Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under december 2009

Av Aamor & Tina - 25 december 2009 09:30

Idag sov jag, hör och häpna till klockan 9, nästan. Matte hade den dåliga smaken igår (läs i natt) attlägga sig först kloclan 01 och sen släckte hon inte dörrän 01.30 så det är inte så konstigt att jag sov länge.

Det var ganska så bråttom ut men matte var tvungen att kolla vädret först så när hon rullade upp lät hon "ah nä, vilket väder". Undrade så klart vad hon menade men jag upptäckte när jag kom ut och jag håller med henne.

Det regnar! Nu kan man se gräs lite här och där men snart ser vi väl hela gräsmattor men de uppskottade högarna är kvar än . Trist väder.


Jag mötte Nisse idag också och matte frågade vilken ras han är, han är Welsh Springer Spaniel så alltså ingen stående fågelhund.


Jag bestämde mig för att pinka högt idag, annars når jag ju inte upp mer än till den lägsta snökanten. Jag klättrade upp på en snöhög där jag ställde mig och pinkade, högst uppe! Slå det om ni kan ni långbenta hanhundar! Ni kan pinka över men ni kan inte pinka högre, haha!


Nu ska jag vila mig lite så alla får ha en bra Juldag!



Av Aamor & Tina - 24 december 2009 22:22

Nu har jag firat julafton med klappar och god mat.

Sen har så klart jag och syrran bråkat om leksakerna, jag ville ju ha just den som hon hade fast jag hade en likadan och fast hon tog min så ville jag ha även den.

Affi är bättre på att leka med leksaker så därför är ju den hon leker med roligare för den är igång den andra bara ligger där och är tråkiga.

Jag fick leksaker och favogodiset i mina julklappar.

Tack Lisa & Lasse för min leksak, den var rolig!


Matte och jag gav matteföräldrarna varsin T-shirt med ett tryck på och inte vilket tryck som helst utan det var en bild på Affi och mig.

  

Denna bild fick dom på sina tröjor och det blev jättebra, sen fick de så klart annat också.


Jag har ätit lite av varje som köttbullar, lite skinka, kalvsylta, prinskorv, leverkorv, revben mm, allt var jättemumsigt.


Blev lite trött och sur nu innan vi gick hem! Jag ville sprätta i soffan men då matte sa till mig blev jag nog lite för arg/sur för hon kallade mig "surböle" och så blev hon lite arg och Affi skyddar min matte så även hon blev arg på mig och när 2 damer blir det är det lika bra att ge upp!

Jag längtade bara hem och ju är vi hemma och jag drog en lättad suck!

Jag var helt utmattad!


Hoppas att alla har haft en bra julafton!


Natti Natt....


Av Aamor & Tina - 24 december 2009 08:43

Jaha, då är det Julafton och paketöppnings dags idag, tur för jag har ju redan spanat in julklapparna och varit uppe och krafsat på dom!

Det blir nog inte nu direkt på morgonen vi ska få öppna dom men jag längtar.


Vi sov ända till klockan 7.30, då vaknade matte och gick upp men själv skulle jag kunna ligga kvar men jag måste ju hålla koll på matte!

Varit ute på morgonrundan och det är tyvärr töväder även idag, kanske +1 men vi fick ju så mycket snö innan så i år får vi ju en vit jul.


Nu önskar jag alla en riktigt GOD JUL!

Av Aamor & Tina - 24 december 2009 08:37

 

God Jul!

 

 

  

 

 

Av Aamor & Tina - 23 december 2009 18:01

Så klart har jag varit hos Affi även idag, är ju en del för människorna att fixa nu innan jul.

Har även åkt bil idag för vi var nere och tände ett ljus på mattes mormor & morfars grav, den syntes inte för den var täckt med snö men vi vet var den är.


När jag kom till Affi så satt hon som vanligt och väntade, så fort jag kommit in ska vi ju busa så hon for på mig men tvärstannade och började lukta på mig.

Ja vadå, jag är nybadad och sen busade vi igen!


Vi har haft töväder hela dagen och snön har krymt en hel del, nu syns asfalten här och där, trist.


Tack Cilla för hälsningen i min gästbok, skönt för er andra att ni ska vara lediga lite nu. Det var faktiskt kul att hälsa på på mattes jobb!


Av Aamor & Tina - 23 december 2009 10:02

Jaha, då var jag ren och snygg igen fast jag tycker att jag är snygg obadad också men matte tycker lite annorlunda, fast hon tycker jag är fin alltid ändå!

Jag kan ju inte direkt påstå att jag blev överlycklig när jag skulle göra det så jag försökte blöta ner matte så mycket som möjligt.

Som om badandet inte räckte så när jag var klar kom dammsugaren fram!

Jag trodde att den tagit julledigt men tyvärr inte!

Nu ligger jag i mattes knä och gosar lite.


Så här fin blev jag som klar!

  

Av Aamor & Tina - 23 december 2009 08:07

Förstår inte varför jag vaknar så tidigt, tar kanske några dagar att komma in i att klockan inte ringer.

Matte tycker att vi i alla fall kan sova till 7 eller 7.30

Varit ute på min morgonrunda och det knarrar i snön när man går för vi har töväder, så urtrist för nu kommer allt att bli så slaskigt.

Bara för att det nu inte är så kallt sa matte att jag ska bada!

Snacka om otur, först tö sen bad, suck!

Jag har pejl på matte så jag försöker hålla mig under saker när hon är uppe och går, typ sängen, bordet mm. Vill hon att jag ska bada får hon jobba på det!


Av Aamor & Tina - 22 december 2009 22:11

Fick vila en ganska så lång stund när jag kommit hem, tar på att vakta matte!

Sov nästan ända till klockan var 20.30 och sen kallade jag ner matte på golvet för att gosa lite samt för att hon skulle hålla mitt tuggben, hon har varit lite dålig på det de senaste dagarna.

Tog en lite senare kvällsrunda men när klockan var 21.45 tyckte jag att det var dags.

Jag höll mig på cykelbanan men lik förbaskat fastnade en massa snöklumpar i min päls, visst där är massor av snö där också men den är ju lite mer packad så den borde inte fastna så.

Vill knappt tänka på hur jag skulle sett ut om jag hade hoppat rundor i den höga snön!

Vilket som så blev jag duschad när jag kom in så jag hade kanske lika bra kunnat hoppa rundor!

Det var full aktivitet med snöröjning nu när det slutat snöa, blinkade orange på flera ställen och jag som är så nyfiken måste ju stanna och kolla vad som sker!


I morgon är det Lillejulafton och allt vad det innebär, fråga mig inte vad för jag minns inte förra lillejul.

Kanske nått kul men inga paket än fast jag har upptäckt flera som luktar gott.


Matte bara sitter och gäspar så jag tror nog att hon snart ska lägga sig, hoppas jag!


Natti Natt....

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards