Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 1 april 2013

Hemma!

Av Aamor & Tina - 1 april 2013 17:55

Matte kunde inte somna i gårkväll så hon var lite störig tyckte jag och som om det inte räckte så vaknade hon alldeles förtidigt i morse, redan 06.30 och det är lite för tidigt när hon inte somnade innan 02 men det kanske är för att hon vilat nu några dagar extra eftersom hon var hemma två dagar innan sin 4 dagarsledighet!


Vi har varit hemma idag och jag har fått rå om matte som jag själv velat - perfekt!

En kort morgonrunda blev det för jag fick syn på Peggy och då kunde jag ju inte gå så långt, hon kelade med mig!

Inne igen vilade jag mig en del medan matte körde igång tvättmaskinen - utmärkt fördelning!

Matte städade undan lite i köket också men även det avstod jag från trots att hon slamrade rätt mycket, jag visste ju att hon inte gjorde nån mat så det var inte lönt att sitta där då.

Vi tog en lite längre runda vid middagstid men den höll på att bli kort den också för Peggy fick syn på mig och kom efter men hon stack vidare efter lite kel, snackade även med vår "vägg i vägg" granne.


Matte har mest lyssnat på bok idag men även kollat på en film, en söt kärleksfilm som heter "Something borrowed".

Men innan dess lagade hon mat men det missade jag totalt för då sov jag, hihi!


Har precis varit ute på min tidiga kvällsrunda och det var handboll i idrottshallen så bilarna hade parkerat lite tokigt för matte svor över två bilar som stod uppe på trottoaren!

Vi satte oss ute en stund och solade, ja matte solade och jag spanade efter katter och då kom grannen på tredje våningen i vår trappa gåendes så de stod och snackade en god stund.

Jag fick sånt beröm av honom för jag skäller aldrig och är så snäll alltid - man blir ju stolt men så skrattar matte bara och säger att jag kan skälla rätt bra om jag vill ha nått eller jag ser nån annan hund även om det inte är så ofta!

När han sen gick in kom Peggy för tredje gången och kelade med mig - åh dessa ljuvliga katter!


Matte säger till mig att äta nu men jag vill hellre ha godis men det får jag tydligen inte men då ska jag ha vatten och det ska vara från sprejflaskan i TV-rummet och det är bara för att matte inte sitter där just nu, hehe!


  Är ju filmsnutten från februari men den måste in idag eftersom vi kelat 3 gånger idag!

 
 
Laika

Laika

1 april 2013 18:26

Det spelar ingen som helst roll att det är februarifilmen som visas idag för den gillar vi att titta på, om och om igen :)
Tänk att ni kelat så många gånger idag, du och gosiga Peggy :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

1 april 2013 18:39

Ja det är ren lycka, tror inte att matte borde jobba egentligen om dagarna för det kan räcka med att hon går ut med mig då och då så jag får kela med Peggy!
Tyvärr både vill och behöver matte jobba säger hon - suck!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

1 april 2013 18:47

Mysigt med Peggy-kel TRE gånger på en dag! Tack för reprisen på filmen från februari.
Hoppas att ni inte har nåt vitt kvar...
Här är det fortfarande mycket kvar :(
Alldeles fööör mycket, bläää!!!
Vi hoppas på massor med sol som smälter bort det vita!

=^.^=

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

1 april 2013 18:57

Matte älskar vår kelfilm men hon får ju se det live också!
Jo vi har lite vitt kvar men det är på norrsidor där solen inte når fram. Är ju kallt än på nätterna, inatt -8,2 och det hjälper inte till!

 
Melody

Melody

1 april 2013 18:51

Skönt att du fick en heldag med matte! Jag fick mest se matte springa in och ut i gallerierna och när de åt en massa gott på café fick jag ligga kvar i bilen!
Tur jag fick se din söta film igen, den älskar matte och jag!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

1 april 2013 18:54

Det är ett elände när de bara ränner hit och dit!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

1 april 2013 19:15

Vilken perfekt dag! Sol, gos och matte hemma! Ibland är det bättre än annars! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

1 april 2013 20:13

Det är bara synd att matte måste jobba i morgon för annars kunde jag haft en sån toppendag till, hihi

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

1 april 2013 23:51

Klart att det är mysigt att kela med en katt :)
Här solen också lyst idag , men fy så kall vinden var säger matte !
Matte har ju jobbat hela Påsk helgen förutom idag då hon hade en ledig dag = MYYYYS :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

2 april 2013 06:29

Tur matte fick en ledig dag tillsammans med dig i alla fall!

 
Maurice & Kajsa

Maurice & Kajsa

2 april 2013 16:30

Vilken bra dag du har haft! Och kelat med Peggy 3 gånger!!! Stiligt!! Den där filmen, den är allt bra den!!
nosgos å kelgottisar
Maurice & Kajsa

http://lillieslya.blogspot.se

Aamor & Tina

2 april 2013 16:38

Visst är den härlig och att få kela tre gånger gör mig så lycklig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards