Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 7 april 2010

Av Aamor & Tina - 7 april 2010 20:55

Jag fick smaka av brödet matte bakat och det var jättegott, fortfarande lite varmt så smöret smälte, mums.

Vi gick bort och lämnade ett halvt till matteföräldrarna och de smakade också och tyckte om det.

Matte bakar väldigt sällan så man blir allt lite förvånad när hon väl gör det!


När vi kom hem var det dags för mig att bli lite tovfriare i pälsen och tofsen skulle sättas om.

När matte håller på med det sista och ska precis sätta i gummibandet i tofsen får hon se nått svart som rör sig där!

Först försvinner det men hon hittar det igen och får fatt i det, det var en örk, fästing, fy vad äckligt!

Tur att den inte hunnit bita sig fast, äckligt!!!!!!

Just nu kliar det överallt på matte men hallå, det var på mig den kröp!

Hoppas det bara var en men hon hittade inga fler!


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 7 april 2010 17:51

Idag har det varit skinande sol ända sen i morse, det är så härligt. Visserligen ingen värme direkt på morgonen men sen blir det varmt.

Nu fryser ju inte jag för min päls är så tjock men det är värre med matte!

i morse lät hon "vilken jacka ska jag ta, vinterjackan är för varm, vårjackan för kall", till sist tog hon vårjackan med en fleecetröja under. Vilket gnäll!


Affi och jag har varit snälla och lugna, ganska så i alla fall, idag. Inget bus men så fort vi gjort något tigger vi godis om det så bara är att vi sovit, varit ute eller viftat på svansen åt nått så tigger vi. Matteföräldrarna påstår att jag är värst men det kan jag aldrig tro!!!!!

  

Jag har ju min väl inövade tiggaställning!


När vi kom hem satte matte igång och röra i en stor skål, la i saker och jag var så klart nyfiken och till sist fick jag titta vad det var.

Bara en kletig massa som luktade konstigt så jag la mig och sov istället för det kan hon själv hålla på med om det inte är nått gott!

Fast nu börjar här lukta gott och jag undrar vad det blir av det.

Matte säger att hon bakar bröd, får kanske smaka sen och avgöra om det är gott.

Står i ugnen nu och jag ska strax kolla upp det!


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards