Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 13 juni 2013

Regn!

Av Aamor & Tina - 13 juni 2013 19:09

Det regnade lite när jag och matte gick iväg i morse men det var varmt, nog den varmaste morgonen men det var kvavt.

När matte sen tog av mig mitt halsband utanför syrrans ytterdörr såg hon nått djur i nacken på mig och lite paranoid som hon är dök hon ner och tog bort den och samtidigt några hårstrån!

Det var en bamse fästing sa hon, inget blod i den men stor ändå - vilken tur att hon såg den!

Matte tog en stor sten och malde ner den i plattorna där ute, haha där fick den och hoppas bara att jag inte hade fler som kröp på mig - isch!


Resten av dagen har bestått av regn och åter regn - lite trist även om vi nog behövde det.

Mattefar ville att vi skulle springa ut ett tag när det var uppehåll men han kan inte lura oss så lätt för vi såg nog allt att trägolvet var blött så vi tvärstannade och sprang in igen, hihi!

Varit en slö dag med andra ord då vi inte frivilligt gått ut!


Matte var sen för hon var och handlade lite mat men det gick ändå rätt snabbt och jag vet ju att hon kommer nån gång.

Inget regn när vi gick hem så vi kunde sitta ute en stund och kolla på katterna fast det var bara Ollie som var ute och spatserade.

Annat var det i går kväll för när vi satt ute kom först min Schäferkompis Dixie och hälsade, hon och hennes husse skrämde matte för hon hörde inte när de kom - hon lyssnade på bok så klart, hihi!

Lite senare kom mina katters matte och hon och matte snackade i över 1 timme och en hel del av katterna var runt oss hela tiden - lycka!

Roligast var det när hon öppnade säcken med deras torrfoder som hon köpt och alla samlades runt maten - jag njöt!

Hon la maten där till dom så de var samlade för ambulansen kom körandes in på gården och då gällde det att de var ur vägen för den. Matte såg den på håll och de var tvugna att låsa upp grinden först så därför hann hon öppna maten och kalla på katterna.


Matte har serverat mig mat men jag la mig istället - bantar kanske idag eller så äter jag lite senare.

Är fortfarande väldigt varmt och kvavt och matte säger att det hade varit bra om åskan hade kommit på besök och rensat upp!

 

Gammal bild men jag vill hellre ha godis än mat även idag men matte snålar!!!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

13 juni 2013 19:54

Tur att matte såg fästingen! DOM kan vi vara utan!!!
Smart matte till kissarna som samlar ihop dem runt lite mat ;-)
Å vet du vad??? Det är FREDAG imorrn!!!

=^.^=

Nosbuff

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

13 juni 2013 19:57

Fradagar gillar vi ju bäst!!!!
Hemska odjur de där fästingarna - så äckliga!

 
Melody

Melody

13 juni 2013 20:48

Ja, idag har jag inte fått gå i något gräs för mitt bärnstenshalsband fungerar inte mot fästingar när jag är våt! Och hur trist är det inte att gå i koppel på asfalt, men
matte har fått fästingfobi, så det är bara att finna sig i läget!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

13 juni 2013 21:10

Den fobin har min matte också men det är för att de är rädda om oss!

 
Frasse

Frasse

14 juni 2013 15:53

Fyjam för fästingar, de är så jamarns läskiga. Tur din matte upptäckte den! Synd inte bärnstenshalsbandet fungerar.
Blir tårögd när jag läser om torrissäcken, för matte har bestämt att jag ska BANTA, kolla själv i dagens inlägg... *ryser*
Så jag får inte käka torrisar på ett tag nu - hur ska det GÅ för mig!?
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

14 juni 2013 16:24

Åh din stackare, vad ska du nu leva av då?
Nä jag tror fästingarna gillar mig trots att jag avskyr dom!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards