Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 8 maj 2017

Hem!

Av Aamor & Tina - 8 maj 2017 19:01

Jisses, en vecka har gått och en ny påbörjats och vi har inte haft tid med bloggen!
Har hänt lite på skånefronten, hihi!

Mattefar ville gå ut med mig och syrran en dag i förra veckan, mitt på dagen då alltså men jag sprang och gömde mig så de fräcka typerna gick ut själv och lämnade lille mig helt själv i det stora tomma huset! Var hur läskigt som helst och det berättade jag minsann högt och tydligt för dom när jag hörde att dom var på väg in igen.
Dagen efter så patrullerade jag ytterdörren så fort mattefar rörde sig så han inte gick ifrån mig igen!

I lördags var vi ute med syrran mitt på dagen och så tog mattefar henne de andra gångerna. Han ringde och frågade för han var trött i sona benatte blev lite trött hon med för hon fick avbryta städningen hon höll på med men hon fortsatte så fort vi kom hem igen.

I söndags var jag och passade syrran och mattefar eller om det var tvärtom, hihi!
Matte skulle åka och gratulera sin kompis son som blev 16 år, matte är fadder till honom. Jag fick lov att följa med dit men matte sa att det var lugnare om jag var hos syrran, undrar vem det blev lugnare för, hmmm!

Idag kom äntligen mattemor hem!
Fast jag blev helt utmattad för det kom ju en massa människor hela tiden som skulle snacka och hjälpa henne, tar på krafterna att hjälpa till att välkomna alla ju!
Nu hoppas vi bara att mattemor blir bättre för som det är nu kan hon inte stå på benen.
När matte kom och hämtade mig orkade jag knappt hälsa på henne så trött jag var, hihi!

Jag kraschade direkt vi kom hem.

Nu ska vi slö resten av kvällen.
Ha det bra go vänner!

 
 
Amanda å Matte Julia

Amanda å Matte Julia

10 maj 2017 19:39

Det är inte lätt för en liten busig Aamor. Det lär dröja innan du gömmer dig när mattefar ropar på dig... Läskigt att bli lämnad, men det var nog ditt eget fel 😻 Busunge!
Mysigt att mattemor har fått komma hem. Affi och du ser nog till att hon blir allt bättre. Så bra, som hon var innan i alla fall!

😻 Kram och puss på trötta nosen 🐾

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

10 maj 2017 20:10

Nä jag gömmer mig inte mer för mattefar om vi är själva men nu är mattemor hemma så jag kan gömma mig om jag vill, hihi!
Vi försöker att få igång henne men vi tror alla att det blir svårt men vi hoppas.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards