Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 25 mars 2014

Sen!

Av Aamor & Tina - 25 mars 2014 17:36

I morse var det strålande sol och frost i gräset och på taken så vi trodde det skulle bli en fin dag men det fina tog slut vid middagstid för då började det regna och det kom till och med piggasnö, tvi vale!


Jag och syrran har tagit det ganska lugnt och vilat och kelat med matteföräldrarna. Vi var sparsamma när vi rastade mattefar för vi satte oss samtidigt och gjorde nr 2 så det räckte med en påse, hihi!

Syrran har tiggt ganska mycket godis idag och även ätit men jag hoppade över det, tyckte att vila var bättre, hihi!


Matte var sen igen och det var inte för att hon jobbade länge utan för att hon skulle till doktorn.

Hon var och kollade trycket på sina ögon. De har ju grön starr i släckten och matte har valt att kolla ögonen för att de inte ska bli dåliga. Hon var iväg för ett halvår sen och då var de i överkanten för att doktorn skulle vara riktigt nöjd men idag var det lägre tryck, hade hoppat ner 3 steg på det ena och 1 på det andra. Fortfarande gränsfall men bättre ändå.

Får se om ett halvår igen.

Matte var jätteglad när hon hämtade mig och jag gav henne en extra puss och syrran ville busa med henne så det tog lite tid innan vi kom hem, hihi!


Jag var inte sugen på torrfoder idag utan tittade väldigt länge på mattes macka så till slut fattade hon att jag också ville ha en och det var gott! Måste skifta ibland och sist jag åt macka var det okej med magen.

Det blir ingen lång kvällsrunda idag, inte för att vi brukar ta det mitt i veckan men vem vill gå långt när det regnar.

Blir lite soffhäng istället för matte ska väl läsa sin bok som inte tog slut igår som hon trodde, kanske idag!

 

Från innandenna månad!

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

25 mars 2014 18:10

Skönt att det var lite bättre med mattes ögon. Vi tycker att det är någon som har väldigt bra tass med matte! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

25 mars 2014 18:19

Oh ja jag vet precis hur jag ska ta matte!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

25 mars 2014 18:12

Det kan var gott med macka ibland, fast vi åt våfflor idag på Våffeldagen ;-) Amanda åt lite också, eller rättare sagt hon sliclade i sig grädden på sin lilla bit!

=^.^=

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

25 mars 2014 18:19

Våfflor åt matteföräldrarna också men vi hoppade över!

 
Laika

Laika

25 mars 2014 18:40

Skönt att det är på väg åt rätt håll med mattes ögon. Och så sant som det är sagt, vem vill vara ute när det regnar :) Soffhäng är det bästa då.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

25 mars 2014 18:52

Matte snackade precis med min uppfödare och där snöade det för fullt, tvi!
Vi får hoppas trycket går ner mer till nästa gång!

 
Melody

Melody

25 mars 2014 20:23

Vilken tur att trycket sjunkit i mattes ögon, hoppas att det fortsätter på den vägen.
Matte tog en långpromenad med oss på förmiddagen för hon var tvungen att stressa av efter sitt tandläkarbesök och det var en himla tur, för annars hade det blivit soffhäng här hela dagen. Det har både tokregnat och toksnöat här i kväll.
Nu får husse bär ut mig till gräsmattan så jag får kvällskissa för blir jag blöt får jag inte ligga i mattes säng.
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

25 mars 2014 21:17

Husse kan väl hålla dig över marken så blir du inte alls blöt, hihi!
Här regnar och snöar det samtidigt!
Hoppas din matte känner sig lugn nu :-)

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

30 mars 2014 10:25

Så bra att det sjunker i ögonen ;) på matten din! Nä vem vill gå ut när det är sådant tråkväder? Inte jag i alla fall!!
Söt är du på bilden, säger min Matte! Perfekt för en nospuss från

BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

30 mars 2014 11:29

Inget kul att vara ute i tråkväder!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards