Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 5 juli 2014

Slöat!

Av Aamor & Tina - 5 juli 2014 17:19

Matte vaknade ganska tidigt men hon valde att ligga kvar och lyssna lite på sin ljudbok så att jag fick sovmorgon och sen orkade hon inte gå upp! Undrar vilket som vägde tyngst där, hihi!

Det blev en ganska lång runda när matte ätit och duschat men först satt vi en stund vid idrottshallen, såg 3 hundar som passerade.

Vi gick vidare och efter en stund mötte vi en hund som såg så glad ut när han fick syn på mig och när den kom närmre såg vi att det var mattes grannes barnbarns hund och honom har jag träffat förr när hon passat honom.

Han har två stycken så matte undrade om det var Bass eller Ares, det var Ares och efter hälsningen gick vi vidare igen.

Strax efter mötte vi honom igen när de gick runt och vi vikit av hemåt.

Lite kul för jag träffade Bass igår när grannen passade honom.

Vi satt ute en stund innan vi gick in men jag såg inga katter.


Inne igen kom jag med ett förslag till matte och hon nappade på det direkt, hihi! Jag sa till henne att jag skulle gå in i sovrummet och lägga mig och hon gillade min idé och gjorde mig sällskap.

Hon valde att lyssna på sin bok medan jag slumrade men efter en stund gjorde hon mig sällskap i drömmarnas land.

Tror att hon nu sovit ikapp den natten hon inte somnade förrän 02.30, man kan väl inte sova igen men man kan sova om man är trött och det kan väl i stort sett vara detsamma, hihi!

Så denna dag har vi i stort sett bara slöat och det är skönt ibland eller rätt ofta, hihi!


Matte har städat ut lite gamla torrvaror i skafferiet så när jag behövde gå ut passade hon på att kasta dessa sakerna.

Var inte så skönt att sitta ute för det är så varmt och kvavt.

Vi valde att gå in istället men först var jag tvungen att kolla vad grannen gjorde på sin balkong, hihi!

 

Gör ni nått kul där inne?

Vi har ätit mat, jag mitt torrfoder med leverpastej och matte nån form att gratäng med kött och pasta.

Ska nog fortsätta med vårt slöande nu, hihi!

 
 
julia

julia

5 juli 2014 18:22

Man kan inte sova om man inte behöver sömn, så ni gjorde rätt i att sova en stund extra, när ni kunde :)
Mysigt med sköna promenader och trevliga möten. Ha en fortsatt trevlig lördag.

Kram och massor med nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

5 juli 2014 18:31

Du har helt rätt inställning, den passar mig ;-)
Det är bara gott att få rå om matte och tvärtom!
Trevlig lördag på dig också!

 
Laika

Laika

5 juli 2014 19:19

Åhh, säger du att du fick leverpastej på din mat. Det som är så fantastiskt gott. Det skulle jag kunna äta varenda dag :)
Skönt att ni sovit ikapp er :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

5 juli 2014 19:25

Ja det är väldigt mumsigt, matte gojsar ihop torrfodret med pastejen, jag äter det just nu en tid tills jag tröttnar på den smaken ;-) det enda är att det är lite snålt med det goda, hihi

 
Kim

Kim

6 juli 2014 16:35

Slöa har definitivt ett värde, som man inte ska underskatta. Fara runt har sin tid och vila sin. Inte tu tal om annat.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

6 juli 2014 18:05

Precis, allting har sin tid och man måste utnyttja det när vara grej passar :-)

 
Dui och Deco

Dui och Deco

6 juli 2014 19:58

Såna där slöa dagar är så sköna! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

6 juli 2014 20:19

Det har varit så varmt att jag har inte piggnat till förrän på kvällen!

 
Edith

Edith

7 juli 2014 08:13

Att slöa är inte helt fel. Du och matte är ju ganska effektiva annars, så jag tror ni behöver en slöardag då och då. Ha' det så bra!

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

7 juli 2014 17:43

Jo riktiga slöardagar kan behövas lite då och då och vi är rätt så bra på det, hihi!

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

7 juli 2014 15:50

Vilken mysig dag ni fick, med både mys på hög nivå och roligt umgänge :-)Visst blir man slö och sömning när det är så varmt, perfekt med en extra tupplur då :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

7 juli 2014 17:42

Ja inte är det mycket man orkar när det är varmt!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

7 juli 2014 18:42

Slöa lata dagar är hääärliga dom :)

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

7 juli 2014 19:14

Jag älskar lata dagar men kan bli rastlös!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards