
Vi har torkat och nu har jag ätit och piggnat till.

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

13 september 2015 20:20

Ja, nog hade ni en rätt så intressant söndag, trots regnet.
Att den stora vovven backade är ju inte så konstigt, för du har självförtroende som TVÅ rottisar, Busunge ;-)
Njut av en lugn söndagskväll, för imorrn börjar det ju en ny jobbevecka!

Kram å nospussar, Sötnos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

13 september 2015 20:24

Jag bara satt och tittade på honom men jag kanske visade självförtroendet ändå, hihi!
Ja jobb igen, jobbigt att jobba hos matteföräldrarna med att hålla syrrans säng varm, hihi!

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

15 september 2015 15:28

Herrejam, så skönt att du slapp bli utställd och tassa runt i timmar i regnet! Mycket bättre att fika hos matteföräldrarna, tycker vi :-)
Kul att den där jättehunden blev så rädd för dig :D
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

17 september 2015 19:06

Jag ser tydligen livsfarlig ut, hihi!

 
Kjelle Bus och  Conrad

Kjelle Bus och Conrad

17 september 2015 19:54

Synd att det regnade så dant på hundutställningen :(
Kan säga att matte fick googla på den där Schweizaren du träffade , för en sån hade hon aldrig hört talas om :)
Conrad växer så det knakar här och vägde in på 16 kg igår :)

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

17 september 2015 19:58

Matte hade aldrig heller hört hon den rasen när hennes fd kollega skaffade en.
Han kommer att bli större, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards