Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2013

Borta!

Av Aamor & Tina - 18 augusti 2013 17:47

I går kväll ville matte aldrig släcka sänglampan, hon läste och läste och jag låg under sängen till slut och suckade!

Bättre när hon lyssnar på bok, hihi!

Fast jag gillade ju det i slutändan för vi sov länge idag, okej inte fler timmar än vanligt men ändå länge!


Har inte gjort så mycket i dag, matte har väsnats lite med dammsugaren och funderade på att tvätta men där blev inte en hel maskin av nån färg så hon struntade i det.

Det har regnat lite till och från under dagen men vi har lyckats vara ute när det varit uppehåll eller bara stänkt lite.

Satt ute en lång stund i eftermiddag, jag tittade på en liten kille som körde med en radiobil, såg roligt ut och varje gång den kom lite närmre mig viftade jag på svansen.

Jag har kelat med mattes armhåla väldigt intensivt, hihi hon skulle sätta upp en ny toft på mig och då tyckte jag det var roligare att kela så det gjorde vi länge.

När jag är klar på trimbordet säger matte alltid "sådär" och så tar hon tag i mig så jag "hoppar" ner med hennes hjälp men idag var hon inte tillräckligt snabb med att ta omkring mig för jag hoppade! Matte fick tag i min päls så Precis innan jag nådde golvet och vi blev nog lika rädda bägge två.

Är ju rätt så högt för mig att hoppa ner från själv.


Lite bekymrade blev vi nu när vi var ute för matte pratade med Peggys matte och hon har inte varit hemma sen i fredags och vi har inte heller sett henne. Hoppas hon kommer tillbaka så hon inte bara är borta eller att det hänt henne något.

Har kollat i vår garagelänga men hon var inte där Var är du lilla gumman?


Jag har precis ätit min mat nu, utan kattgodis idag, hihi och den gled ner ändå i alla fall när matte fått bort en hårtuss jag fått i munnen - huh så äckligt det var för den ville inte komma ut hur jag än gjorde så det är bra att ha matte då - ja alltid bra att ha henne!

 

Gammal bild på mig och Peggy! Snälla kom hem nu!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

18 augusti 2013 18:31

OJ... Har Peggy gett sig ut på äventyr, inte alls bra :(.
Vi hoppas verkligen att hon kommer hem snart!
Visst kan det vara jobbigt att matte läser med ögonen, då måste ju lampan vara tänd. Bättre att lyssna, till det behövs inget ljus ;-)

=^.^=

Kram å Nogos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

18 augusti 2013 18:37

Hoppas också hon kommer hem snart!
Har liksom vant mig vid att hon läser med öronen så lampan stör mig lite, hihi!

 
Laika

Laika

18 augusti 2013 19:17

Det är sannerligen bra med mattar :) De kan hjälpa till med så mycket.
Hoppas att Peggy kommer hem snart och att inget hänt. Du får hålla utkik efter din kompis på era prommisar.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

18 augusti 2013 21:44

Ska spana efter henne som tusan!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

18 augusti 2013 19:32

Håller tassarna i kors för att Peggy kommer hem snart !
Här har vi också haft sovmorgon idag , inte för att matte läste jättelänge igår utan för att hon o husse var på Grisfest igår.
Förstår varför det heter så för matte snarkade som en hel gris HELA natten *fniss*

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

18 augusti 2013 21:44

Haha då åt hon för mycket gris!

 
Melody

Melody

18 augusti 2013 19:40

Inte behöver jag oroa mig för att matte ska läsa länge på kvällarna, hon brukar somna efter två sidor och då kommer husse och släcker lampan! I eftermiddag har det regnat rejält och det var riktigt bra för matte höll sig för en gång skull inne och
bara gosade med mig! Men att Peggy är borta det är ju absolut inte bra! Du får spana efter henne på din kvällsrunda!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

18 augusti 2013 21:43

Finns ingen risk att min matte somnar så fort, jo om hon lyssnar på bok!
Toppen med regn när det blir kel och gos av det, hihi!
Inte bra alls att hon är borta!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

18 augusti 2013 19:57

Hållet tassarna för att Peggy kommer hem snart, oroligt när kompisarna är borta.Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

18 augusti 2013 21:40

Det är lite oroligt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards