Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 10 april 2013

Noga!

Av Aamor & Tina - 10 april 2013 17:25

Dagen hos syrran har varit bra!

Jag mötte henne redan innan vi kom fram för mattefar och hon kom gåendes och när hon såg oss ville hon inte följa med in utan ville vänta på oss, såg roligt ut när hon bromsade, hihi!

Vi sågs på trappan in och hon hade bråttom att få in mig så jag eller matte inte skulle ångra oss och gå hem igen!

Har sett ut som att det skulle vara varmt och skönt ute men tyvärr blev man lurad för det blåser kallt och även om solen värmer en del var det inte så varmt.

- 3 grader i morse, när ska kylan släppa!!!!


Matte var sen för hon skulle ett ärende som hon har tänkt göra länge och idag blev det av. Tog inte så lång tid som tur var för hon kom och hämtade mig en halvtimme senare bara.

Vi gick hem och satte oss i lä med solen i ansiktet och bara njöt för där var det riktigt skönt.

Fick syn på vår "vägg i vägg" granne och hunden hon brukar passa så vi hälsade lite och matte och hon snackade en liten stund.

Inne satte matte ner kassen med det hon handlat och nyfiken som jag är var jag tvungen att noga kolla in vad det var i den, kunde ju vara nått till mig för det brukar det vara.

Tyvärr var det inget kul för matte hade köpt sig ett par nya skor, såna där vardagsskor som är bra att promenera i. Hon gillar inte att köpa skor men det var hög tid att nya kom hit nu för de gamla har hon slitit ner så nått mönster syns knappt och vissa ställen på sulorna är helt borta, hihi!

Värsta var att de luktade Hagge, min uppfödares ene hund som snodde skon från matte och lekte med den och saglade ner den, hihi!

Matte sa att hon får skylla sig själv för hon stängde inte grinden riktigt men så har jag aldrig gjort, snott skor alltså. Bara hjält till att dra i snörena och så men aldig tagit en hel sko! Äh han är ung än och slutar nog med det snart!

Jag har ätit min mat också och matte säger att jag ska få min tofs om satt snart så jag får väl se om jag kan hitta nått gömställe, hihi!

 

När jag var så här liten behövdes det inte kammas tofs, hihi!


 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

10 april 2013 17:49

När du var så pyttig, fanns det inget att göra tofs av ;-)

=^.^=

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

10 april 2013 18:01

Nä inte så långt hår då inte!

 
Laika

Laika

10 april 2013 20:27

Hihi, du är ju så himla, hilma super-dupersöt :) Ser man sådana småttingar vill man ju ta med alla hem säger matte :)
Ja, man kan fråga sig när den där kylan tänker släppa. Så här kan vi ju inte fortsätta ha det :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

10 april 2013 20:30

Småttingar är så söta och jag var glad att de där bebbarna matte passade var för små för annars vet man aldrig vad som hänt, hihi!
Kylan är så trist, vi har precis varit ute och katterna var ute men matte ville inte sitta ute så länge för det var kallt - fy för kylan!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

10 april 2013 20:46

Skor är trevliga saker, man får så mycket dofter! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

10 april 2013 20:49

Jag har aldrig varit så förtjust i skor om det inte varit för att de trampat i nått, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

10 april 2013 23:02

Men jisses Aamor har du varit så där liten och söt :)
Här har det också varit gott att sitta ute i solen om man suttit i lä.

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

11 april 2013 06:33

Hihi, ja jag var en plutt på den bilden, 7 veckor och träffade matte för första gången och sen fick jag vänta 1 vecka innan jag fick flytta hem!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

11 april 2013 07:54

Jisses, så gullig du var/är! Ett riktigt litet gosedjur!

Nospussar från
BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

11 april 2013 11:23

Tack! Matte blev kär i mig på direkten, hihi!

 
Frasse

Frasse

11 april 2013 15:45

Åh, vi blir alldeles tokiga när vi ser bilden av dig som liten, så himla gullig du var. Vi håller med Bella om att du ser ut som ett litet gosedjur <3 Men du är fortfarande väldigt söt, och nu har du dessutom fått en lite mognare charm också :-)
Klart du inte dreglar på skorna, och det är ju bara bra att du hjälper matte få ordning på snörena, hihi.. :-)
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

11 april 2013 17:22

Nån måste ju knyta upp snörena för det brukar hon glömma, bara noga med nya skor, hihi!
Litet gosedjur där på bilden och ett stort gosedjur nu, hehe!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards