Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 28 juni 2009

Katt

Av Aamor & Tina - 28 juni 2009 12:58

Jag måste berätta att jag har en katt. Ja den är inte min men den bor mittemot mig och ibland när jag och matte går ut kommer hon fram och kelar, mest med matte men även med mig. Härligt!

När vi varit ute och gått och närmar oss hemmet får jag så bråttom för tänk om katten är ute….matte hinner dåligt med. Jag må ha korta ben men de kan röra sig fort! Varje gång stannar matte mig så jag måste sätta mig ner och vänta bredvid henne innan jag får gå vidare.

Tänk om katten hinner försvinna under tiden jag måste sitta där, hade varit bättre om matte sprang istället. Visst!

 

Kimzans kennel har katter och vi valpar hängde på dem, de var så snälla. När matte skulle hämta hem mig och hennes föräldrar Affi så togs det en bild när vi fyra huliganer antastar den stackars katten. Men den ser inte så lidande ut så vi var nog inte så farliga mot den! Det är aldrig bra med bildbevis.

 

Jag och matte körde in en dag och våldgästade Liza och Lasse, fast vi ringde innan, eftersom de har små valpar var vi ju tvungna att höra först om vi fick komma. Det fick vi.

Det var så kul att få träffa alla hundarna igen. Tror minsann att Nova och Tanja blev kära i mig för de la sig framför mig och fjäskade mycket, ja de är väldans söta båda två så det gör absolut ingenting.

Försökte ställa in mig hos mamma Minette men hon sa ”Kom inte här försök, jag har släppt dig, nu får du klara dig själv”, eller något annat men jag blev lite skraj för hon sa det högt.

Min pappa Eddie sa minsann inte så till mig.

Fick även träffa Lena och Jonny som jag träffat när vi varit på utställning, Lena har då visat upp Tanja och Nova. Det är alltid kul att träffa människor som man känner.

Rätt som det var kom en av katterna och jag fick väl fart, men den la sig bara ner på golvet och jag fick luktat på den och kelade lite.

Jag var såååå trött när vi körde hem, sa inte ett ljud och det är ovanligt för mig, speciellt när jag åker bil. Det får vi berätta om en annan gång.

 

Hej för nu!

 
 
liza

liza

29 juni 2009 12:19

Hej Aamor
Jag håller med dig katter är kul, vi brukar jaga dom lite när de är ute. Inne brukar vi sova ihop. Man ser inte mycket av Mysan på bilden, men hon är fin.
Du får snart komma hit och hälsa på, lovar att ta på fin rosetten då...vov och kram..Tanja

http://www.kimzanskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
Juni 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards