Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 21 december 2009

Av Aamor & Tina - 21 december 2009 22:06

Jag hjälpte matte att slå in julklappar, i alla fall om ni frågar mig men frågar ni matte får ni nog ett annat svar. När snöret hamnade nedanför bordet drog jag lite i det, måste ju sitta fast ordentligt och det var det jag testade!

Sen fick jag syn på julklappen till Affi och då ville jag ha den, väldigt gärna men jag fick den inte. Tänker nog lägga beslag på den när Affi fått den!


Gått sista rundan och det var bara -8 då så det var helt okej. Vi gick en halvlång runda och nu börjar det bli lite småhalt.

Matte höll på att trilla en gång och jag blev så rädd att jag sprang fram till henne och nosade på hennes skor.

Tänk om jag hade fått dra hem henne, hu, det hade jag aldrig orkat!


Nu kallar snart sängen, matte väckte ju mig tidigt!


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 21 december 2009 18:44

Jag och matte gick bort till Affi och matteföräldrarna för att vi skulle hjälpa till att handla och fixa lite julmat och det var väl helt okej.

Tror ni att jag fick följa med och handla? Nä!

Matte och mattefar gav sig iväg helt själv, mattemor kan inte gå/stå så länge så hon blev hemma hos oss två övergivna små hundar! Vilket öde!

Tyckte att de var borta länge, de hade varit på 6 olika ställen och Affi och jag satt i fönsterkarmen och längtade hela tiden.

Mattemor påstod att jag pep en hel del men om det nu stämmer så har ju faktiskt matte lovat att vara hemma hos mig nu!


När de så äntligen kom så fikade vi och allt var lugnt och skönt, till matte reser sig och tar på sig ytterkläderna igen!

Nu får det vara nog!   

Jag blockerade ytterdörren och tänkte inte släppa fram henne utan att jag fick åka med.

Nu hade de sagt innan att de skulle ta med oss så att vi också skulle få åka bil eftersom vi älskar det, så min protest blev inte som jag hoppats riktigt!

Vi åkte ner till stan igen på några korta ärenden och sen hem igen.


Matte och mattemor gjorde Janssons Frestelse och den luktade ljuvligt.


När vi sen gick hem såg matte på termometern att vi hade hela -12, men det kändes inte så kallt, men det är tur att vi får sova inne!


Edith: Jag har 4 sängar, en till natten, en att busa i och två som jag sover i när matte är någon annanstans i lägenheten.

Av Aamor & Tina - 21 december 2009 09:46

Tack Lillvi för Julhälsningen

  

Av Aamor & Tina - 21 december 2009 09:18

Matte väckte mig idag redan kl 7, bara för att hon inte kunde sova längre så skulle tydligen inte jag heller sova!

Men jag lurade henne, visst jag följde med upp men jag la mig igen i en av mina andra sängar och sen somnade jag.

När klockan var 8.30 tyckte matte att det var dags att gå ut så jag fick ju vakna då.

Jätte skönt ute, lagom kallt ca -6,5 och även idag vindstilla. Vi gick en lång runda men jag gjorde nr 2 först hemmavid!

Träffade en hund som jag hälsade på och det var kul sen busade jag med matte.

Hennes skosnöre gick upp och när hon skulle knyta så skulle jag "hjälpa" henne, fast jag "knöt" fel, hihihi!

Sen har jag så klart hoppat i snön och är helt slut nu. Jag kommer att få muskler!


Nu ska jag nog försöka "hjälpa" matte med att hänga tvätt, om hon tappar något så tar jag det och springer det torrt!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards