Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 9 januari 2015

Fredag!

Av Aamor & Tina - 9 januari 2015 19:16

I morse var jag otroligt trött trots att matte redan släckte strax efter 00.00, är för sent ändå men tidigt för henne nu.
Jag sov ända fram till vi skulle iväg, följde inte ens med in i badrummet som jag brukar.
Kan verkligen säga tack gode att det är fredag så vi slipper upp och stöka tidigt i morgon!

Har tagit det lugnt hos syrran, sov fram till 11 idag med och sen tog vi och rastade mattefar.
Har legat uppe på bordet och myst med matteföräldrarna, gnuggat huvudet i mattefars bröstkorg, det är mysigt och så kliar han mig på ryggen så där rivigt och lite "hårt".
Låg även hos mattemor, tog hennes kudde hon brukar vila armbågarna på, hihi!

Matte gjorde lite ärenden innan hon hämtade mig och det ena var att shoppa till mig. Matte skäms nästa om jag berättar vad hon köpte men vi kan väl säga så att min gamle jag har på natten har gjort sitt och de andra står bra där de är och kan inte användas på matten, hihi!

Matte informerade mig om att jag skulle kammas och få en ny tofs uppsatt för mitt gnuggande hade tydligen gjort att tofsen hängde på helt fel håll - ja ja ja, det kan hon glömma!
Gömde mig varje gång hon närmade sig men som jag kunde vänta mig av henne så spelar hon inte riktigt rent. Hon satte sig ner och jag somnade till och vips var jag uppe på trimbordet!
Var rätt skönt trots vissa tillsägelser om att det gjorde ont eller kunde ha gjort ont i alla fall på vissa ställen hon fixade till, hihi!
Nu har jag ätit och ska hålla igång matte till jag somnar, hihi!

Ligger här och väntar på att matte ska äta klart sin kvällsmat, hon tar en faslig tid på sig.

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

9 januari 2015 19:36

Visst är det skönt med helg igen! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

9 januari 2015 19:40

Jaaaaa, fast jobbeveckan varit så kort!

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

9 januari 2015 19:54

Vi vill gärna se din nyaste säng! Gärna med dig liggande i den :)
Haen härlig fredagskväll!

Kam å puss på söta nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

9 januari 2015 19:57

Det kommer säkert om jag godkänner den, hihi!

 
Melody

Melody

9 januari 2015 20:15

Har du fått nu säng nu igen! Klart vi vill se dig i den!
Jag vill ju bara ligga i mattes säng, men på dagen kan jag faktiskt tänka
mig ligga en liten stund i egen säng, men då måste det vara ett fårskinn
i sängen.
Här blåser det en hel del nu, så vi går bara ut i trädgården i kväll.
Önskar dig och din matte en riktigt härlig helg med långa sovmorgnar!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

9 januari 2015 20:21

Ja matte är hopplöst köpmanisk när det gäller sängar till mig och jag klagar inte, var och en fullgör sin plats och ger utmärkt vila till mig, hihi! Jag väljer hellre en säng nära matte än hennes säng så nog därför jag har några stycken ;-)
Vi kommer bara att gå ut runt husknuten för det viner rätt bra här.

 
Laika

Laika

9 januari 2015 22:37

Åhh, vad är det för fin säng du fått :D Den vill vi se. Hoppas du godkänner den. Det gäller ju att ligga in dom rätt så man sover gott.
Jag själv provade att sova i vardagsrummet i soffan hela natten. I vanliga fall sover jag alltid i sovrummet med matte och husse. Får se hur jag gör ikväll, hihi.
Skönt att det är helg igen, då får du sova ordentligt igen Aamor ;) Matten din också, hihi.
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

9 januari 2015 22:52

Det kommer bild sen nån gång, matte får överraska mig för annars går jag, hihi!
Snarkade dom för mycket så du inte fick nån ro, hihi?
Vi ska sova, hoppas vi i alla fall.

 
Edith

Edith

10 januari 2015 09:25

Det är klart vi måste få se din nya säng.
Det är så mysigt att läsa om hur bra du har det på dagarna hos mattemor och mattefar.
Trevlig helg!

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

10 januari 2015 09:35

Jag har en sån otrolig tur som har dom!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards