Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 11 juli 2009

Av Aamor & Tina - 11 juli 2009 16:49

Jag måste bara berätta att jag trivs alldeles ypperligt att ha min matte hemma hela dagarna. Tror nog att hon får ha semester alltid, tycker jag nu efter en vecka i alla fall.

Även om jag älskar att vara hos Affi så går ju inget upp mot att ha matte hemma. Håll med om det.

Vi går här och plockar lite med allt möjligt, jag plockar fram, matte plockar bort, på så sätt är vi sysselsatta hela tiden.

Sen måste vi gå ut också då och då.


Pratade med min granne Tina (en ung tjej), hon, hennes föräldrar & pojkvän gillar jag verkligen. De vill alltid kela med mig.

Matte pratade med "min katt" ´s matte. Min katt heter Peggy, nu vet jag det så jag kan säga till matte att kalla på henne.

Peggy kom fram till matte om ville inte kela med mig idag. Ja ja, nästa gång kanske!


Matte var inne på Kimzans kennel och tittade och sa att nu har de bara 3 valpar kvar av 9 st. Grattis till de nya ägarna, ni får underbara hundar (som jag, kanske) och Grattis Liza & Lasse att fler har lämnat er men var inte ledsen Liza du ser dom nog igen.

Min matte säger att hon aldrig skulle kunnat ha en kennel för hon hade nog behållit alla, men det hade hon ju inte kunnat göra, hon får ju tänka att de får det lika bra som jag har fått och sen kan man ju inte fylla huset med valpar. Inte för hon ska ha uppfödning men om hon hade haft. Fast man tänker kanske annorlunda då. Hon har ju mig det får räcka!!!


Nu ska jag vila lite så BYE!


Svar till Ingrid: Jag ska göra vad jag kan!


Av Aamor & Tina - 11 juli 2009 10:45

Jag träffade två hundar som ville prata med mig nu när vi var ute, en tik på 2 år, jättesöt och en hane på 7 år, han ville inte prata med mig så jag höllt mig till tjejen för hon ville. Jag fick riktiga pussar av henne, hon slickade mig på nosen men själv ville jag kolla in den andra ändan på henne för det gör ju hundar!

Matte och jag satt nog i 20 min utanför vår port men min katt kom inte. Var kan hon vara?

Av Aamor & Tina - 11 juli 2009 08:36

Regnat i natt också så jag blev blöt om tassarna och magen när jag var ute.

Just nu ligger jag uppe på mattes skrivbord och dikterar det hon ska skriva, för jag kan ju faktiskt inte själv knappa på tangentbordet men det förstår nog alla.

Ser ut att bli soligt hos oss idag, man kan i alla fall hoppas.

Vi mötte inte en enda hund nu på morgonpromenaden, sover alla länge eller?

Träffade inte Affi igår och kommer inte att göra det idag heller så jag får se till att hålla igång matte!


Det blev en liten paus för jag tyckte att matte skulle kamma mig lite och sätta upp tofsen så att jag kan se.


Kan vädret hålla sig fint idag och om det kan torka upp lite så ska matte och jag vara ute mycket idag för det gillar jag. Helst ska där komma många människor som jag kan hälsa på och gärna något djur för då kan jag prata lite med dom. Vi får väl se.


Matte läste på Shih Tzu sidan att Lillvis tik Bodil hade blivit BIM i BHKL/BTKL samt BIR i veteranklassen i Tvååker igår. Grattis Bodil, du är fin.


Vad gjorde jag i går kväll? Hittade inte på så mycket, kalade med matte, tuggade på tuggben, tittade på TV en stund för där var en hund som gjorde lite konstiga saker, sov mm.


Nu måste jag vila mig igen för matte väckte faktiskt mig i morse!

Bild på mig när jag var liten men jag vilar i alla fall på den!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards