Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 20 februari 2012

Måndag!

Av Aamor & Tina - 20 februari 2012 18:31

Jaha, då var det måndag igen! Visst är det märkligt vad fort en helg kan gå!

Vi gick den långa rundan till syrran för att jag skulle göra allt, mattefars knä är ju inte helt okej så slipper han på så vis gå några långrunder med oss.

Som tur var kändes hans knä bättre idag.


Dagen har gått sin gilla gång med att sova, tigga godis och bus. Syrran vill ju busa mer än vad jag vill så jag stänger öronen när hon tjatar på mig, har jag tur drar hon mig inte ur sängen.

Då vi var uppe på bordet och fönsterkarmen så vissade jag mattemor hela tiden var godislådan fanns för det verkar som hon glömmer det mellan gångerna för den öppnas sällan!


Matte jobbade länge men jag är ju van och när hon kom snodde vi kvickt hennes vantar, Affi la sig på den ena och jag bar runt den andra ett tag.

Hemma så kollade jag efter katterna men de var inte ute, ska kolla när jag går ut nästa gång.

Min mat har jag ätit, torrfoder och vetegroddsolja, mums!

Matte håller på att sticka en sån där rund halsduk som hon även kan dra upp om huvudet, blir nog klar till nästa vinter men jag tycker att hon är taskig för jag får inte leka med varken nystanet eller det som är stickat, hon skyller på att där är stickor i men jag tycker hon kan ta bort dom och låta mig leka!

Nu ska vi njuta av resten av kvällen, matte drog fram den lilla dammsugaren när vi först kom hem så sånt jobbigt är hon nog klar med för idag!

En gammal bild när jag snodde garnet!

Och så bye bye!

   


 
 
Rebellen

Rebellen

20 februari 2012 18:55

Åhh vilken dag du har haft! Och va taskigt av matte att inte låta dig hjälpa till.. Det är såå typiskt tvåbeningar. De vill inte ha hjälpen när vi vet att de kanske mår bra av att få den *skakar på huvudet*. De hade juh varit helt vilsna utan juh! *fniss* Tack så mycket för att ni höll tassarna inför mammas bankbesök, jag kan avslöja att det gick himla bra! Det fixades utan strul idag och jag tror det beror på att mina kompisar höll sina tassar hårt, så tack såå mycket finis! :) Hoppas ni får en gosig kväll, här ska vi prova nytt foder liite smått.. Nosgos och Tassklappar

http://skyggisfamiljen.blogspot.com

Aamor & Tina

20 februari 2012 18:57

Åh vad bra att det gick vägen!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

20 februari 2012 19:01

Jag tycker oxå att dom där helgerna går alldeles för fort :(
Här har solen lyst mest hela dagen = snart det mesta sv snön på gården o vägen borta :)
Min matte har oxå jobbat lääänge idag , så jag blev jätteglad när hon kom hem :) Husse är inte lika bra på det här med bus nämligen ;-)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

20 februari 2012 19:10

Husse är kanske bättre på mys!

 
Julia, Smulan och Amanda

Julia, Smulan och Amanda

20 februari 2012 19:27

Ni hade en vanlig måndag, med andra ord. Det är märkligt att gottislådan öppnas så sällan, undrar varför? Den är kanske svår att öppna för mattemor???
Fast jag tycker nog också att det är ovanligt ofta måndagar. Helgerna går alldeles för fort!

=^.^=

Nosbuff

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

20 februari 2012 19:46

Hade vi fått bestämma eller rättare sagt jag så hade jag nog ätit godis hela tiden när jag väl är sugen, hihi!
Tror att måndag kommer oftare än fredag!

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

20 februari 2012 19:28

Håller med missevännerna, helgerna går jamars fort, undrar vart dom tar vägen, *funderar*


tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

20 februari 2012 19:45

Puff och så är den slut!

 
Hillman

Hillman

21 februari 2012 09:56

Rackarns matte som inte låter dig låna stickningen, det som kan vara så kuligt, hihi.

Du får ursäkta mig att jag inte varit här och tassat runt men matten har ju strejkat och jag kan inte använda knappebordet själv. Jag kommer att läsa allt hos dig men det kanske blir dåligt med kommentarer, hoppas att du förstår.

Taxpussiar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

21 februari 2012 17:44

Låt du matten strejka, lättare att låta henne hålla om hon nu vill göra det, hihi!
Nä vi är lite kassa på att använda skrivborden trots att vi har 4 tassar!

 
Edith

Edith

21 februari 2012 11:26

Men varför får du inte leka med nystanet. Det var snålt av matten, eller hur hihihi! Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

21 februari 2012 17:44

visst var det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards