Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 25 september 2015

Fredag!

Av Aamor & Tina - 25 september 2015 18:32

Äntligen är den bästa dagen i veckan här och har jag bara orkat ta mig iväg på morgonen så går det fort till matte kommer och hämtar mig.
Trodde nästan hon skojade med mig i morse när hon kallade och sa att vi skulle iväg. Kom långt om länge (mattes ord) och sen försökte jag vika av mot ett annat håll som vi brukar gå på när vi är lediga men matte sa att vi skulle gå till matteföräldrarna men sa samtidigt att det var sista tidiga morgonen denna vecka i alla fall jag skulle dit. Undrar vad hon menar med sista tidiga morgon, ska jag dit senare eller? Ja vi får väl se.
Trött var jag i alla fall och så fort matte kört iväg till jobbet så somnade jag.

Jag hade förberett en leksak till matte och när hon kom så tacklade Affi mig och snodde den så jag blev helt förvirrad men matte löste det med att lägga sig ner på golvet så vi kunde kela istället.
Fick åka bil hem och sen satt vi ute en stund, ljuvligt väder idag.
Ollie kom förbi och kelade lite med oss.

Matte satte upp mig på trimbordet nästan direkt vi kom hem för hon tyckte att jag var i lurvigaste laget, hihi och det kan nog stämma.
Hon hittade såna där dumma tovor på tassarna, på alla fyra och det var hemskt när hon tog bort dom, eller det kunde kanske varit hemskt nä det var hemskt, så tycker jag! Matte sa att jag bara var pipig!

Åh så trött jag blev! Ser du matte? Måste gjort mig förtjänt av nått?

Sa du godis? Tar jag gärna, hihi!

Åt min mat strax efteråt medan matte pysslade lite i köket.
Nu slöar vi efter en hård jobbevecka, hårdast för mig, hihi!

Trevlig helg alla där ute i världen!

 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

25 september 2015 18:57

Jisses så vaken du blev när matta sa "godis", Busunge ;-)
Ha nu en verkligen lat fredagskväll!

Kram å puss på nosen Lurvis

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

25 september 2015 19:10

Ja det gäller att vara alert då, hihi!

 
Laika

Laika

25 september 2015 19:08

Självklart Aamor att veckan varit tuffast för dig, som måste vakna så tidigt varje dag mot din vilja, gå rundor som inte slutar som du vill och sedan vänta på matte en hel dag, hihi. Vad skulle vi gör utan helgerna :)
Vad mysigt att bli ompysslad och sedan få godis efter, såna är reglerna, hihi.
Njut nu av er lediga helg, hoppas solen skiner så ni kan sitta ute lite och mysa också :D
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

25 september 2015 19:11

Helt klart tuffast för mig, hihi!
Jag hade gärna ändrat reglerna till bara godis, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

25 september 2015 19:25

Härligt med fredag! Man behöver absolut lite extra gottisar när det är besvärligt med tassingarna.Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

25 september 2015 20:04

Gottisar behövs då ja, hihi!

 
Kjelle Bus och  Conrad

Kjelle Bus och Conrad

25 september 2015 19:51

Så där pigg ser Conrad också ut när man frågar om han vill ha gottis :)
Häromdagen satt han och tiggde när matte lagade middag. Matte tänkte att det skulle hon få honom att lägga av med så hon kastade till honom lite surkål. Fick inte riktigt den effekt som matte räknade med för han tyckte det var JÄTTE GOTT. Konstig hund eller hur ?!

Trevlig helg på er med !

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

25 september 2015 20:07

Då gav det samma som med min sprejflaska som matte först köpte för att jag skulle lugna ner mig när jag var stökig men jag kom på att det går ju att dricka från istället, hihi! Där fick hon.

 
Melody

Melody

26 september 2015 07:24

Vilken tur att det äntligen är helg så du får ta igen dig efter din tuffa vecka!
Matte hon är väl inte minsta trött efter sin arbetsvecka, det är väl bara du som
haft det jobbigt! Själv har jag haft en ganska lugn vecka, men idag kan det bli full fart här i trädgården.
Önskar er en riktigt skön och mysig lördag med sol!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

26 september 2015 08:11

Nä nä inte kan matte vara trött, hihi! Jodå det var hon men inte så som jag var ;-)
Sol vill vi ha och det lovar gott.

 
Edith o Hilda

Edith o Hilda

26 september 2015 12:48

Visst är det tufft att gå upp på morgonen när man är lite morgontrött. Jag ligger gärna och drar mig, men Hilda är uppe med tuppen. Mina tovor sitter bakom öronen, jättejobbigt. Istället för att reda ut dem, brukar matte ibland lite försiktigt klippa bort dom hihi. Trevlig helg!

http://www.parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

26 september 2015 12:51

Jag kan få tovor överallt, matte har en tovdelare som tar och skär igenom tovan så lossnar den fort men det gäller att vara still och det kan vara svårt ibland, hihi!
Ligger också gärna och drar mig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards