Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 24 mars 2014

Slö!

Av Aamor & Tina - 24 mars 2014 18:07

Matte la sig igår vid 21.30 för att hon skulle läsa och klockan tickade på och rätt som det var var klockan 23.20 och matte skyndade sig att lägga boken och släcka så hon fick sova, hon somnade rätt fort.


Måndagarna för mig är oftast en sån där slö dag och så har det varit idag. Har mest vilat mig och gjort några 2:or.

Äggakakan var god men inte på utvägen och matte kom på det idag att det var likadant sist jag smakade.

Har känslig mage, är lite känslig hela jag faktiskt, hihi!


Syrran blev i alla fall glad när jag kom i morse och ville busa men som vanligt är det för tidigt för mig så när matte gett sig iväg gick jag och la mig!

Matte hämtade mig tidigt idag eller ja i den tiden hon slutar normalt förutom på måndagar och då vet jag att det blir länge en annan dag istället. Bara hon berättar för mig när det blir så bryr jag mig inte.


Hemma satt vi ute en liten stund eller ganska länge för Peggy kom och kelade med mig och sen kom Arktis matte och snackade. Arktis var på Malmöutställningen och fick fin kritik och excellent.

Tillbaka till Peggy som var väldigt kelig idag men jag blev lite förvånad när hon började slicka på min mustasch så jag tittade upp på matte och undrade vad hon sysslade med för håret fastnade på hennes sträva tunga.

Sen la hon sig på rygg och lekte med mitt hår med framtassarna men som vanligt ville hon inte leka när jag ville det.


Min mat ligger i magen nu och gör gott för magen var helt tom och matte fixade nån lätt mat till sig.

Tvättmaskinen och diskmaskinen är igång men när allt är klart ska vi nog fortsätta med det jag började på i morse så det blir en slö kväll antagligen kör matte snart ner näsan i sin bok och jag i min säng, hihi!

 

Jag och Peggy i februari.

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

24 mars 2014 18:51

Peggy tyckte nog att din mustasch behövde tvättas ;-)
Gulligt av henne att tvätta dig lite! Du är säkert hennes favorit på gården!

=^.^=

Kram och puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

24 mars 2014 19:06

Det behövde den nog, hihi!
Hon är min favorit också, synd att hon inte vill leka bara när jag vill för jag leker inte med vem som helst!

 
Melody

Melody

24 mars 2014 19:46

Men stackars dig som fick ont i magen av äggakakan!
Jag har en liten plåtmage och tål det mesta!
Nu blev jag lite avis på Peggy, jag vill ju också kela med dig!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

24 mars 2014 19:50

Nja direkt ont får jag inte men det är ett fasligt springande på "toa"!
Du får gärna kela med mig ;-)

 
Dui och Deco

Dui och Deco

24 mars 2014 20:11

Härligt att ha en sån myskompis som Peggy!Skönt med en lugn start på veckan! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

24 mars 2014 20:15

Det får gärna vara en lugn vecka, hihi!
Jag är evigt tacksam för min kompis Peggy!

 
Laika

Laika

24 mars 2014 20:52

Hihi, har du ätit något smarrigt som Peggy ville få känna smaken av? :D Eller så ville hon kanske bara ge dig en sån där riktigt go kyss :)
Det där med att läsa böcker är farligt, man tänker att man bara ska läsa lite till och helt plötsligt blir klockan hur mycket som helst.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

24 mars 2014 20:59

Nä jag hade inte ätit nått innan idag men jag hade kanske rester kvar från igår, hihi!
Jag måste påminna matte att hon ska släcka och sova!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards