Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 1 maj 2016

Välkommen!

Av Aamor & Tina - 1 maj 2016 13:37

1:a maj välkommen och lite text till, hihi! Tänk att det än en gång är ny månad. Ja jag bryr mig inte speciellt utan det är matte som säger det och jag håller med för jag håller nästan med allt hon säger ;-)

En vecka med verkligen blandat väder. I början av veckan regnade och snöade det mycket men mot slutet har det blivit bättre och solen har tittat fram i helgen.
I tisdags var matte på brandövning och när de skulle släcka dockan och gasbranden snöade det 5 kronorsstora snöflingor så han som höll i övningen sa till att de fick skynda sig att släcka dockan innan den slocknade av flingorna, hihi! Gasbranden slocknade ju inte av flingorna så där var det lugnt.
När matte och jag gick hem så var det snöblandat regn så gissa om jag var blöt.

I torsdags vägrade jag och syrran att gå ut, regnade inte men vi ville inte. Så fort mattefar kom med våra koppel sprang vi och gömde oss på olika håll och vi gick bara ut på trädäcket när han jagade ut oss, gräset vägrade vi gå ner på.
Mattefar ringde matte när hon var på väg hem och bad henne gå in via altanen för att få ut oss och hon lyckades, hihi! Jag gjorde inget mer än pussade matte men syrran gjorde ettan i alla fall.

I fredags var det väldigt synd om matte, hon hade så ont i sin rygg att hon inte kunde hålla upp den utan hon fick luta sig åt vänster hela tiden, överkroppen alltså och att gå var ingen lätt uppgift och sen som extra krydda så behövde jag gå ut fyra gånger efter att hon kommit hem från jobbet, hon var lite gnällig då.
Som tur var så släppte det värsta senare på kvällen och hon kunde nästan gå normalt igen eller som hon brukar gå för ont har hon ju hela tiden.
Envis är hon som ändå skulle jobba och göra allt som hon brukar.

I helgen har vi mest njutit och tagit det lugnt, matte har vallat dammsugaren och tvättat några maskiner tvätt och plockat lite men i lagom takt.
Jag har fått äran att bli mött av katten Ollie flera gånger när vi har gått ut.

I går låg jag och kelade lite med min åsna, den vaggade mig till sömn, hihi!

Ha en underbar vecka, vår är bara tre dagar så bara det är underbart!

 
 
Amanda å Matte Julia

Amanda å Matte Julia

1 maj 2016 20:04

Vi hoppas verkligen att mattes rygg mår bättre. Det har verkligen varit aprilväder i veckan som gick. Vi får hoppas på bättre väder nu, när det har blivit maj ^_~

Kram och puss på söta nosen!

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

1 maj 2016 20:46

Nu är ryggen tillbaka på det "vanliga" onda så det är okej nästan.
Vi får verkligen hoppas på vårväder nu.

 
Laika

Laika

1 maj 2016 20:59

Ja, här har vädret busat på samma sätt, inte alls uppskattat kan jag säga. Men i dagarna två har det varit riktigt härligt och soligt hos oss, hoppas ni haft detsamma.
Skönt att mattes rygg börjar bli lite bättre, så hemskt jobbigt att ha ont.
Nospussar

http://laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

1 maj 2016 21:27

Vädret i helgen har varit klart godkänt, bäst idag.

 
Edith o Hilda

Edith o Hilda

2 maj 2016 12:22

Det låter som du har haft ett riktigt aprilväder. Men nu tror jag våren kommer även till Sverige. Och det är härligt! Stackars din matte som har problem med sin rygg. Hoppas hon snart blir bättre. Säg till henne att hon ska vila lite mer och strunta i dammsugningen. Nospussar

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

2 maj 2016 17:17

Vi har haft jättefint väder idag och riktigt varmt.
Ja när mattes rygg är så mycket ajaj så kan hon inget annat än vila men när det känns bättre blir det bättre att vara igång.
Fast nu efter jobbet är hon trött i den.

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

4 maj 2016 12:40

Så skönt att vädret bättrade sig, inte kul med snö nu ju... Hoppas mattes rygg är bra igen nu <3
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

4 maj 2016 17:10

Härligt väder nu, vi njuter.
Mattes rygg är bättre men den är alltid kass, mer eller mindre.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards