Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 1 september 2012

Lämnad!

Av Aamor & Tina - 1 september 2012 18:21

Sovmorgon ända till 9, så gott!

Vi gick ut när matte var klar med sitt och när jag var klar med mitt satte vi oss och kollade på mina katter, matte lyssnade på bok och var nog inte så intresserad av katterna. Tyvärr ville inga kela.

Min hundkompis Rex kom och vi hälsade lite och matte snackade med hans husse ett tag.

Inne igen passade jag på att sova en stund för vi skulle gå bort till syrran senare.


Soligt och rätt så varmt men ändå ganska många moln som solen gick bakom då och då.

Efter ett tag hos syrran blev jag lämnad, matte bara stack tillsammans med mattefar och vi fick stanna kvar i huset.

De skulle fota husvagnen för matteföräldrarna ska sälja den och då behövdes det lite bilder, matte tog med sin "stora" kamera.

Matte luktade katt när hon kom tillbaka! Hon hade, utan mig, kelat med en okänd katt som bodde på gården där husvagnen står, matte hade till och med haft den uppe i famnen!!


Vi gick hem strax efter att de kom tillbaka, matte lagade mat men jag missade det helt för jag passade på att sova.

Varit ute en sväng för att kolla efter katterna men tyvärr såg jag bara en av dom som inte vill kela men hon är inte rädd för mig för hon kan sätta sig 1 meter ifrån och även passera mig nära inpå.

Nu ska vi njuta av lördagskvällen, ut någon gång till är ett måste, hihi!

 

En bild matte tog i torsdags efter jag blivit kammad och omtofsad! 

 
 
Melody

Melody

1 september 2012 20:03

Alltid lika roligt att kika in här och se en sådan snygg kille!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.com

Aamor & Tina

1 september 2012 20:07

Åh tack så mycket!
Det är så kul att titta in till dig med för små bebisar är så kul, matte blir helt valpsjuk, hihi!

 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

1 september 2012 20:10

Jasså, matte har varit ute och "vänsterkattade" utan dig. Så fräckt av henne ;-)
Hon har nog "pratat" med mig med en stund via fejjan *fniss*
Jag smidde planer hur din matte ska sitta still å lyssna på fler böcker. Det gillar ju du, så det gjorde väl inget ;-)
Du är gullig på bilden, men det är du på ALLA bilder!!!

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

1 september 2012 20:16

Mycket bra Julia, hon håller sig lugnare när jag vill vara ute om hon har bok i öronen, hihi. Jag ska bara fixa en dyna till henne så hon kan sitta ute nu när hösten kommer utan att frysa om rumpen, hihi!
Visst var det fräckt men hon sa till katten att hennes hund hade troligen älskat henne för hon var söt och kelig!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

1 september 2012 22:12

Sovmorgon det är gott det !
Det hade vi med idag :)
Jag har oxå blivit lämnad ensam idag :(
Matte o husse var iväg på nån Loppis och sen fikade dom på ett ställe där dom har Räkmackor med 200 gram räkor på. NÄÄ , dom hade inte en endaste liten räka med hem till mig :(
Men dom hade köpt kattgodis inslaget i glittrigt papper , dom var JÄTTE goda :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

1 september 2012 22:16

Var ju snällat att de hade nått med hem men man kan ju tycka att några räkor kunde de sparat till dig, hihi!

 
Melody

Melody

2 september 2012 09:52

Tack för att du har länkat till mig! Kul! Jag har lagt in dig som länk på min sida också! Tänk att vi inte bor så där väldigt långt ifrån varandra! Kanske jag kan hoppas på en date i framtiden när jag blivit lite större! Nu är du väl inte intresserad av sådan här småtjejer som jag.
Ha en bra söndag!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.com

Aamor & Tina

2 september 2012 11:20

Åh jag älskar valpisar och allt annat smått, grannens bebiskatt blev jag förälskad och för att inte tala om tvåbenta bebisar eller barn, men det gäller att de lyssnar på mig, blev arg på en halvvuxen hund som inte slutade när jag sa till honom! Tycker inte om när de har tassarna uppe i mitt huvud!

 
Felix

Felix

2 september 2012 15:35

Det är långt emellan som jag får gå ut och kika vad ni gör men matten har nog fulla häcken med mig, hihi. I alla fall så har jag varit ute och motionerat hussen, en runda på ca 6 km i skogen. Jättehäftigt för hussen hade bössa med sig om vi skulle få syn på en tupp, hihi.

Jag tycker att din matte var urtassig som inte lät dig följa med och hälsa på missen, du som bara älskar kattsingar, hihi.

Russelpussisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

2 september 2012 16:37

Jo det är fullt upp med en liten valp så nog har din matte att göra, hihi!
Vad härligt att gå i skogen.
Visst var hon taskig men ett sånt hårt liv har jag, hihi!

 
Laika

Laika

2 september 2012 16:08

Sovmorgon är bra. Så fin du blev omtoffsad och kammad :)
Menar du verkligen att matte gick iväg, lämnade alltså dig och sen kelade med en katt utan din närvaro? Nej, vad var det för fasoner? Och så fick du inte kela med någon katt alls. Tycker matte får se till att råda bot på det och se till att du får kattkela när du går ut nästa gång :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

2 september 2012 16:36

Visst är det bra fräckt att bara göra så, jag fick se katter sen i alla fall.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards