Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 17 april 2013

Inte beredd!

Av Aamor & Tina - 17 april 2013 17:10

Så gott jag har sovit i natt och det gjorde nog matte också, skönt att komma hem!

Fast hennes kolleger sa idag att de hade behövt henne i gårkväll när de hade en musikquiz för matte hade nog kunnat mer än vad de kunde - gulligt av dom!


Syrran blev glad när jag kom och matte sa att hon skulle hämta mig tidigare än igår men att det ändå blev senare än vanligt, rörigt och jag fattade inte mer än att hon skulle hämta mig och det är ju viktigast trots allt, hihi!

Vi har hjälpt mattefar att sätta ut trädgårdsmöblerna på trädäcket och så har vi provat några av stolarna.

Varit och är ett kanon härligt väder idag även om det luftar lite mer idag.

Varit ute mycket med andra ord.


Var inte beredd när matte helt plötsligt dök upp för tidigt men jag hann ändå hämta en leksak snabbt och sen ge henne en puss.

Hon kan ju inte säga att hon ska bli senare än vanligt och nästan vara där vid samma tid - okej nu gjorde det inget för jag blev jätteglad men jag vill vara beredd!

De hade blivit klara 45 minuter tidigare än vad de skulle sluta så därför kom hon tidigt. Gillar jag!


Vi gick hem och satte oss ute en stund och njöt och så snackade matte med mina kattvänners matte. Matte visade filmen på mig och Peggy när vi kelar - så pinsamt, hihi!

Självklart hälsade jag på några av katterna men det var bara Ollie som kom och strök sig mot mig.

När vi kommit in började matte plocka lite och jag åt min mat och sen fick jag upprepande gånger säga till matte att öppna balkongdörren, till slut gjorde hon som jag sa och då gick jag och la mig i min kökssäng för inte ville jag ut utan jag ville bara ha dörren öppen, hihi!

 

Hade jag velat så hade jag lagt mig i solstolen på balkongen men inte idag! (gammal bild) 

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

17 april 2013 17:51

Skönt att våren har kommit på allvar (till Skåne i alla fall).
Vi hade soligt också, men det blåser som 17... inte kul alls :(
Kul att Peggys matte fick se den fina filmen, där ni kelar, den är så gullig!!! :)
Du ville ha öppet bara för att KUNNA gå ut OM och NÄR du själv ville, busfrö ;-)

=^.^=

Kram å nosbuffar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

17 april 2013 18:11

Ja precis och så kanske jag hoppades att mån katt skulle komma in men kom på att vi har inglasat så de kan inte komma in.
Ja och Tussilagon blommar för fullt, så fint!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

17 april 2013 20:10

Vilken härligt dag, sol och kattgos! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

17 april 2013 20:11

Den bästa!

 
Laika

Laika

17 april 2013 21:00

Ah, det var ju bara din matte som missuppfattade dig som trodde du ville ut på balkongen när du i själva verket bara ville ha dörren öppen lite :) Man måste ju kunna ha valmöjligheter.
Skönt att få vara med och provsitta möbler och ännu skönare kanske att matte kom tidigare än vad hon trodde. Roligt men samtidigt jobbigt ja... man vill ju kunna visa att man väntat och väntat och väntat och väntat... ja, du förstår :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

17 april 2013 21:16

Jag vill ju hunnit välja ut en leksak som jag snabbt kan ta när matte kommer och hinner jag inte det blir det lite letande samtidigt som jag vill hälsa matte välkommen, hihi!
Gillar inte stängda dörrar men matte vill inte alltid ha balkongdörren öppen.

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

17 april 2013 22:48

Klart man vill vara beredd på när dom 2-benta kommer hem !
Man vill ju inte bli påkommen med att ligga o sova på eftermiddagen :)
Här har det också varit rena rama sommar vädret igår o idag.

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

18 april 2013 06:32

Ja då blir man ju tagen på bar gärning, hihi!

 
Frasse

Frasse

18 april 2013 15:45

När utemöblerna kommer fram - då är våren här! Hurrjam, så härligt, nu kanske till och med jag vågar ta mig en liten runda på gården :-)
Förstår att du behöver lite tid att förbereda dig på mattes ankomst - man har ju sina traditioner och det är viktigt att man får med sig allt man vill ha :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

18 april 2013 17:58

Hurra för våren!!!!!
Lite rutiner har jag allt när matte kommer och vissa måste jag ju förbereda!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards