Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 12 september 2015

Blötläggning!

Av Aamor & Tina - 12 september 2015 19:08

Vi vaknade ganska så tidigt i morse så redan klockan 9 var vi ute och gick, matte hade då ätit och fixat till sig.
Jag ville gå mot idrottshallen men matte sa att vi skulle till matteföräldrarna och det var åt andra hållet.
Jag gav mig inte men vi kompromissade, vi gick upp till hallen och när jag var nöjd gick vi till matteföräldrarna, hihi!
Vi skulle lämna av deras födelsedagspresent, matte hade inte köpt den så de kunde få den när de fyllde år.
Det var så att de hade beställt nytt bredband och när matte frågade om det var wi-fi så svarade dom att de visste de inte och då sa matte att är det det så ska ni få en iPad. Nu var det ju wi-fi så matte köpte en eller beställde en som kom igår men så ville matte installera den i lugn och ro.
De blev lite paffa när vi kom med den, hihi! Trodde nog inte riktigt att de skulle få en.

Det har blivit blötläggning för mig. Såg matte pilla på mina badgrejor så jag gömde mig bakom soffan men hon lyckades locka fram mig.
Har varit meningen att jag skulle bada för nån vecka sen men mattes rygg har inte orkat men idag orkade hon tydligen.

I 2 timmar satt jag i mattes famn och njöt, sov också men sen tröttnade matte plus att hon började bli hungrig och vi hade ju piffningen kvar.

Även jag var hungrig så medan matte lagade till sin svamp och ost omelett så åt jag torrfoder men kycklingkorv. Såg till att även få några bitar av omeletten, ingen svamp var med som tur var.

Nu ska jag tvinga ut matte, måste visa mig hur fin jag är och fråga Arktis om vi ser honom hur hans utställning gick idag.
I morgon ska jag och matte upp och kolla på ShihTzus som ska ställas ut.

 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

12 september 2015 20:44

Det är jättebra att komproMISSA ;-)
Du är ju alltid söt, men efter badet blir du lite extra tjusig.
Undrar om de andra Shih Tzu vovvarna blir lika avis på ditt hår som de brukar när ni dyker upp på utställningen för att titta ;-)
Ha en mysig lördagskväll!

Kram å puss på sötaste nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

12 september 2015 20:50

Vi får väl se, vi brukar få en del kommentarer om mitt tjocka hår och färgen på det och matte blir så stolt, hmmmmm är ju mitt hår.
Blir alla nöjda är det jättebra.

 
Kjelle  Bus

Kjelle Bus

13 september 2015 00:37

Att kompromissa kan vara bra ibland :)
Tro det att dina matteföräldrar blev överraskade över presenten , vem hade inte blivit det :)

Tassklappar och nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

13 september 2015 00:43

Jag kompromissar gärna bara jag får som jag vill, hihi!

 
Ingen bild

ZEB

13 september 2015 02:47

Halloj! Vill bara berätta att jag blev så himla glad då jag hittade din blogg på Matte Fias dator! Jag heter ZEB (efter Zebulon Macahan, nån cowboy för längesen), är 8 år och jag är både schäfer och malinois (belgisk vallhund). Jag bor hos Husse (Mattes ex, tack å lov säger hon...)så dom har delad vårdnad om mig. Husse är lite klen, så det är Matte som går jättelånga rundor, leker och tränar med mig. Jag gillar små hanhundar - och du verkar vara tuff & go' i ett och samma långhåriga paket! :) Nu vill Matte ha datorn för hon ska kolla Facebook... TAKE CARE,AAMOR - ha kul på hundutställningen! ;)

Aamor & Tina

13 september 2015 17:53

Tjenare Zeb!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards