Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2013

Åska!

Av Aamor & Tina - 8 augusti 2013 17:24

Näst sista dagen innan vi har lite semester igen som klockan ringde!

Känns rätt skönt att veta att jag har lite mer semester tillsammans med matte och nu ska bara en morgon till klaras av!

Fick kattgos när vi gick iväg, Ollie kom jamandes mot oss och efter att han kelat lite med min matte fick jag jättemycket gos.

Jag ville inte gå iväg så jag la mig platt på marken och matte började snacka om att lyfta upp mig om jag inte reste mig - jag hörde henne inte, hihi! Matte hade tur strax efter för Ollie gick åt ett annat håll och då kunde jag också gå iväg.

Syrran mötte mig i dörren och nosade igenom min päls, hon luktade nog Ollie, hihi!


Strax innan middagstid började regnet ösa ner och en liten stund senare började det blixtra och döna, jaha det var åska som var här och sen somnade jag och syrran om igen!

Efter 5-6 knallar drog åskan vidare och regnet upphörde men det är lika varmt ändå och nu är luften så fuktig att det är tungt att vara ute!


Matte var och handlade lite innan hon hämtade mig och sen fick hon mat hos matteföräldrarna så vi kom hem lite senare.

Jag fick också lite mat, matte och jag delade på kycklingklubban så min bakdel dår nog jobba i morgon, hihi!

Men det var så gott så!


Vi ska inte göra nått speciellt i kväll, matte snackar om att ta en bok - lägga sig på soffan - läsa, låter som en idé helt i min smak, hihi!

Kanske jag intar halva soffan eller en liten del av den i alla fall!

 

Så här kanske men kuddarna kan jag nog glömma (gammal bild)!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

8 augusti 2013 18:15

Tänk att dina ben bara försvinner när du vill ha mer kattgos, tur att matte orkar lyfta upp dig vid behov!
Hur mår tassen, du slickar väl inre på den???
Var snäll mot matte och låt henne få plats i soffan också ;-)

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

8 augusti 2013 18:34

Ja tänk att mina ben är så märkliga ;-)
Antingen försvinner dom eller så blir de som gelé och jag faller ihop, hihi!
Ja se att helt låta bli tassen är svårt, blev lite ovän med mattefar idag när jag ville slicka och han sa nä men hemma gör jag inte det - matte blir så arg då!
Hon fick hela soffan, jag la mig bak gardinen!

 
Melody

Melody

8 augusti 2013 18:55

Det var ju jag som skällde på åskan så den drog iväg upp till dig! Borde kanske säga förlåt, skulle skällt så den åkte åt ett annat håll! Och så har matte funderat lite och kommit på att det var ju efter att jag hade löpt som min päls började bli så tunn och underullen försvann! Så nu undrar hon ju om din syrra fortfarande saknar
underull på kroppen?
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

8 augusti 2013 19:34

Ingen fara för jag är inte åskrädd så du är förlåten, hihi!

 
Laika

Laika

8 augusti 2013 20:12

Här har det också regnat en massa, eller har och har, det regnar fortfarande och det är sååå synd om mig när jag måste gå ut i det.
Kyckling är gott, smaskens :)
Det där med att inta soffan är ju bara så rätt, ta kuddarna också vet jag, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

8 augusti 2013 20:27

Jag valde golvet!
Stänkte lite när jag var ute men jag märkte inte det för mina kattkompisar var ute :-)

 
Frasse

Frasse

9 augusti 2013 11:16

Det är en konst att göra sig så där blytung och svårhanterlig när man inte vill fytta på sig - och vi fyrbeningar har verkligen fulländat denna konst :D
Så härligt att ni har mer semester att se fram emot!
Låter väldigt smaskigt med kyckligklubba... *slickar sig om munnen*
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

9 augusti 2013 13:46

Vi är så duktiga på så mycket ;-)
Det var gott med kyckling!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

11 augusti 2013 11:10

Här har också den där Åskar varit på besök flera gånger denna veckan. Verkar vara först idag som han har lyckats att få bort det där äckelfuktiga värmen :)
Tänk att dina ben "försvinner" så där ibland , önskar att jag också kunde lära mig det tricket :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

11 augusti 2013 11:13

Det är bara att fälla in dem under kroppen och fästa dom där och vips så kan man inte gå och stå, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards