Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2013

Åska!

Av Aamor & Tina - 14 augusti 2013 15:49

Vi vaknade i morse av att det åskade, en ordentlig knall kom och strax efter kom en som fick balkongglasen att skallra! Tur inte nån av oss är rädda för den där knallande typen uppe i himlen!

Regnade gjorde det också men vi hade någerlunda tur när vi gick ut för då kom det bara lite regn men tillräckligt för att jag blev blöt på den yttersta delen av pälsen.

Katter var jag ju tvungen att spana på och fast matte sa att de var inne bromsade jag riktigt ordentligt.

Till sist kom vi fram till en bra lösning, vi ställde oss i porten för där är överhäng och torrt.

Efter en stund kom faktiskt Ollie springandes genom regnet från sin balkong och hälsade på oss och gav både mig och matte massor av kel - tur jag är så envis som jag är, hihi!


Inne hoppade jag upp och la mig på filten i soffan och matte kom och satte sig bredvid så vi kunde kela lite.

Vid middagstid skulle vi gå bort till syrran för mattefar skulle ett ärende och matte lovade att köra honom igår om det regnade idag och det gjorde det ju.

Åskan kom tillbaka och regnet öste ner när vi hade tänkt gå men vi väntade en stund till och sen tog vi bilen istället, inte lika långt att gå till garaget.

I natt har vi fått 13 mm regn och sen 8 i morse 17 mm, okej det är de som fått mycket mer säger matte men det är inte så kul när det vräker ner och hela himlen blir mörkgrå, kan ju tro att det är kväll, hihi!


Vi har nu varit hemma ett tag och jag har ätit mat, fått tofsen omsatt vilket jag inte ville men hade inte mycket val sa matte!

Tänker sova en stund för att sen kolla in om det kan vara uppehållsväder nästa gång jag behöver gå ut.

 

Gammal bild.

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

14 augusti 2013 17:02

Åskar var hos oss med idag och Ösregn hade den fulingen med sig också.
Det börjar knalla nu igen, så det är bäst att jag loggar ur snabbt som 17.
Ha en trevlig eftermddag och kväll!

=^.^=

Kram å Nosbuff

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

14 augusti 2013 17:05

Det är som när regnet väl kommer tar det aldrig slut!
Var rädd om den nya datorn!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

14 augusti 2013 19:32

Åska och jättemycket regn är ju rätt jobbigt och du måste ju gå ut ibland, tur att Ollie kom! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

14 augusti 2013 20:11

Det är nackdelen ja! Fast egentligen är det mest matte som gnäller när det ösregnar, hihi!

 
Laika

Laika

14 augusti 2013 20:20

Ja det får man ju kalla regnväder. Här knallar åskan men precis som igår så skiner solen och inte en droppe.
Men så söt du är Aamor, där i soffan, hihi. Ser ut att drömma sött, precis så som prinsar, erhmm... kungar ska göra :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

14 augusti 2013 21:12

Matte kallar mig sin lille prins men jag är ju kung, hihi!
Här hade du inte gillat att bara idag, det kommer regn lite då och då så man är aldrig säker på att hålla sig torr!

 
Frasse

Frasse

15 augusti 2013 14:31

Mjauvisst är det lite kusligt när det åskar och blixtrar och himlen blir så där hotfullt mörk... Då är det skönt att vara inne och mysa!
I dag skiner solen igen, det gör den förhoppningsvis hos er också :-)
Vilken skön slapparstil du har!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

15 augusti 2013 17:11

Ja solen skiner hos oss idag men det dyker upp mörka moln lite då och då!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

16 augusti 2013 20:38

Här har också den där Åskar varit på besök en massa på senaste tiden. I tisdags kväll så hade han både en massa onödigt hagel med sig och en Tornado.
Den där Tornadon ställde till det en hel del i ett par trädgårdar och flyttade på en vägg i en sommarstuga.
Så sööööt du är när du sover Aamor !
Nästan lika söt som jag *fniss*

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

16 augusti 2013 20:45

Matte läste om tornadon som var hos er.
Visst är vi söta när vi sover men allra sötast är vi när vi ställer krav på våra tvåbenta, hehe!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards