Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2013

Slit och släp!

Av Aamor & Tina - 7 augusti 2013 16:52

I går kväll när jag satt ute och tittade på katterna kom Arktis ut och han blev så glad när han såg mig, han kom studsande fram mot mig och jag reste mig upp och lutade mig lite åt sidan så jag kunde se förbi honom och se katterna igen, hihi! Matte sa att jag var lite ofin och borde vara glad att Arktis gillar mig.

Det är jag också men han behöver inte skymma katterna!

Arktis matte sa att han hade tittat så långt in i vårt port innan på dagen för vi hade inte setts på länge, 3/4 dygn sen, är kanske länge för en liten valpis!


I morse ringde mattes klocka och hon gick upp och det var för tidigt för min smak, nu var det dags för slit och släp igen!

Lite uppmuntrad blev jag av att få åka bil till syrran men matte skulle ju inte stanna där utan hon gav sig iväg till jobbet!

Jobbig dag har det varit där, det är ett hårt jobb att gå mellan sängen och köksskoffan, ligger gärna under den!

Jag blir helt utmattad, roligt var det när mattefars bror och hans fru kom på besök men sen la jag mig igen.

Förstod att matte ringde vid middagstid för att höra om jag stod ut att vara där, förstod att hon undrade det men hon frågade lite snällare om jag var lugn och inte pipig - samma sak ju!


Efter jobb hämtade hon mig direkt och vi gick hem, mattefar och Affi följde med oss en bit.

Matte säger att hon skulle laga mat och sen kamma mig så jag dök in under skrivbordet direkt och somnade med en gång - okej ögat tittar upp ibland men jag hör själv att jag snarkar och då kan hon omöjligt väcka mig - hoppas jag!

Ligger nog risigt till för hon har ätit!!!!


Hur mattes dag varit om nu någon undrar! Hon har saknat mig nått förfärligt, hihi!

Hon har haft en toppendag sa hon och de blev så glada när de såg henne och hon fick kramar - de tröttnar nog snart på henne så jag kan få behålla henne själv, hihi!


Varmt även idag trots att dagen började ganska svalt och skönt.

 

Är jag i mattes centrum mår jag allra bäst, hihi (gammal bild)!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

7 augusti 2013 18:21

Skönt att du inte var pipig hos Affi och nu har du bara 2 dagar till att gå dit sen har du matte hemma igen ;-)

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

7 augusti 2013 18:24

Det låter bra att ha matte hemma igen :)
Jag piper aldrig, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

7 augusti 2013 20:22

Tänk vad många mysiga kompisar du har! Härligt! Förstår att matte saknade dig! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

7 augusti 2013 20:30

Matte måste sakna mig nått enormt när hon inte är med mig, hihi!

 
Melody

Melody

7 augusti 2013 22:22

Klart att matte saknat dig, men de på hennes jobb hade nog saknat henne när hon varit ledig så många dagar! Så skönt för dig att hon bara ska jobba några dagar!
I dag blev jag också lämnad, men det var faktiskt ganska kul för jag fick leka med småkillarna och längtade bara lite efter min matte!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

7 augusti 2013 23:46

Har man annat kul att göra hinner man inte sakna matte lika mycket!
Tycker de lika mycket om min matte som jag gör förstår jag att de också saknar henne när det är semestertid.

 
Laika

Laika

7 augusti 2013 22:38

Tänk så arktis ser upp till dig :) Du får lära honom lite bus tycker jag, hihi.
Klart att man mår som bäst när man är i centrum, fast väcka dig när du hör dig själv snarka... nej, det kan hon väl ändå inte göra :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

7 augusti 2013 23:44

Arktis ser mig nog som en storebror, hihi!
Nä hon "väckte" inte mig men hon gick in i ett annat rum och då råkade jag vakna, hihi'

 
Stina

Stina

8 augusti 2013 08:18

Så söt.:-) Stina

http://hemmapalandet.blogspot.com

Aamor & Tina

8 augusti 2013 12:00

Tack!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

11 augusti 2013 10:56

Måste vara kul att ha så många kompisar på gården !
Var ju tur att du inte var pipig hos mattefar o mattemor och det är klart att din matte saknade dig HELA dagen när hon var på jobbet :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

11 augusti 2013 11:00

Visst är kul med alla kompisarna här runt om!
Matte får Aamor abstinens säger hon, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards