Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 17 april 2010

Ojdå!

Av Aamor & Tina - 17 april 2010 09:45

Matte vaknade lite innan 7 och jag tyckte att det var rent för tidigt att gå upp men jag har ju mer än en sovplats så de utnyttjade jag när hon gick upp.

Strax efter 8 sa matte att vi skulle gå och hämta Affi för hon ska vara hos oss ett tag idag.

När jag kom ut så kom Peggy fram till mig så ojdå  då glömde jag syrran men Peggy sprang iväg igen så vi hämtade Affi.

På hemvägen mötte vi Sickan (valpen) och jag såg henne på långt håll fast hon knappasts är högre än grästuverna. Vi busade lite och Affi gömde sig bakom min matte men när Sickan kom fram till Affi nosade hon faktiskt på henne, bra gjort syrran!

Lite längre fram mötte vi en annan hund som heter Tinka och även den hälsade vi på och småbusade med.


Här hemma fick jag se till så Affi inte möblerade om bland mina saker alldeles för mycket så min matta med leksaker på blev helt ihop krullad, jag jagade nämligen henne.

Matte fick för sig att vi inte såg något eller ytters lite så vi hamnade på trimbordet och blev friserade.

  

Nu har vi inte hår framför ögonen men det fixar vi nog snart till igen!


Solen lyser med sin frånvaro och det är ruggigt ute säger matte. Känns nästan som om det skulle bli regn.

Jag hoppas att mina kattkompisar visar sig idag när vi är ute så jag kan skryta för syrran!

 
 
Prinsessorna & Harry

Prinsessorna & Harry

17 april 2010 10:02

Så fina ni är...syrran och du. Men att få ner pälsen över ögonen igen...det är ju lätt som en plätt, eller hur. Bara gnugga huvudet i golvet, eller klia sig lite i huvudet. Vips så ser man ut som "vanligt" igen.

http://prinsessangreta.blogg.se

 
Ingen bild

Moa och Sara

17 april 2010 10:14

Ni är sååååååå tjusiga. Sötnosar. Moa vill gärna träffa er någon gång. Tycker om hundar. Ha nu en trevlig helg alla tre och kör inte slut på Tina så hon inte orkar jobba på måndag.

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

17 april 2010 18:00

Åh, så fnuttegulliga ni är, så där fint brukar vi aldrig sitta i alla fall inte om kameran åker fram.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Edith

Edith

17 april 2010 20:38

Åh vad fina ni är du och Affi. Hur gulliga som helst. Det verkar jättekul att ha en kompis som din syrra. Ha' det så bra! Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards