Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 26 juni 2014

Åska!

Av Aamor & Tina - 26 juni 2014 17:12

Jag tyckte att vi gott kunde åka bil till syrran i morse och jag försökte få matte att fatta att det nog skulle komma regn och hon därför skulle bli såååå blöt när hon cyklade iväg!

Hon sa att hon kom att klara sig och att det inte skulle komma regn - jaja!


Matteföräldrarna och syrran har mest varit ute idag för det var ganska okej väder och rätt varmt men själv höll jag mig inne.

Sprang ut vid ett tillfälle när jag hörde syrran skälla på en annan hund som hon hörde skälla men när jag kom ut var där ingen annan än syrran så jag vände och gick upp i skuggan. Varför anstränga sig på inget, hihi!

På eftermiddagen kom det mörka moln seglandes och så öppnade himlen sig men de hann in alla, jag var redan inne och sen brakade det loss. Det kom blixt efter blixt och det mullrade nästan samtidigt vissa gånger - tur jag och syrran inte är rädda för åska!

Men tänk om matte var på väg hem då och så blöt hon måste bli - hon skulle ha tagit bilen, hihi!

Nu var klockan inte så mycket så både åskan och regnet var slut tills matte skulle hem - tur för henne det!


Matte kom och hämtade mig direkt efter jobbet och jag blev så glad men sen kom jag på att jag hostat lite innan och började svälja lite tungt, matte undrade vad det var med mig så jag fick svälja lite till.

På vägen hem gick jag så fort jag kunde, gör alltid så om det är nått som känns konstigt. Fick ett baksugsanfall, drar in luft eller hostar bakvänt men matte hejdade det.

Hemma gick jag och la mig i min favorit hörna men kom fram när matte satte sig för att äta.

Kom på att jag nog också var lite hungrig. Matte frågade om jag verkligen ville ha mat med tanke på mitt tunga sväljande men det hade gått över då fast den första tuggan kändes lite och nu när jag äter mitt godis är det helt borta!


Matte är lite trött idag så hon kommer nog snart att plocka fram sin bok och lägga sig i soffan eller sängen för att läsa lite och inte mig emot!

Kan nog tänka mig att sova lite under tiden!

 

(gammal bild)

 
 
Laika

Laika

26 juni 2014 20:48

Den viktigaste frågan: Hur hejdade din matte det? Här har vi aldrig egentligen lyckats med det, men jag brukar bli orolig lite innan eller precis när det händer, så då går jag till matte så hon får lugna ner mig eftersom jag gärna dramatiserar allt (enligt matte)
Tänk så skönt att vi åkte från det där ovädret i skåne. Nu är vi hemma och här skiner solen...ikväll i alla fall. Vi får se hur det fortsätter.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

26 juni 2014 21:15

Min matte påstår också att jag dramatiserar allt och jag gör bara det nödvändiga så det är säkert samma med dig!
Jo matte tar mig i huvudet och håller ett finger för nosen några sekunder, hon fick lära sig det av en uppfödare. Hon sa när matte frågade att det blir nån form av baksug och det har funkat varje gång.
Solen skiner hos oss också, det var bara då på em. som det var oväder.

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

27 juni 2014 00:03

Här kom det också svarta svarta moln men dom missade oss precis , så inget regn och ingen Åskar :)
Har tassat ute en sväng med matte nu ikväll och det var myysigt !
Givetvis så åt jag en massa gräs också :)

Natti Natti !

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

27 juni 2014 06:52

Skönt att ni slapp åskan!
Härligt att gå ut och lufta sig!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

27 juni 2014 07:04

Vi har sluppit Åskar här men förstår ju att ni hade behövt bilen, matte borde lyssna mer på dig.Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

27 juni 2014 12:44

Skönt att ni slapp åskan!
Matte borde alltid lyssna på mig, hihi!

 
julia

julia

27 juni 2014 07:37

Precis som jag MISStänkte, försvann kommentaren som jag skrev igår. Nåja, den svävar väl i cyberrymnden...
Skönt att ni inte är rädda för Åskar när han låter som värst. Hoppas att han har dragit vidare och ni får en trevlig fredag!

Kram och nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

27 juni 2014 12:47

Nä den försvann nog för vi har inte sett.
Nä åskan kan ryta som den vill, känner bara av trycket ibland!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards