Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2013

Spott och fräs!

Av Aamor & Tina - 15 augusti 2013 17:11

Vi sov nästan till 8.30 idag och när vi gick ut såg jag att det var regnfritt idag, jippie!

Inne igen tog jag en tupplur till medan matte åt frukost och läste nyheter på datorn.

Strax innan middagstid sa matte att vi skulle åka till kusin Ulrika och jag vaknade genast och fick bråttom ut i hallen men när vi sen kom ut stannade jag nästa, hihi!

Ollie kom nämligen och han var kelig så det tog nästan en kvart för oss att gå ner till garaget som annars tar max 2 minuter, hihi!

Inte blev det bättre där för Peggy var där inne och då glömde jag bort att jag skulle åka bil. Till slut fick matte hämta mig och bära mig till bilen.


Framme hälsade jag på alla och deras son Adam fick en puss och jag fick en kram av honom, matte fick också en puss.

De sa att de varit och hämtat nått, matte visste vad det var men inte jag och i en inhängnad satt två små kissebebisar, de är ute och springer när människorna är ute men annars får de vara där så länge tills de känner sig helt hemma.

De var så söta och jag ville så gärna prata med dom, lite väl ivigt kanske hörde jag matte säga, i alla fall blev det två häxkatter med flaskborst svans men inte skrämde de mig det minsta.

Det är en hona och en hane, hanen kom fram och visade sig och spexade lite men honan satt och sa spott och fräs inne i hörnan även om jag var still.

 

Hanen till och med nosade på mig men hon vägrade, hihi!

Efter en stund lät vi de vara och satte oss i en annan del av trädgården, matte och Adam åt vars ett äpple och jag vaktade Adam.

 

Lite senare sprang katterna fritt i trädgården och då var de inte lika rädda för mig men de vågade inte komma nära ändå.


Nu är vi hemma och jg hade hoppats på att några av mina kattkompisar var ute för jag var i desperat kattkelsbehov men tyvärr, kanske nästa gång.


Nu tänker jg sova en stund och senare äta lite mat, säger matte men vi får väl se, hihi!

Inget regn idag även om det varit lite mörka moln som seglat förbi, solen har värmt riktigt ordentligt när den var famme.

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

15 augusti 2013 18:16

Tänk att "dina" katter kan få dig att glömma bort att du skulle åka brummis. Hade inte matte tagit dig under armen, hade du väl stått kvar och kelat än *fniss*
Ojdå... Bara spott å fräääs från bäbbarna???
Nåja, när de lär känna dig så gosar dom också med dig. Inte bara Adam. Tufft av liten hane, vad heter kissarna?, som vågade nosa på dig i alla fall :)
Nästa gång kanske de inser att du är jättesnäll och älskar katter.

=^.^=

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

15 augusti 2013 18:28

Hoppas de gillar mig mer nästa gång fast de ser mig inte lika ofta som mina egna kattvänner!
Inte riktigt bestämt med namnen men Sotis och Avis lutar det nog mot, hihi!
Ja tänk att jag kan glömma bilåkning för en katt, är jag knäpp eller, hihi?

 
Laika

Laika

15 augusti 2013 21:11

Men så typiskt att inte få kattkel när man behöver det som bäst. Håller verkligen tassarna för att du får det kel du behöver och är värd imorgon istället :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

15 augusti 2013 21:12

Fick faktiskt lite nu i kväll när jag var ute och några pussar av Arktis!

 
Melody

Melody

15 augusti 2013 22:11

Här blir det nog aldrig något kattkel för Shakira hon jagar ju upp katterna i träden!
Hm... det där kanske inte var rättvist för det har ju bara hänt en gång, men å andra sidan har vi bara träffat en katt! Matte tror att risken är stor att det händer igen om någon liten katt dyker upp!
Här är det tomt i kväll, inga barnbarn, så nu får jag ha matte för mig själv.
Men visst saknar jag den där lilla killen som kryper omkring på golvet! Undrar om han verkligen är en männsikovalp?
Ha det gott!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

15 augusti 2013 22:14

Min syrra skäller på katterna hon ser så hon är inte mycket bättre, hihi!
Klart du saknar den lille söte människovalpen för han är i precis lagom pusshöjd, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

16 augusti 2013 20:41

Tänk att du gillar katter så mycket att du glömmer av att du ska åka bil , det är annat än grannens hundar det !
Dom jagar livet ur alla katter dom får fatt på eftersom dom alltid springer lösa utan minsta tillsyn.

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

16 augusti 2013 20:43

Det hade varit bättre med mig som granne då ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards